[MK4] Posilikonowany czujnik temp G62, uciekł płyn - foto

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

[MK4] Posilikonowany czujnik temp G62, uciekł płyn - foto

Post autor: r3nzoll » pn kwie 11, 2016 19:29

Witam,

Jakiś czas temu zajrzałem pod maskę i na dole, tak jakby na skrzyni widziałem mokrą plamę. Wstępnie myślałem, że to woda i zignorowałem...
Dziś jednak przy podlewarowaniu auta po osłonie na ziemię zaczęło kapać, spojrzałem na zbiorniczek od płynu i mam z 5 cm poniżej minimum.
Czujnik jest dobry, nigdy nie szwankował i zawsze pokazywał dobrze temperaturę, zaniepokoiła mnie jednak biała warstwa silikonu (?)
I teraz kwestia tego, czy ktoś poszedł aż na taką łatwiznę i zamiast kupić uszczelkę i wymienić oblał to silikonem, czy jest szansa, że gniazdo jest wypaczone i mimo zmiany uszczelki będzie kapać ? co o tym sądzicie ? Dużo płynu ucieka przy zmianie uszczelki/czujnika ? można go ponownie wykorzystać?
Poniżej fotki,
Dzięki i pozdrawiam

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[MK4] Posilikonowany czujnik temp G62, uciekł płyn - foto

Post autor: italiano_83 » pn kwie 11, 2016 19:41

Jak wyciągniesz czujnik to się dowiesz co tam zostało namodzone. Podstaw naczynie złap płyn który spłynie po wyciągnięciu czujnika i będziesz widział co tam siedzi. Czujnik jest sprzedawany wraz z oringiem uszczelniającym.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

[MK4] Posilikonowany czujnik temp G62, uciekł płyn - foto

Post autor: r3nzoll » pn kwie 11, 2016 20:32

Dzięki ;) W razie wymiany... można ufać zamiennikom, czy raczej ori z aso kupić ? i czy jeśli czujnik okaże się ok, to czy można kupić sam oring ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[MK4] Posilikonowany czujnik temp G62, uciekł płyn - foto

Post autor: italiano_83 » pn kwie 11, 2016 20:38

Czujnik sprawdzisz vagiem - jak jest ok to zostawić i wymienić sam oring.
Czujnika szukaj po vin- aso będzie najlepsze ale i najdroższe.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

[MK4] Posilikonowany czujnik temp G62, uciekł płyn - foto

Post autor: r3nzoll » pn kwie 11, 2016 20:50

To pewnie skorzystam z pierwszej opcji, bo odkąd mam auto, to z temperaturą nigdy nie miałem problemu, zawsze między 89 a 91 na trasie czy nawet podczas logów, no chyba, ze jest uszkodzona jego obudowa w jakiś sposób albo gniazdo i sam będę musiał partaczyć silikonem ;/

Pozdrawiam



r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

[MK4] Posilikonowany czujnik temp G62, uciekł płyn - foto

Post autor: r3nzoll » wt kwie 12, 2016 17:30

Tak wyglądał mój czujnik po wyjęciu oraz gniazdo. Nie wygląda na pęknięte, widać, ze uszczelka to chyba jest z głowicy od kranu. Z drugiej strony to nie jest oryginalny czujnik więc uszczelka była w zestawie, więc może mechanik próbował to wyeliminować uszczelką dobieraną... zobaczymy jak będzie po założeniu prawidłowej.
Mam nadzieję, że uda mi się oczyścić gniazdo, bo dostęp do niego jest kiepski. Swoją drogą ta plastikowa zawleczka od czujnika powinna siedzieć ciasno ? bo u mnie wychodzi bez problemu za delikatnym pociągnięciem...


Obrazek
Obrazek
Obrazek



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

[MK4] Posilikonowany czujnik temp G62, uciekł płyn - foto

Post autor: riccardoa » wt kwie 12, 2016 18:07

r3nzoll pisze:Mam nadzieję, że uda mi się oczyścić gniazdo, bo dostęp do niego jest kiepski.
Ostatecznie można go odkręcić i wyjąć,ewentualnie wymienić jeśli zajdzie taka konieczność.Dojdzie wtedy do wymiany jeszcze jeden o-ring.



r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

[MK4] Posilikonowany czujnik temp G62, uciekł płyn - foto

Post autor: r3nzoll » wt kwie 12, 2016 18:21

oczyściłem na ile się dało, zamontowałem, a dalej się zobaczy jak uzupełnię płyn który ubył i trochę pojeżdżę ;)
Swoją drogą... czy to jest normalne, że ten czujnik mogę tak sobie ruszać palcem na boki ? Nie siedzi sztywno.
Dzięki za wszelkie sugestie!

Zamiennik da radę, czy raczej pękają? bo w aso wołają ponad 100 zł, a zamienniki nowe widzę po 30 :)

- tak ta część wygląda u mnie 038121132c:
Obrazek



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: [MK4] Posilikonowany czujnik temp G62, uciekł płyn - fot

Post autor: karol8114 » wt kwie 12, 2016 21:04

Normalne, że rusza się na boki. Nowy króciec firmy Febi (godny polecenia) to koszt ok 20 zł, ale skoro udało Ci się ten oczyścić to tylko jeździć i obserwować czy nie kapie. Z drugiej strony tak chamskiego uszczelnienia jeszcze nie widziałem, ale różnie bywa, ktoś zrobił prowizorkę na chwilę a służyła pewnie parę lat.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 169 gości