Wymiana uszczelki chłodniczki oleju na przykładzie 2.0 2E.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

Wymiana uszczelki chłodniczki oleju na przykładzie 2.0 2E.

Post autor: wojtek646 » ndz lut 28, 2016 20:29

Nie znalazłem porady ze zdjęciami jak to zrobić, więc wrzucam. Może komuś się przyda, szczególnie że ta chłodniczka jest taka sama w wielu autach i silnikach.

1. Spuszczamy płyn chłodniczy.

2. Odkręcamy mocowanie wtyczki czujnika stukowego (jeśli występuje), śruba na klucz 10.
Obrazek

3. Odkręcamy filtr oleju. (najlepiej całą operacje wykonać gdy auto postoi troche i olej spłynie do miski, wtedy niewiele go wyleci po wykręceniu filtra)

4. Po wyjęciu filtra, na dole ukazuje nam się nakrętka mocująca chłodniczkę. Odkręcamy ją nasadką 27, wystarczy zwykła (nie przedłużana).
Obrazek

5. Po odkręceniu chłodniczki, sprawdzamy czy da się ją już zsunąć z tulei.
Obrazek

W moim przypadku musiałem jeszcze zdjąć przewody wodne które ją trzymały. Teraz opcję są dwie: albo odkręcamy dwa przewody z chłodniczki (jest do nich ciężkie dojście, dobrze mieć szczypce do opasek sprężystych - których ja nie miałem :banghead: ), albo robimy tak jak ja czyli zdejmujemy łatwiejsze przewody czyli górny od trójnika:
Obrazek
i dolny wchodzący w plastikową magistrale zaraz za pompą wody:
Obrazek
UWAGA: wąż znajduje się za termostatem, więc wyleci z niego jeszcze trochę płynu, warto podstawić wiadro :bajer:

6. Teraz możemy zsunąć chłodniczkę:
Obrazek

7. Wymieniamy oring (jak widać, u mnie ktoś już go wymianiał, dobry oring będzie miał dwa "uszka" do poprawnego umiejscowienia.
8. Składamy w odwrotnej kolejności.


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości