Uszkodzony N239
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Uszkodzony N239
Witam
Szukałem ale nic nie znalazłem na ten temat, od tygodnia jestem posiadaczem golfa IV 1,9 TDI AH, jak narazie mam problem z notlaufem, ale dziś zauważyłem że zawór który jest obok turbiny bodajże N239 nie ma podłączonych żadnych węży tzn króćce do których te wężyki powinny wchodzi ułamały się i ich nie ma...
Mam pytanie czy to może powodować Notlauf, jak konkretnie się ten zawór nazywa czy jeżeli powiem w sklepie N 239 będą wiedzieli o co chodzi, jakiej średnicy kupić wężyki, schemat podłączenia już znalazłem, czy jeżeli dźwignia tej gruszki która jest przy EGR się rusza to może oznaczać że kierownice w turbo są ok, pytam bo chce dać auto do mechanika na rozrząd i oleje a nie wiem czy zlecić też czyszczenie turbo?
Sorry że tyle pytań ale dopiero uczę się tego samochodu.
Szukałem ale nic nie znalazłem na ten temat, od tygodnia jestem posiadaczem golfa IV 1,9 TDI AH, jak narazie mam problem z notlaufem, ale dziś zauważyłem że zawór który jest obok turbiny bodajże N239 nie ma podłączonych żadnych węży tzn króćce do których te wężyki powinny wchodzi ułamały się i ich nie ma...
Mam pytanie czy to może powodować Notlauf, jak konkretnie się ten zawór nazywa czy jeżeli powiem w sklepie N 239 będą wiedzieli o co chodzi, jakiej średnicy kupić wężyki, schemat podłączenia już znalazłem, czy jeżeli dźwignia tej gruszki która jest przy EGR się rusza to może oznaczać że kierownice w turbo są ok, pytam bo chce dać auto do mechanika na rozrząd i oleje a nie wiem czy zlecić też czyszczenie turbo?
Sorry że tyle pytań ale dopiero uczę się tego samochodu.
Uszkodzony N239
Jak na razie to nawet ja nie wiem o co Ci chodzi. Elektrozawór N239 znajduje się z tyłu za kolektorem ssącym i służy do sterowania plastikowym czarnym siłowniczkiem podciśnienia zamontowanym z boku obudowy zaworu EGR a który to siłownik zamyka i otwiera klapę gaszącą wewnątrz obudowy zaworu EGR. Obok turbiny zaś nie ma żadnego elektrozaworu. Jeśli nie potrafisz opisać i nazwać właściwie elementu o który pytasz to przynajmniej wklej zdjęcie z zaznaczonym elementem o który Ci chodzi bo tak to się nie zrozumiemy.luki3105 pisze:jak konkretnie się ten zawór nazywa czy jeżeli powiem w sklepie N 239 będą wiedzieli o co chodzi
Uszkodzony N239
Witam
Dzięki za odpowiedź
Jasne wkleje zdjecia popołudniu, ale patrząc po twoich schematach to jest ten zawór z numerem N239, on jest wlanie tam zlokalizowany za kolektorem ssącym, tylko że u mnie on sobie "dynda", nie jest nigdzie przymocowany tylko wisi na wtyczce, i jak pisałem poprzednio ma urwane wg mnie króćce do których powinny wchodzić wężyki podciśnienia, dziś kiedy go rano gasiłem to silnik przy gaszeniu mocniej się zatrząsł, czy brak jego podłączenia może powodować problemy z mocą, dziś wjadę na kanał i poszukam tej gruszki co jest odpowiedzialna za ruszanie kierownicami w turbinie.
Dzięki za odpowiedź
Jasne wkleje zdjecia popołudniu, ale patrząc po twoich schematach to jest ten zawór z numerem N239, on jest wlanie tam zlokalizowany za kolektorem ssącym, tylko że u mnie on sobie "dynda", nie jest nigdzie przymocowany tylko wisi na wtyczce, i jak pisałem poprzednio ma urwane wg mnie króćce do których powinny wchodzić wężyki podciśnienia, dziś kiedy go rano gasiłem to silnik przy gaszeniu mocniej się zatrząsł, czy brak jego podłączenia może powodować problemy z mocą, dziś wjadę na kanał i poszukam tej gruszki co jest odpowiedzialna za ruszanie kierownicami w turbinie.
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Uszkodzony N239
A co z samymi wężykami podciśnienia,bo jeśli nie są nigdzie podłączone, ani zaślepione,to chyba jasne, że podciśnienie ucieka i nie ma co wysterować turbiny.luki3105 pisze: i jak pisałem poprzednio ma urwane wg mnie króćce do których powinny wchodzić wężyki podciśnienia,
Re: Uszkodzony N239
Dokładnie tak to wygląda że do tego zaworu nie ma gdzie podlaczyc weżyków bo są polamane króćce, poprostu cała głowiczka jest uszkodzona
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uszkodzony N239
Wężyki do niego idące zmostkuj i połącz wspólnie z całkowitym pominięciem N239 aby nie było utraty podciśnienia. Jeśli mimo to masz przeładowanie turbo to raczej nastaw się na demontaż i czyszczenie zmiennej geometrii turbo bo wszelka nieszczelność w układzie podciśnienia (a takową miałeś) nie powinna powodować przeładowania turbo lecz jego niedoładowanie a z tego co pamiętam masz przeładowanie turbo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości