Silnik sam wszedł na 2000obr,biały dym. Samozapłon?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pt kwie 03, 2015 18:00
Silnik sam wszedł na 2000obr,biały dym. Samozapłon?
Witam,
Jestem nowym użytkownikiem, lecz wskazówki na tym forum zdążyły już pomóc kilka razy np przy problemach z nastawnikiem który był czyszczony jakies 2 000 km temu.
Niestety teraz nie znalazłem tematu podobnego do mnie.
Golf 1.9 SDI AQM 2001r. kupiony 2 miesiące temu, po zakupie zmieniony rozrząd, olej, filtr powietrza, paliwa, czujnik temperatury, czyszczony nastawnik, pompa, i ustawiany od nowa kąt wtrysku dawka itd. Teraz 7000km zrobiłem i przez ten czas ubyło może z 5 mm na bagnecie. Stan jest. Olej sprawdzany regularnie.
Dzisiaj po przyjeździe na stacje paliw wyłączyłem silnik, zatankowałem pod korek, poszedłem zapłacić, wsiadłem, odpaliłem no i .... sam wszedł na 2000 obr w lusterkach biały dym i od razu spadł spokojnie na 950 i zaczął pracować normalnie. Byłem u mechaniora który rozbierał pompę i nastawnik i mówił że w SDI to on nie wie co to może być i żeby się narazie nie przejmować.
Czy rzeczywiście to jakiś odosobniony przypadek i po prostu nie przejmować się czy coś można wydedukować i sprawdzić?
Czy to przypadek że stało się to na stacji po nalaniu pod korek?
Zaznaczam że pytanie raczej czysto teoretyczne bo chyba raczej ciężko będzię to jakoś ponownie wywołać czy też sprawdzić ( mam nadzieję)
Jestem nowym użytkownikiem, lecz wskazówki na tym forum zdążyły już pomóc kilka razy np przy problemach z nastawnikiem który był czyszczony jakies 2 000 km temu.
Niestety teraz nie znalazłem tematu podobnego do mnie.
Golf 1.9 SDI AQM 2001r. kupiony 2 miesiące temu, po zakupie zmieniony rozrząd, olej, filtr powietrza, paliwa, czujnik temperatury, czyszczony nastawnik, pompa, i ustawiany od nowa kąt wtrysku dawka itd. Teraz 7000km zrobiłem i przez ten czas ubyło może z 5 mm na bagnecie. Stan jest. Olej sprawdzany regularnie.
Dzisiaj po przyjeździe na stacje paliw wyłączyłem silnik, zatankowałem pod korek, poszedłem zapłacić, wsiadłem, odpaliłem no i .... sam wszedł na 2000 obr w lusterkach biały dym i od razu spadł spokojnie na 950 i zaczął pracować normalnie. Byłem u mechaniora który rozbierał pompę i nastawnik i mówił że w SDI to on nie wie co to może być i żeby się narazie nie przejmować.
Czy rzeczywiście to jakiś odosobniony przypadek i po prostu nie przejmować się czy coś można wydedukować i sprawdzić?
Czy to przypadek że stało się to na stacji po nalaniu pod korek?
Zaznaczam że pytanie raczej czysto teoretyczne bo chyba raczej ciężko będzię to jakoś ponownie wywołać czy też sprawdzić ( mam nadzieję)
Silnik sam wszedł na 2000obr,biały dym. Samozapłon?
Jedną z przyczyn może być padnięty czujnik temperatury
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pt kwie 03, 2015 18:00
Silnik sam wszedł na 2000obr,biały dym. Samozapłon?
Czujnik temp rzeczywiście pokazywał cuda jak auto kupiłem, dlatego też został zmieniony jakieś 3 tyg temu czyli 2000km temu. Błędy zostały skasowane a czujnik oczywiście kupiony oryginalny.
Wygląda jakby rozbieganie silnika tylko ja nie mam turbo...
Biały dym to tak jakby dostał bardzo dużo oleju... może z dolotu ? sam nie wiem a mechanicy o takim czymś nie słyszeli w SDI:)
Wygląda jakby rozbieganie silnika tylko ja nie mam turbo...
Biały dym to tak jakby dostał bardzo dużo oleju... może z dolotu ? sam nie wiem a mechanicy o takim czymś nie słyszeli w SDI:)
Silnik sam wszedł na 2000obr,biały dym. Samozapłon?
btard, Olej spalany w dużej ilości dymi na biało zobacz na youtube jak silniki zasysają olej z turbo to dymią na biało
Damian1987749, a z odmy nie wali olejem za dużo ? ewentualnie sprawdź jeszcze raz czujnik temperatury może (bo i tak się zdarzało) nowy po 3 tyg odmówił współpracy i znowu szwankuje
Damian1987749, a z odmy nie wali olejem za dużo ? ewentualnie sprawdź jeszcze raz czujnik temperatury może (bo i tak się zdarzało) nowy po 3 tyg odmówił współpracy i znowu szwankuje
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
Re: Silnik sam wszedł na 2000obr,biały dym. Samozapłon?
Witam. Odkręć elektrozawór z pompy (tam gdzie przykręcony jest kabelek) i wymyj go w benzynie a problem powinien zniknąć. Rozumiem że zdarzyło się to na rozgrzanym silniku? Ja zmagałem się z tą usterką. Objawy identyczne, z tym że dymek za autem był czarny, a na Vagu pokazywał błąd: uszkodzony elektrozawór paliwa w pompie. Po czyszczeniu problem nie występuje.
viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Silnik sam wszedł na 2000obr,biały dym. Samozapłon?
No tak, w końcu rozbiegany silnik to to samo co sekundowy wzrost na 2000 obrotówmaks149 pisze:btard, Olej spalany w dużej ilości dymi na biało zobacz na youtube jak silniki zasysają olej z turbo to dymią na biało
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pt kwie 03, 2015 18:00
Silnik sam wszedł na 2000obr,biały dym. Samozapłon?
Dziękuje wszystkim za pomoc i wskazówki,
Stało się to na rozgrzanym siniku na stacji benzynowej. Wyglądało jakby dostał dawkę jak na -10 C w zimie:)
wydaję mi się że to nic takiego ale dobrze że ktoś spotkał się z czymś takim. Sprawdze po świętach czujnik i elektrozawór.
Raczej ciężko będzie sprawdzić czy problem znikł... stało się to jeden raz przez 7000km i zobaczymy czy się nie powtórzy.
Robię jakieś 3500km miesięcznie do pracy więc zależy mi na niezawodności, dlatego też kupiłem SDI
Stało się to na rozgrzanym siniku na stacji benzynowej. Wyglądało jakby dostał dawkę jak na -10 C w zimie:)
wydaję mi się że to nic takiego ale dobrze że ktoś spotkał się z czymś takim. Sprawdze po świętach czujnik i elektrozawór.
Raczej ciężko będzie sprawdzić czy problem znikł... stało się to jeden raz przez 7000km i zobaczymy czy się nie powtórzy.
Robię jakieś 3500km miesięcznie do pracy więc zależy mi na niezawodności, dlatego też kupiłem SDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 60 gości