Witam Gmeram po internetach szukam i szukam ;p
Niebawem będę robił remont silnika 1.6 AEE na szafie 198k km.
Mam tutaj namyśli wymianę panewek na wale, pierścieni na tłokach, gumki zaworowe, docierka zaworów, i ogólne uszczelnienie. Zdecydowałem się na remont ponieważ od jakiegoś czasu golf polubił olej 0.8 na 1000km, jest to dość uciążliwe gdyż jeżdżę dużo 600-800km tygodniowo, i raz na dwa miesiące trasa na DE (1200km w jedną strone) i co chwile dolewać olej to lekka przesada
Auto do tej pory jeździ na 10w40 Castrolu.
Zostawiać ten olej? Oczywiście zalany świeży i nowy filtr oleju. Czy można zmienić na 5w? Czytałem wiele tematów i opinii i nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi.
Remont silnika a olej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Remont silnika a olej
Zmienić na 5W40 najlepiej taki: full sysntetyk Comma Syner-G 5W-40: http://www.pl.commaoil.com/products/results/91007219" onclick="window.open(this.href);return false; ma super parametry koszt 4 l ok 100 zł, lub tańszy HC total energy 5W40 mozna kupić już za ok 70 zł baniak 4-5 l
Ten pierwszy ma lepsze parametry, o których można poczytać jeśli ktoś ma pojęcie, a ten drugi jest lepszy od każdego 10W40.
Ten pierwszy ma lepsze parametry, o których można poczytać jeśli ktoś ma pojęcie, a ten drugi jest lepszy od każdego 10W40.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Remont silnika a olej
Tematów o olejach trochę jest...
Może zanim wyremontujesz silnik, spróbuj innego oleju...u mnie po zmianie z Castrola na Motula apetyt na oliwę spadł znacznie...a i silnik ciszej pracuje. Obydwa oleje 10w40.
Może zanim wyremontujesz silnik, spróbuj innego oleju...u mnie po zmianie z Castrola na Motula apetyt na oliwę spadł znacznie...a i silnik ciszej pracuje. Obydwa oleje 10w40.
Remont silnika a olej
SebastiCo, tak jak ci pisza zmien olej na jakis lepszy np 5w 50 oraz bym sie z trzymał z remontem głownym . zmień tylko uszczelniacze zaworowe bez sciagania głowicy w 80% one odpowiadaja za taki duzy ubytek koszt nie duzy .
Remont silnika a olej
Dziękuje za odpowiedzi i zainteresowanie.
mka 3 z doświadczenia wiem, że po uszczelnieniu góry silnika zaczyna pić dołem
Prosty przykład miałem Lupo 1.4 16v ;p brał olej, po wymianie gumek i dotarciu zaworów bo tak sobie zażyczył klient, 7L oleju na 5tys kilometrów ;p
Z wymianą uszczelniaczy bez ściągania głowicy to bywa różnie
Qto dziękuje za propozycje ale jedynie by pomogło chyba na hipol żeby nie brał hehe
Część części już przyszło więc nieuniknione
mka 3 z doświadczenia wiem, że po uszczelnieniu góry silnika zaczyna pić dołem
Prosty przykład miałem Lupo 1.4 16v ;p brał olej, po wymianie gumek i dotarciu zaworów bo tak sobie zażyczył klient, 7L oleju na 5tys kilometrów ;p
Z wymianą uszczelniaczy bez ściągania głowicy to bywa różnie
Qto dziękuje za propozycje ale jedynie by pomogło chyba na hipol żeby nie brał hehe
Część części już przyszło więc nieuniknione
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości