Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Trochę się naczytałem na temat sprzegieł na forum, jednak jedna rzecz nie daje mi spokoju, mianowicie docisk SACHS do VR6 jak większość osób pisze jest ten sam co w G60. Sprawdzałem w kilku internetowych sklepach i faktycznie ma ten sam numer i cenę. Na forum panuje opinia, że zestaw VR6 jest mocniejszy, przenosi ok 400NM, natomiast ten od G60 ok 350NM. Mój setup to 1.8 20VT 245PS i 380NM w MK3 + sprzęgło dwu masowe od TT. W grę wchodzi tylko wymiana na zestaw VR6. No i właśnie... jeśli kpl. sprzęgła mają te same dociski a różnią się jedynie tarczą ( z tego co kojarzę VR6 - 6 sprężynek, a G60 - 4 sprężynki - reszta bez zmian) to powinny przenosić podobny moment, ale tutaj:
http://forum.tdi-tuning.pl/printview.ph ... 37fc7390a5" onclick="window.open(this.href);return false;
wyczytałem, że docisk z VR6 powinien się różnić i być mocniejszy (co z resztą jest logiczne) Nawet różni się numerami No i co za tym idzie pedał sprzęgła powinien przy mocniejszej sprężynie docisku ciężej chodzić. Z tego postu wynika, że do VR6 w zestaw wrzucano dwa rodzaje docisków o nr 021141025F oraz nr 021141025FX. Czyli znając życie łatwiej trafić ten słabszy, (to chyba właśnie jest ten sam co w zestawie G60) i mieć taką samą wytrzymałość co tańszy zestaw G60 za cenę droższego VR6 . To chyba tłumaczy przypadki osób zawiedzionych wytrzymałością zestawów VR6... Jak więc i gdzie można dostać ten mocniejszy docisk, co przeniesie faktycznie te 400NM. Jak rozróżnić docisk mocniejszy od tego słabszego? Zaryzykowałbym założenie tarczy od G60 i mocnego docisku VR6, (tarcza G60 lepiej tłumi drgania i jak to pisał ktoś mądry na forum i wnętrzności w skrzyni nie brzęczą). Podobno za granicą zachodnią w serwisach sprzedawane są do VR-a mocniejsze dociski i różnią się znacznie od tych słabszych. Czy ktoś przerabiał ten temat i może pomóc rozróżnić dociski, ew. wskazać sklep z tymi mocnymi ori zestawami SACHS VR6 ???
http://forum.tdi-tuning.pl/printview.ph ... 37fc7390a5" onclick="window.open(this.href);return false;
wyczytałem, że docisk z VR6 powinien się różnić i być mocniejszy (co z resztą jest logiczne) Nawet różni się numerami No i co za tym idzie pedał sprzęgła powinien przy mocniejszej sprężynie docisku ciężej chodzić. Z tego postu wynika, że do VR6 w zestaw wrzucano dwa rodzaje docisków o nr 021141025F oraz nr 021141025FX. Czyli znając życie łatwiej trafić ten słabszy, (to chyba właśnie jest ten sam co w zestawie G60) i mieć taką samą wytrzymałość co tańszy zestaw G60 za cenę droższego VR6 . To chyba tłumaczy przypadki osób zawiedzionych wytrzymałością zestawów VR6... Jak więc i gdzie można dostać ten mocniejszy docisk, co przeniesie faktycznie te 400NM. Jak rozróżnić docisk mocniejszy od tego słabszego? Zaryzykowałbym założenie tarczy od G60 i mocnego docisku VR6, (tarcza G60 lepiej tłumi drgania i jak to pisał ktoś mądry na forum i wnętrzności w skrzyni nie brzęczą). Podobno za granicą zachodnią w serwisach sprzedawane są do VR-a mocniejsze dociski i różnią się znacznie od tych słabszych. Czy ktoś przerabiał ten temat i może pomóc rozróżnić dociski, ew. wskazać sklep z tymi mocnymi ori zestawami SACHS VR6 ???
Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Docisk od G60 ma mniej gęsto ułożone blaszki (sprężyny) niż ten z VR6. Faktycznie one pasują zamiennie do samochodów (jeden z drugim mozna zamienić i będzie dzialac ale to zdecydowanie nie to samo). Przerobilem temat, bo wzmacniałem swoje sprzęgło u Radzika. Kupilem nowego sachsa do vr6 i dalem drugie słoneczko (bo robilem podwojna sprezyne) no i po otwarciu kartoników na miejscu wyszlo ze ta sprezyna jest z dupy wzieta bo ma mniej blaszek i nie pasuje (okazalo sie ze byla wlasnie od tego slabszego sprzęgła, takiego jak w G60)
Numer Sachsa dla sprzęgła z VR6 3000 384 001
Numer Sachsa dla sprzęgła z G60 3000 332 001
Numer Sachsa dla sprzęgła z VR6 3000 384 001
Numer Sachsa dla sprzęgła z G60 3000 332 001
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
No właśnie w zestawach VR6 3000 384 001 wkładają dociski "z dupy wzięte", czyli te o numerze 3082 231 031 To dokładnie ten sam docisk co w G60 (ten sam numer i cena). Czyli płacimy 750zł i dostajemy sprzęgło z tym samym dociskiem i podobną wytrzymałością jak G60 za 450zł. Fajnie jakby ktoś z kolegów na forum zamieścił zdjęcia tych dwóch docisków dla porównania co by nie dać się w butelkę nabić. No i może ktoś wie gdzie w naszym kraju można nabyć zestaw VR6 z "nie oszukanym" dociskiem.
Poszukałem trochę w sklepach i okazuje się, że docisk LUK-a VR6 jest dwukrotnie droższy, niż ten w zestawie VR6 Sachs-a. Może właśnie ten LUK-a ma grubsze sprężyny w docisku, czy ktoś wie skąd ta różnica w cenie ??
Poszukałem trochę w sklepach i okazuje się, że docisk LUK-a VR6 jest dwukrotnie droższy, niż ten w zestawie VR6 Sachs-a. Może właśnie ten LUK-a ma grubsze sprężyny w docisku, czy ktoś wie skąd ta różnica w cenie ??
Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Zmienialem sprzeglo w zeszlym roku.Nie wiem skad wziales cene 750zl,ja placilem za wlasciwe do VR6 "az" 560.Jakby cos moge podeslac numer do znajomego ktory pracuje w Gordonie i oblatany w temacie.w razie dalszych watpliwosci pisz PW.Pomoge na tyle ile moge.Poza tym Bugalon wie o czym mowi .Walczyl ze mna i nie jedna "panienka" przy tym poleciala.
...it has so much torque,that could tear a whole in time
...this is not acceleration. It's TELEPORT
...this is not acceleration. It's TELEPORT
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Jak chcesz mocniejszy docisk to poszukaj od sharana VR6, ten napewno przeniesie 400nm a nawet więcej
Cena też adekwatnie wyższa.
Cena też adekwatnie wyższa.
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Ceny wziąłem m.in stąd. Ciężko dostać sprzęgło Sachsa do VR6 w cenie poniżej 700zł, tym bardziej LUK-a:
http://allegro.pl/sprzeglo-luk-vw-shara ... 47197.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/sachs-sprzeglo-vw-cor ... 46785.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... kowym.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu ceny G60 (ok.400zł):
http://allegro.pl/sachs-sprzeglo-vw-t4- ... 27252.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/sprzeglo-luk-vw-t4-2- ... 76351.html" onclick="window.open(this.href);return false;
No właśnie zrozumiałem z postu bugalona, że dostał w zestawie VR6 słabszy docisk zamiast mocniejszego.
Do sprzęgieł VR6 3000 384 001i G60 3000 332 001 wkładane są te same (słabsze) dociski o numerze 3082 231 03.
Docisk od Sharana podejdzie p&p pod zestaw G60, (tarcza od Sharana jest na 23 zęby) ???
http://allegro.pl/sprzeglo-luk-vw-shara ... 47197.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/sachs-sprzeglo-vw-cor ... 46785.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... kowym.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu ceny G60 (ok.400zł):
http://allegro.pl/sachs-sprzeglo-vw-t4- ... 27252.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/sprzeglo-luk-vw-t4-2- ... 76351.html" onclick="window.open(this.href);return false;
No właśnie zrozumiałem z postu bugalona, że dostał w zestawie VR6 słabszy docisk zamiast mocniejszego.
Do sprzęgieł VR6 3000 384 001i G60 3000 332 001 wkładane są te same (słabsze) dociski o numerze 3082 231 03.
Docisk od Sharana podejdzie p&p pod zestaw G60, (tarcza od Sharana jest na 23 zęby) ???
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2015 23:59 przez bigsasza, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Trochę poszperałem i chyba znalazłem odpowiedź. W zestawach VR6 i G60 powinny znajdować się różne dociski. Ten z VR6 powinien mieć numer VR6 021141025F (mocniejszy docisk) lub 021141025FX (słabszy) natomiast w TDI/g60 074141025B lub 074141025X, o czym piszą również tutaj:
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 137&page=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu do kupienia ten mocniejszy:
http://www.autohausaz.com/pn/021141025f" onclick="window.open(this.href);return false;
-przed przeceną sporo kosztował
Ilość blaszek docisku ta sama - 18.
Mabu79 jak możesz spytaj Twojego kolegi jaki jest nr docisku w tym zestawie co nabyłeś za 560zł. Jeśli jest to ten mocniejszy to byłbym zainteresowany.
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 137&page=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu do kupienia ten mocniejszy:
http://www.autohausaz.com/pn/021141025f" onclick="window.open(this.href);return false;
-przed przeceną sporo kosztował
Ilość blaszek docisku ta sama - 18.
Mabu79 jak możesz spytaj Twojego kolegi jaki jest nr docisku w tym zestawie co nabyłeś za 560zł. Jeśli jest to ten mocniejszy to byłbym zainteresowany.
Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Mam jeszcze pytanie, czy ktoś orientuje się może, czy docisk od Sharana podejdzie bez problemu pod tarczę od G60 i zamach, oraz czy zamach od sharana różni się od tego z g60? /Tarcza nie podejdzie na pewno, bo ma mniej zębów/.
Byłbym wdzięczny jakby ktoś poradził czy warto powierzyć koło tej firmie:
http://allegro.pl/tuning-lekkie-sportow ... 42719.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Proszę o info i z góry dzięki
Byłbym wdzięczny jakby ktoś poradził czy warto powierzyć koło tej firmie:
http://allegro.pl/tuning-lekkie-sportow ... 42719.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Proszę o info i z góry dzięki
Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Czy jest sposob zeby organoleptycznie odroznic G60 od VR6?
Bo mam uzasadnione podejrzenie ze Sachs poprostu pakuje takie same dociski dla VR6 i G60 (byc moze produkuja tylko 1 model), natomiast patrzac na katalogi i zdjecia LUK ma innne dociski do G60 i VR6. Ciekawe jest rowniez to ze znajomy uzytkownik tego forum (krzysiek1606) mial docisk z Transportera T4 2.4d i sprzeglo przenosilo ok 470nm, teraz ma docisk z VR6 (z tego co kojarze LUK) i przenosi rowniez 470-480nm.
Wiec jesli chodzi o Sachs wg katalogow:
3082 231 031 = 1Z / G60 / VR6 / T4
Wszystkie dociski Sachs wyglądają tak samo:
Teraz katalogi LUK:
123 0254 10 = 1Z / G60
123 0155 10 = VR6 / T4
Bo mam uzasadnione podejrzenie ze Sachs poprostu pakuje takie same dociski dla VR6 i G60 (byc moze produkuja tylko 1 model), natomiast patrzac na katalogi i zdjecia LUK ma innne dociski do G60 i VR6. Ciekawe jest rowniez to ze znajomy uzytkownik tego forum (krzysiek1606) mial docisk z Transportera T4 2.4d i sprzeglo przenosilo ok 470nm, teraz ma docisk z VR6 (z tego co kojarze LUK) i przenosi rowniez 470-480nm.
Wiec jesli chodzi o Sachs wg katalogow:
3082 231 031 = 1Z / G60 / VR6 / T4
Wszystkie dociski Sachs wyglądają tak samo:
Teraz katalogi LUK:
123 0254 10 = 1Z / G60
123 0155 10 = VR6 / T4
Volkswagen Vento AAZ -> 97PS@4690 / 152Nm@3050 -> 112PS@4460 / 197Nm@3610
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Być może różnica była kiedyś, jak robiło się wszystko porządnie i mocne. Teraz to chyba w pudełkach wkładane jest to samo, bez różnicy VR6 czy G60. Poza tym dla kogoś kto ma seryjne dwieście parę NM to bez różnicy co włożą do pudełka bo i tak wytrzyma serię i to ze sporym zapasem. Chyba nie ma co przepłacać teraz z tym VR6. Tak czy tak, płacąc 200zł więcej powinniśmy dostać inny produkt
W LUK-u widać gołym okiem, że sprężyny na tarczy są mocniejsze, ale w budowie docisku nie widzę różnic.
W LUK-u widać gołym okiem, że sprężyny na tarczy są mocniejsze, ale w budowie docisku nie widzę różnic.
Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Ja kiedyś kupiłem dociski o numerach: 04 3082 231 301, 021 141 025 E , wygląda on tak i nie wiem już co to za twór
Natomiast tarcza o numerze 1862 393 031 wygląda tak
Jak ktoś ma ten mocniejszy docisk u siebie niech wrzuci zdjęcie dla porównania.
Natomiast tarcza o numerze 1862 393 031 wygląda tak
Jak ktoś ma ten mocniejszy docisk u siebie niech wrzuci zdjęcie dla porównania.
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Jak dla mnie to już czarna magia
Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocny docisk VR6 - numery seryjne
Zrobię mały wykop
Jak wkoncu z tymi dociskami, może ktoś napisze gdzie kupie ten mocniejszy ? Temat się rozkręcil i nikt nic nie napisał Sachs czy Luk ?
Jak wkoncu z tymi dociskami, może ktoś napisze gdzie kupie ten mocniejszy ? Temat się rozkręcil i nikt nic nie napisał Sachs czy Luk ?
ProjectOEM+
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości