2.5 TDI AHD pomoc w diagnostyce

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bendeer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lut 27, 2015 22:28

2.5 TDI AHD pomoc w diagnostyce

Post autor: bendeer » pt lut 27, 2015 22:41

Witam wszystkich forumowiczów,

Wprawdzie nie jestem posiadaczem VW Golf, ale przeglądając rożne fora VW stwierdziłem, że to jest najbardziej kompetentne jeśli chodzi o diagnostykę silników TDI. Jestem posiadaczem VW LT35 z silnikiem 2.5 TDI AHD. Autko jeździ całkiem względnie, ale denerwuje mnie kilka spraw:
-Czasem ciężkie odpalanie na zimnym silniku
-Na biegu jałowym za bardzo wali paliwem
-Wydaje mi się, że mógłby być bardziej dynamiczny

Co już zrobiłem:
Auto robi trochę kilometrów jako bus zespołowy. LT posiadamy od października i do tej pory zrobiliśmy jakieś 20 000 KM. Mechanicznie autko jest całkiem zadbane ( kupione od innego zespołu, który miał go od nowości ) przebieg w momencie kupna 436 000 KM. Blacha - czeka na lepsze czasy.
Teraz do rzeczy. Podczas stania w korku/na światłach czuć spaliny ( układ wydechowy szczelny. Do tego nówka - wymieniony miesiąc temu ) z rury wali niespalonym paliwem. Filtr powietrza nowy - Bosch. Poprawiony dolot z atrapy do airboxa ( rura była wypięta )

Ciężkie odpalanie jest tylko po zimnej nocy ( akumulator nowy, kręci ok - mam założony wskaźnik ładowania ) po którymś zakręceniu zaskoczy. Zastanawiam się czy rozrząd jest poprawnie ustawiony.

Dynamika - wiem, że przy 102KM szału nie będzie, ale podczas wkręcania na wyższe obroty mógłby przyśpieszać tyć lepiej

Interfejs - posiadam zakupiony interfejs Viaken, bez problemu łączy się z autem. Jak dotąd wykasowałem błąd IMMO.

Będę wdzięczny za każde wskazówki dotyczące diagnozy oraz usunięcia usterek.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

2.5 TDI AHD pomoc w diagnostyce

Post autor: rotkeh » ndz mar 01, 2015 00:38

Interfejs - posiadam zakupiony interfejs Viaken, bez problemu łączy się z autem. Jak dotąd wykasowałem błąd IMMO.

Będę wdzięczny za każde wskazówki dotyczące diagnozy oraz usunięcia usterek.

Pozdrawiam
Zrobić logi (wszystko opisane w dziale Diagnostyka) i umieścić na forum.


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

2.5 TDI AHD pomoc w diagnostyce

Post autor: pironet » ndz mar 01, 2015 11:28

co rozumiesz przez wali paliwo ?
może po prostu masz gdzieś nieszczelność przewodów paliwowych i łapie lewe powietrze


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
bendeer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lut 27, 2015 22:28

2.5 TDI AHD pomoc w diagnostyce

Post autor: bendeer » wt mar 03, 2015 22:57

Dziś zrobiłem logi statyczne ( brak pomocnika do dynamicznych ) Przerobię i wrzucę na forum.

"wali paliwem" niedokładnie się wyraziłem.
Jeśli chodzi o nieszczelności i wycieki paliwowe to takowych brak. Zaraz po kupnie wymieniłem wszystkie przelewy, ponieważ lało się z nich przeokropnie. Chodzi mi o to, że z wydechu na biegu jałowym jak by ma za bogatą mieszankę. Do tego przy delikatnym muśnięciu gazu zatrzęsie silnikiem - przy powrocie do prędkości biegu jałowego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości