Gaz zimny silnik

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dino8ole
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 17, 2015 17:28

Gaz zimny silnik

Post autor: dino8ole » wt lut 17, 2015 17:53

Witam,

W moim golfie 2.0 mam taki problem z gazem (instalacja sekwencyjna)
Gdy rozgrzeje się silnik i przechodzi na gaz przy 35 stopniach, to strasznie trzęsie silnikiem i podczas jazdy dławi się.
Gdy złapie silnik 90 stopni - silnik normalnie pracuje.
Zaznaczam, że na benzynie przy zimnym silniku takich objawów nie mam - wszystko ładnie pracuje.

Zaczęło się tak robić jakoś dwa tygodnie po wymianie wtrysków.
Gazownik, który wymieniał wtryski twierdzi, że to może być wina przewodów(są delikatnie zardzewiałe) od świec.
A mi się wydaję ze wtryski mógł źle podłączyć, albo jakieś kiepskie mi dał.

Dziękuję za porady.



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Re: Gaz zimny silnik

Post autor: Dam » wt lut 17, 2015 18:28

Gazownik może mieć rację ale też nie musi. Nie mniej pierwsze objawy niedomagań układu zapłonowego występuję najpierw na LPG a dopiero potem na benzynie.

Warto jakbyś napisał:
- ile maja przejechane te kable i świece oraz jakich są firm
- czy filtry gazu są wymienione
- jakie wtryski założył gazownik?
- jaki masz sterownik LPG

No i podstawowe pytanie jak została wyregulowana instalacja po zmianie wtrysków? Na postoju czy na drodze?



dino8ole
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 17, 2015 17:28

Gaz zimny silnik

Post autor: dino8ole » wt lut 17, 2015 19:30

- nie jestem w stanie określić dokładnie ile mają przejechane kable gdyż samochód kupiłem 2 miesiące temu. Z racji trudnego dostępu do świec obejrzeliśmy wstępnie 2 świece i dwa kable. Świece były w dobrym stanie, a z kablami tak jak pisałem wcześniej.
- filtry gazu wymieniłem w tym samym czasie jak wymieniałem wtryski,
- złożone wtryski to Listwa wtryskowa OMVL ( nie wiem jakie jeszcze dane podać),
-sterownik AG COMPACT TYPE CT-4

Gaz po wymianie wytrysków był regulowany najpierw na postoju, a potem gazownik przejechał się z podłączonym komputerem i pewnie dalej regulował.



misiekAFP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw maja 06, 2010 00:11
Lokalizacja: WJ

Gaz zimny silnik

Post autor: misiekAFP » czw lut 19, 2015 16:15

Napisałeś, że po osiągnięciu temperatury 90 stopni silnik pracuje normalnie. Oznaczać to może, że problem tkwi w sterowaniu dawką paliwa w trakcie nabierania przez silnik temperatury. Wpisz w google "zimny VAG". Powinno Ci to rozjaśnić problem.



red_devil25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1065
Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
Lokalizacja: SRC

Gaz zimny silnik

Post autor: red_devil25 » wt lut 24, 2015 00:02

to raczej nie jest wina listwy ,bo mialem taka w praktycznie tym samym silniku i przechodzil na gaz przy 20C i problemow zadnych.stawaialbym na swiece lub kable


Był Golf mk3 1.6 & 1.8...jest Passat B5FL 2.0AZM

Awatar użytkownika
Auto Gaz Centrum
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr gru 17, 2014 11:42

Gaz zimny silnik

Post autor: Auto Gaz Centrum » czw lut 26, 2015 12:38

Witam. Problemem moze byc rowniez brudna listwa wtryskowa ktora klei na zimno lub niedomagajacy reduktor. Niestety bez wgladu do ustawien sterownika ciezko cos wiecej podpowiedziec,



dino8ole
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 17, 2015 17:28

Gaz zimny silnik

Post autor: dino8ole » wt mar 17, 2015 20:15

ok dzięki za podpowiedzi, postaram się to sprawdzić



piter2204
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn gru 24, 2012 15:18
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Gaz zimny silnik

Post autor: piter2204 » ndz mar 22, 2015 18:12

Słuchajcie. Ostatnio zregenerowałem reduktor-wymiana membran i oringów-powód zbyt wysokie ciśnienie i brak możliwości regulacji śrubą na reduktorze (wysyp błędów typu zbyt wysokie ciśnienie). Po tej regeneracji jest o niebo lepiej, ale na zimnym przez kilka sekund po przełączeniu (temp. 30 stopni) trochę szarpie i w programie pokazuje ciśnienie rzędu 2.78 bara i spada aż do ustabilizowania na ok. 1,15 (takie ustawiłem po wymianie regulująć śrubą). Co może być powodem takiego zachowania instalki? Dodam,że po całym zabiegu nie stroiłem instalacji. Moje wtryski to listwa OMVL (tak jak kolegi REG FAST, reduktor VERSUS). Przebieg na instalacji to prawie 80 tys. km-wtrysków nie czyściłem. Czy po ewentualnym czyszczeniu trzeba je kalibrować?
Byłem sprawdzić ciśnienie po przełączeniu na LPG i w pierwszych sekundach daje nawet powyżej 3,5 bara a później tzn. po 10 sek. i lekkim naciśnięciu na pedał gazu stabilizuje się na robocze ok. 1,15 bara i już nie ma więcej problemów.



ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości