2.0 TDI proszę o opinie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
2.0 TDI proszę o opinie
Witam! Chciał bym się dowiedzieć czy to prawda że w 2.0 pękają głowice, lecą dwumasy, wtryski lecą i pompy oleju się zacierają ?? Czy prawdą jest to że auta wyprodukowane od 2007 roku nie posiadają już tych wad ?
2.0 TDI proszę o opinie
Nie wiem jak jest u innych, ale moja siostra ma passata 2.0 tdi 2008 rok od roku czasu, jak na razie jeździ bez awarii....
Re: 2.0 TDI proszę o opinie
Jak najbardziej prawda. Unikać należy jak ognia .psc1990 pisze:Witam! Chciał bym się dowiedzieć czy to prawda że w 2.0 pękają głowice, lecą dwumasy, wtryski lecą i pompy oleju się zacierają ?? Czy prawdą jest to że auta wyprodukowane od 2007 roku nie posiadają już tych wad ?
2.0 TDI proszę o opinie
Z tymi 2.0 TDI to jest loteria. Powszechna informacja to, że pierwsze do 2007 2.0 miały właśnie problemy z głowicami. Pękały albo " obsiadały " głownie te 16 zaworowe. Głownem problemem tego silnika to jednak zacierające się pompy olejowe, wiadomo czym się to kończy. Jednak wracając do tej loterii , kolega miał w audi a3 początkowe 2.0 TDI to właśnie z wadami. Zrobił przez kilka lat 150 tysiaków bez najmniejszych problemów. Tylko eksploatacja. Wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
2.0 TDI proszę o opinie
weź 2,0 TDI na common railu. Mniej awarii. Np. 2,0 TDI CR 170 PS kod silnika CAHA. Kuzyn ma od kilku lat. Wypruł DPF, zrobił sofa i śmiga aż miło
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
2.0 TDI proszę o opinie
Pompy - zgadza z tym tylko wyjątkiem, że tyczyło się to silników wzdłużnych montowanych m.in. w Passatach B6, Audi A4, itp.psc1990 pisze:Chciał bym się dowiedzieć czy to prawda że w 2.0 pękają głowice, lecą dwumasy, wtryski lecą i pompy oleju się zacierają ??
W A3, Leonie czy Golfie były poprzeczne..
Głowice - a i owszem, przy czym nie udowodniono, że w 2007 zostało to poprawione (problemu doszukiwałbym się raczej w cofanych licznikach "na życzenie" klientów)..
Dwumasy - lecą tak samo jak i przy innych silnikach, w zależności czy ktoś umie jeździć czy zajeżdżać..
Pompowtryski - owszem, przy czym wadliwe Siemensy były (i są) objęte akcjami serwisowymi, więc za free są wymieniane w ASO. Inne niedomagania to raczej wina paliwa, a nie osprzętu.
psc1990 ryzyko trafienia na wadliwy egzemplarz występuje zawsze, niezależnie czy będzie to 1,9 TDI, 2,0 TDI czy 2,0 TFSI. Weź również pod uwagę, że wiele mitów i opowiastek wychodzi z ust mechaników, którzy wolą naprawiać stare, "przerobione" 1,9 TDI niż "uczyć się" 2,0 TDI.
Zgadza się..pawel.GTI pisze:Z tymi 2.0 TDI to jest loteria.
Również się zgadza, ale... - tak jak już wspomniałem..pawel.GTI pisze:Głownem problemem tego silnika to jednak zacierające się pompy olejowe, wiadomo czym się to kończy.
A miałeś/użytkowałeś?indyczes pisze:Jak najbardziej prawda. Unikać należy jak ognia
Czy może tylko słyszałeś, że kolega ojca szwagra wujka opowiadał, że siostra babci ciotki dziadka mówiła...?
Swoim 2,0 TDI jeżdżę coś ok. 2,5 roku (zrobiłem ok. 40.000 km) i poza wymianami eksploatacyjnymi (rozrząd, olej, inne płyny, filtry) wymieniłem rozrusznik (przy ok. 125.000 km) i klapę gaszącą (przy ok. 140.000 km).
Pomału nastawiam się psychicznie do wymiany dwumasy i turbiny, ale jako, że elementy te najzwyczajniej w świecie się zużywają to nie należy traktować ich jako wadliwe, a jedynie wyeksploatowane
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
2.0 TDI proszę o opinie
popatrz Panie Kamel, do czego doprowadzili księgowi. Przymierzasz się do wymiany elementów w swoim aucie, przy takim przebiegu, przy którym kiedyś np. AFN był dopiero dobrze dotarty. Wszystkie nowe elementy są projektowane żeby wytrzymały np. 250000 km i na szrot. Już nie będzie nigdy takiego przypadku, który znam osobiście -> passat B4 tdi 90 PS. 635000 km raz wymienione sprzęgło. Wtryski, pompa, turbo ORYGINALNE. Aż się łezka w oku kręci.Kamel pisze:Pomału nastawiam się psychicznie do wymiany dwumasy i turbiny, ale jako, że elementy te najzwyczajniej w świecie się zużywają to nie należy traktować ich jako wadliwe, a jedynie wyeksploatowane
A wracając do tematu, wujek ma służbową octavkę II 2,0 TDi PD 140 PS i już 2 raz dwumasa do wymiany, pomimo że auto prawie nie zjeżdża z autostrady. Przelot 320000 km. Biegi wujek zmienia gładko, nie uprawia PSJ, bo z nim ciut jeździłem. Pompkę jedną szlag trafił, wymienili na gwar. Pozostałe 3 się jakoś trzymają, ale Bipy są coraz gorsze. Nie długo będzie trzeba wymienić. Głowica o dziwo trzyma się dzielnie. Olej źre około 300 ml/1500 km, 5w-30. Czyli tu nie ma tragedii. Egr trzeba było czyścić, na razie odpukać działa. Auto 90% czasu ma zapięty 6 bieg i 160-170 na blacie, więc różowo też nie jest. Ale mimo tego wolałbym CR. Pomimo że wersje 170 PS mają wtryski piezo i trochę elementów jest droższych niż do 2,0 PD, to lepiej CR z oczy patrzy. No i z rana nie młóci jak worek z orzechami, tylko pełna kulturka pracy
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
2.0 TDI proszę o opinie
Dokładnie to co napisał przedmówca. Ludzie powoli przyzwyczajają się do cyklu krótkiego życia produktu i nie widzą w tym nic nadzwyczajnego. Tak działa lobby producentów. Inni tłumaczą że naciski ekologów i stopień zaawansowania technicznego przyczynia się do zmniejszenia ogólnej trwałości. Możliwe że tak tylko w takim razie po co projektuje się coraz więcej elementów tak aby nie były naprawialne bądź nie opłacalne w naprawie?Pomału nastawiam się psychicznie do wymiany dwumasy i turbiny, ale jako, że elementy te najzwyczajniej w świecie się zużywają to nie należy traktować ich jako wadliwe, a jedynie wyeksploatowane
viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
2.0 TDI proszę o opinie
Panowie proszę trzymać dyscyplinę, to dział techniczny, a więc bez domniemań, tylko czysto technicznie proszę opisać koledze.
Poczytaj jest opis - wraz z oznaczeniami silników - i po tym możesz szukać więcej informacji w necie.
http://warsztatvw.blogspot.co.uk/2013/0 ... tylko.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Poczytaj jest opis - wraz z oznaczeniami silników - i po tym możesz szukać więcej informacji w necie.
http://warsztatvw.blogspot.co.uk/2013/0 ... tylko.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- pawello900
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: czw sty 05, 2012 00:54
- Lokalizacja: Kielce
2.0 TDI proszę o opinie
Witam wszystkich, przymierzam sie do zakupu Golfa 5 z silnikiem jak w temacie czyli 2.0 TDI i slyszalem wiele negatywnych opini na temat tej jednostki napędowej, ze jest bardzo awaryjna, m.in. awaryjnosc turbiny, wtrysków, pompy oleji, pekajacej głowicy itp. Prosze o opinie osób ktore znaja te silniki lub sa zaglebione w wieksza wiedze o nich. Slyszalem tez ze silnik 2.0 TDI 170KM jest juz mniej awaryjny niz np 140 KM cz to prawda?? Szukac lepiej VW z Comon rail czy raczej bez?? Co polecacie i co doradzacie? Nie chce wydac kinkunastu tys na auto ktore nie wyjedzie pozniej od mechanika. Wiem ze pewnie nie ma dokladnej reguły ze kazdy silnik 2.0 TDI bedzie zachowywal sie tak samo. Prosze o odp.
2.0 TDI proszę o opinie
Jeśli miałbym wybierać między PD a CR to brałbym tego drugiego - chociażby ze względu na lepszą kulturę pracy, ale...
Poza tym to za kilkanaście tysięcy to kupisz MK5 z pierwszych lat produkcji z odpowiednim przebiegiem, a co za tym idzie licz się z ewentualnymi wydatkami - podobnie zresztą jak przy każdym zakupie używanego auta.
Z kwotą kilkunastu tysięcy to o CR możesz zapomnieć.pawello900 pisze:Nie chce wydac kinkunastu tys na auto ktore nie wyjedzie pozniej od mechanika.
Poza tym to za kilkanaście tysięcy to kupisz MK5 z pierwszych lat produkcji z odpowiednim przebiegiem, a co za tym idzie licz się z ewentualnymi wydatkami - podobnie zresztą jak przy każdym zakupie używanego auta.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- pawello900
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: czw sty 05, 2012 00:54
- Lokalizacja: Kielce
2.0 TDI proszę o opinie
Jak poszukasz to PD pewnie i znajdziesz, ale bardziej chodziło mi o CR, na którego musisz przeznaczyć raczej wyższą kwotę, bliżej 30kzl.pawello900 pisze:Czyli uwazasz ze za kwote ponad 20tys nic ciekawego sie nie trafi?
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości