Brak dynamicznej regulacji kąta wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piter3113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt paź 08, 2010 22:20

Brak dynamicznej regulacji kąta wtrysku

Post autor: piter3113 » pt lut 13, 2015 18:11

Witam Wszystkich Forumowiczów. Szukałem podobnych tematów jest kilka ale u mnie jest troche inna sprawa.Nie dawno kupiłem Golfa IV 1.9 TDI ALH. Ktoś do sprzedaży przyspieszył mu bardzo kąt wtrysku aby nie było objaw braku dynamicznej regulacji kąta wtrysku.Kąt został ustawiony jak VAG pisze i zaczęły się problemy auto dymi i szarpie tak do 3 tys obr a potem przeskakuje od razu praktycznie na maks obroty.Po podłęczeniu ponownym pod komp okazało się że dynamiczny kąt wtrysku się nie zmienia właśnie w tym zakresie i wtrysk zamiast być przed GMP to wychodzi już za dlatego dymi i szrpie.Zawór n108 w trakcie testu zmienia prace silnika i widać że ktoś go zmieniał.W bloku 22 nie zmienia się wartość procentowa cyklu pracy dopiero po przekroczeniu 3 tys lub bardzo szybkim dodaniu gazu przeskakuje na 7-dziesiąt pare.U kolegi w TDI 110 ASV cały czas się zmienia. Po odpięciu sterowania z zaworu, wtrysk przyspiesza sie bo klepie mocno.Tak więc gdzie szukać przyczyny??Zawór raczej działa skoro zmienia prace i po odpięciu kabla podbija wtrysk.Czy czujnik g 62 może mieć też jakiś wpływ na to gdyż mam teraz jeszcze błąd od niego przerwa lub zwarcie?? Czy nie mając oscyloskopu można jakoś spr czy zmienia się sygnał z ECU?? Dodam że wtryskiwacz sterujący na pewno sprawny gdyż zmieniłem całe wtryski pewne na 100% od kolegi na próbe.Myślę że może być problem w sterowaniu zaworu przez sterownik ale chciał bym poznać Wasze opinie i co mógł bym jeszcze sprawdzić dla pewności?? Dziś będę próbował sprawdzić przewody od ECU czy nie mają gdzieś zwarcia lub przebicia bo ktoś tam pazury pchał :/ Przepraszam za tak długi post ale chciałem jak najdokładniej opisać co się dzieje.


VW znaczy wszystko... Bez niego wszystko byłoby niczym:D

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Brak dynamicznej regulacji kąta wtrysku

Post autor: Haki » pt lut 13, 2015 23:39

Zapodaj logi statyczne i dynamiczne do działu DIAGNOSTYKA ....

Co wiesz więcej o tym aucie ? nikt tam żadnych mapek nie wgrywał ? nie bawił się w podnoszenie mocy etc ?


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

piter3113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt paź 08, 2010 22:20

Brak dynamicznej regulacji kąta wtrysku

Post autor: piter3113 » sob lut 14, 2015 14:44

Właśnie tego nie wiem ale ktoś jakiś problem miał gdyż przy wiązce sterownika pare koszulek na kablach jest.


VW znaczy wszystko... Bez niego wszystko byłoby niczym:D

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Brak dynamicznej regulacji kąta wtrysku

Post autor: Haki » sob lut 14, 2015 18:08

Więc podejrzewam ,że coś tam grzebane było .... popatrz może połączenia pod koszulkami nie trzymają ....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

piter3113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt paź 08, 2010 22:20

Brak dynamicznej regulacji kąta wtrysku

Post autor: piter3113 » czw lut 19, 2015 16:21

Witam po małej przerwie ale nie miałem za bardzo czasu gdyż remontuje drugi sprzęt.Kable wstępnie sprawdziłem w szczególności od sterowania zaworem n108 i przejście jest a zwarcia do masy czy do + nie było.Jeszcze sprawdze dokładnie w tunelu koło aku i ściągne wszystkie koszulki gdzie było kombinowane ale wydaje mi się że sterownik coś nie trybi bo przy wiekszych obrotach jakby zaskakuje.i dlatego moje pytanie odnośnie sterownika gdyż aktualnie jest Bosch 038 906 018 AN wiem że podchodzi jeszcze z końcówką AE do silnika ALH ale jakie jeszcze?? Bo chciałbym gdzieś tanio dorwać lub pożyczyć na próbe aby sie upewnić czy to to bo jak nie to pompa do ściągnięcia i sprawdzenia. Z góry dziekuje za odp.

Panowie prosze o jakies propozycje co ewentualnie moze byc jeszcze przyczyną. Sprawdziłem połącznia przy sterowniku i byly ok ale zalutowalem ladnie od nowa i koszulki nowe, sterownik zmieniony na próbe i nic,pompa wsadzona inna i dalej zero efektu.sprawze jeszcze czujnik położenia wału i dalej brak pomysłów błędów żadnych nie wyrzuca.Powoli już ręce opadają.


VW znaczy wszystko... Bez niego wszystko byłoby niczym:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości