highline. Pekniete obie sprezyny.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 05, 2015 10:45
highline. Pekniete obie sprezyny.
Witajcie
Niedawno moja zona zostala wlascicielem golfa mk4 highline z 2002 roku. Auto ma przejechane 150k km i od poczatku bylo serwisowane w VW wiec mam pelna historie auta (przebiegu jestem pewien). W niedlugim czasie po zakupie okazalo sie ze przy skrecaniu na parkingu ( przy b duzym skrecie) zaczely dobiegac stuki z zawieszania. Zrobilem proby w garazu i okazalo sie ze to sprezyny wydaja ten odglos. Pomyslalem ze to lozyska od amortyzatorow i temat zostawilem „na pozniej”. Auto stalo w nieogrzewanym garazu przez 3 tygodnie przy temperaturze grubo ponizej -20 stopni ( prawie -30). Po powrocie postanowilem sprawdzic czy golf „zagada”. Gdy do niego wsiadlem uslyszalem b. glosny huk. Pekly obydwie sprezyny, z obydwoch wyjalem po pol zwoju.
Pytanie do Was. Czy to mozliwe ze sprezyny pekly z powodu lozysk amortyzatorow? Postanowilem ze wymienie przy okazji amortyzatory wraz z poduszkami (lozyskami) oraz oslonami. Auto sluzy do wozenia dziecka do przedszkola i do dojazdow do pracy wiec chcialbym zalozyc zwykle, standardowe zawieszenie. Myslalem o zwyklych amortyzatorach KYB wraz ze standardowymi sprezynami. I tu pojawia sie problem. KYB oferuje w zasadzie tylko dwa rodzaje sprezyn standardowych – dla aut z klimatyzacja ( dlug. 370mm) oraz bez ( dlug. 337mm). Po wymianie nie chcialbym aby auto mialo wyzszy przod niz tyl, a tego sie obawiam. Auto stalo troche nizej niz standard i chyba bylo nizsze od Golfa basis ( sasiad takim jezdzi).
Oryginalne sprezyny ktore pekly mialy oznaczenia 4 zolte kropki i jedna rozowa ( albo czerwona, trudno wyczuc dlatego dodaje fotke). Czy mozecie podpowiedziec mi jakie sprezyny beda pasowac najlepiej? ( oczywiscie standardowe)
Drugie pytanie czy tez kwestia to sila wspomagania kierownicy. Kierownica chodzi dosc ciezko (mam tez passata b5, po przesiadce z paska mam wrazenie jakby nie bylo w ogole wspomagania w golfie).Sprawdzalem poziom oleju hydraulicznego we wspomaganiu i jest okej. Czy to moze byc powiazane z awaria ktora opisalem powyzej?
Niedawno moja zona zostala wlascicielem golfa mk4 highline z 2002 roku. Auto ma przejechane 150k km i od poczatku bylo serwisowane w VW wiec mam pelna historie auta (przebiegu jestem pewien). W niedlugim czasie po zakupie okazalo sie ze przy skrecaniu na parkingu ( przy b duzym skrecie) zaczely dobiegac stuki z zawieszania. Zrobilem proby w garazu i okazalo sie ze to sprezyny wydaja ten odglos. Pomyslalem ze to lozyska od amortyzatorow i temat zostawilem „na pozniej”. Auto stalo w nieogrzewanym garazu przez 3 tygodnie przy temperaturze grubo ponizej -20 stopni ( prawie -30). Po powrocie postanowilem sprawdzic czy golf „zagada”. Gdy do niego wsiadlem uslyszalem b. glosny huk. Pekly obydwie sprezyny, z obydwoch wyjalem po pol zwoju.
Pytanie do Was. Czy to mozliwe ze sprezyny pekly z powodu lozysk amortyzatorow? Postanowilem ze wymienie przy okazji amortyzatory wraz z poduszkami (lozyskami) oraz oslonami. Auto sluzy do wozenia dziecka do przedszkola i do dojazdow do pracy wiec chcialbym zalozyc zwykle, standardowe zawieszenie. Myslalem o zwyklych amortyzatorach KYB wraz ze standardowymi sprezynami. I tu pojawia sie problem. KYB oferuje w zasadzie tylko dwa rodzaje sprezyn standardowych – dla aut z klimatyzacja ( dlug. 370mm) oraz bez ( dlug. 337mm). Po wymianie nie chcialbym aby auto mialo wyzszy przod niz tyl, a tego sie obawiam. Auto stalo troche nizej niz standard i chyba bylo nizsze od Golfa basis ( sasiad takim jezdzi).
Oryginalne sprezyny ktore pekly mialy oznaczenia 4 zolte kropki i jedna rozowa ( albo czerwona, trudno wyczuc dlatego dodaje fotke). Czy mozecie podpowiedziec mi jakie sprezyny beda pasowac najlepiej? ( oczywiscie standardowe)
Drugie pytanie czy tez kwestia to sila wspomagania kierownicy. Kierownica chodzi dosc ciezko (mam tez passata b5, po przesiadce z paska mam wrazenie jakby nie bylo w ogole wspomagania w golfie).Sprawdzalem poziom oleju hydraulicznego we wspomaganiu i jest okej. Czy to moze byc powiazane z awaria ktora opisalem powyzej?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
highline. Pekniete obie sprezyny.
Teoretycznie możliwe.Maciek_Norge pisze:Czy to mozliwe ze sprezyny pekly z powodu lozysk amortyzatorow?
Szukałbym ori używanych sprężyn z takim samym kodem barwnym,a amory z KYB.Maciek_Norge pisze:yslalem o zwyklych amortyzatorach KYB wraz ze standardowymi sprezynami. I tu pojawia sie problem. KYB oferuje w zasadzie tylko dwa rodzaje sprezyn standardowych – dla aut z klimatyzacja ( dlug. 370mm) oraz bez ( dlug. 337mm)
Poza tym- viewtopic.php?f=142&t=557365" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeżeli łożyska zatarte prawie na amen,to tak.Maciek_Norge pisze:prawdzalem poziom oleju hydraulicznego we wspomaganiu i jest okej. Czy to moze byc powiazane z awaria ktora opisalem powyzej?
highline. Pekniete obie sprezyny.
Wymontujesz kolumny to się okaże czy łożyska zatarte. Amortyzatorów bym nie wymieniał bo jeśli suche to jeszcze długo, długo posłużą. Wymieniłbym tylko poduszki/łożyska Sachsa i sprężyny. Sprężyny jak wymieniać to już tylko na nowe. Używane kupisz to jest ryzyko że znowu pęknie. Po tylu latach są już wypracowane i przykorodowane. Mi też ostatnio jedna pękła. Odłamał się fragment 10cm i leżał sobie w kielichu i nic na wet o tym nie wiedziałem.
Poszukaj jeszcze w katalogu sprężyn Lesjo
Poszukaj jeszcze w katalogu sprężyn Lesjo
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 05, 2015 10:45
highline. Pekniete obie sprezyny.
Dziekuje Panowie za podpowiedzi.
Lesjo tez niestety produkuje sprezyny tylko dwa rozmiary sprezyn do golfa z tym silnikiem ( dla wersji bez oraz z klimatyzacja).
Probowalem sie dodzwonic do serwisu VW z zapytaniem ile kosztuja ori, zapomnialem ze w PL jest swieto.. Ehh.. Nie orientujecie sie jakie sa mniej wiecej koszta nowych ori springow?
Lesjo tez niestety produkuje sprezyny tylko dwa rozmiary sprezyn do golfa z tym silnikiem ( dla wersji bez oraz z klimatyzacja).
Probowalem sie dodzwonic do serwisu VW z zapytaniem ile kosztuja ori, zapomnialem ze w PL jest swieto.. Ehh.. Nie orientujecie sie jakie sa mniej wiecej koszta nowych ori springow?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
highline. Pekniete obie sprezyny.
Jak już to z ASOwron pisze:Sprężyny jak wymieniać to już tylko na nowe
Montowałem w niejednym aucie nowe sprężyny,różnych producentów i mimo że były dobierane pod dany model,wersję silnikową,to zawsze,ale to zawsze auto po wymianie stało krzywo,tzn. tam gdzie były nowe,było wyżej i to sporo.
highline. Pekniete obie sprezyny.
w aso ok 400zł/sztMaciek_Norge pisze:Nie orientujecie sie jakie sa mniej wiecej koszta nowych ori springow?
myśle że jak dasz nowe ori to też będzie wyżej a to dla tego ze te stare po 15 latach na pewno coś tam zawsze przysiadły.Michał_1977 pisze:po wymianie stało krzywo,tzn. tam gdzie były nowe,było wyżej i to sporo.
Maciek_Norge, a Ty nie masz czasem w tym golfiku jakiegoś pakietu sportowego? "Sport Edition"?
Po tym oznaczeniu na sprężynach wygląda jakby były one od zawieszenia sportowego: 4 paski zółte i 1 pasek fioletowy
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 05, 2015 10:45
highline. Pekniete obie sprezyny.
Wow. 400 za szt. to cena iscie zaporowa.. jezeli jutro uslysze taka cene w Vw to ori z miejsca odpuszczam.
Wron nie mam pojecia czy to jest jakas usportowiona wersja - ma co prawda swietne kubelki i trojramienna kiere,ale takie chyba mialy wszystkie highline.
czy po oznaczeniu kropkowym, jestescie w stanie mi podpowiedziec jaka jest (byla ) dlugosc? Te sprezyny sa tylko twardsze,czy tez krotsze?
Autem jezdzi zona, korci mnie komplet springow -30mm eibacha. Mialem takie kiedys w polo 9n, prowadzil sie swietnie i nie mial resorowania jak w tramwaju. Zona chyba nie zczai roznicy
Wron nie mam pojecia czy to jest jakas usportowiona wersja - ma co prawda swietne kubelki i trojramienna kiere,ale takie chyba mialy wszystkie highline.
czy po oznaczeniu kropkowym, jestescie w stanie mi podpowiedziec jaka jest (byla ) dlugosc? Te sprezyny sa tylko twardsze,czy tez krotsze?
Autem jezdzi zona, korci mnie komplet springow -30mm eibacha. Mialem takie kiedys w polo 9n, prowadzil sie swietnie i nie mial resorowania jak w tramwaju. Zona chyba nie zczai roznicy
highline. Pekniete obie sprezyny.
Skoro u nich będziesz to zapytaj od razu czy do Twojego golfa (po numerze vin) to są właśnie te sprężyny o tym numerze: 1J0 411 105 AJ (ważne są te literki na końcu)Maciek_Norge pisze:jezeli jutro uslysze taka cene w Vw to ori z miejsca odpuszczam.
Jeśli to nie te, to niech Ci podadzą właściwy numer tych sprężyn. Łatwiej będzie potem coś dobrać w zamienniku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 05, 2015 10:45
Re: highline. Pekniete obie sprezyny.
Rzeczywiscie, cena sztuki to 420 PLN. Koresponduje mailowo, mieszkam w N i ceny w tutejszym VW sa jeszcze bardziej zaporowe. Zapytalem czy to byly sprezyny orginalnie zamontowane, czekam na odpowiedz.wron pisze:Skoro u nich będziesz to zapytaj od razu czy do Twojego golfa (po numerze vin) to są właśnie te sprężyny o tym numerze: 1J0 411 105 AJ (ważne są te literki na końcu)Maciek_Norge pisze:jezeli jutro uslysze taka cene w Vw to ori z miejsca odpuszczam.
Jeśli to nie te, to niech Ci podadzą właściwy numer tych sprężyn. Łatwiej będzie potem coś dobrać w zamienniku.
A tak swoja droga, nasuwa mi sie refleksja ile takich sprezyn po 420 pln sprzedaja rocznie
A drugie, kto jest dostawca sprezyn VW na pierwszy montaz? Dziwi mnie ze VW ma tak szeroki wachlarz sprezyn, podczas gdy czolowi producenci oferuja na rynku praktycznie jeden standardowy model.. ( mowa oczywiscie o standardowych sprezynach np KYB czy Lesjo)
Edit; Wlasnie dostalem potwierdzenie, ze sprezyny te byly seryjnie zamonotowane w tym aucie - jest ono wyposazone jako dodatek w sportowe zawieszenie. Ale 840 pln za 2 sprezyny to "lekka" przesada. Ciekawy jestem czy to tylko sprezyny sa specjalne czy tez amortyzatory maja twardsza charakterystyke pracy? Za takie pieniadze kupie zestaw sprezyn przod + tyl. Meczy mnie tylko kwestia amorow, czy skoro seryjnie to zawieszenie bylo sportowe, to czy po zalozeniu dluzszych sprezyn amortyzatory nie beda za krotkie?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
highline. Pekniete obie sprezyny.
I właśnie dlatego polecam ori używane o tym samym kodzie barwnymMaciek_Norge pisze:Dziwi mnie ze VW ma tak szeroki wachlarz sprezyn, podczas gdy czolowi producenci oferuja na rynku praktycznie jeden standardowy model.. ( mowa oczywiscie o standardowych sprezynach np KYB czy Lesjo)
Sprężyny nie strzelają bez powodu ot tak sobie,jakaś przyczyna musiała być.
Mogę Ci sprawdzić,ale musiałbyś podać ich numer.Maciek_Norge pisze:Ciekawy jestem czy to tylko sprezyny sa specjalne czy tez amortyzatory maja twardsza charakterystyke pracy?
Który rok tego Golfa?
highline. Pekniete obie sprezyny.
Przyczynę już Ci podałem przecież: po tylu latach - zmęczenie materiału, korozjaMichał_1977 pisze:Sprężyny nie strzelają bez powodu ot tak sobie,jakaś przyczyna musiała być.
wystarczy czytać uważniejMichał_1977 pisze:Który rok tego Golfa?
Maciek_Norge pisze:mk4 highline z 2002 roku
Tak, amortyzatory również są inne niż w serii.Michał_1977 pisze:Ciekawy jestem czy to tylko sprezyny sa specjalne czy tez amortyzatory maja twardsza charakterystyke pracy?
Maciek_Norge, w tej sytuacji śmiało zakładaj eibachy -30. Autko pójdzie Ci ok 1cm w dół w stosunku do tego co masz teraz, ale w praktyce tego nie zauważysz
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 05, 2015 10:45
Re: highline. Pekniete obie sprezyny.
Obstawiam ze strzelily przez lozyska amortyzatorow, przy skrecaniu kol obracaja sie skokowo. Ale dopoki tego nie zdejme kolumny to nie sprawdze.Michał_1977 pisze: I właśnie dlatego polecam ori używane o tym samym kodzie barwnym
Sprężyny nie strzelają bez powodu ot tak sobie,jakaś przyczyna musiała być.
Golf jest z 2002 roku, jego Vin to WVWZZZ1JZ2W407453. Numer amora sprawdze wieczorem po pracy, mam nadzieje ze bedzie jeszcze widoczny..Michał_1977 pisze: Mogę Ci sprawdzić,ale musiałbyś podać ich numer.
Który rok tego Golfa?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
highline. Pekniete obie sprezyny.
A daj Ty spokój./ Widzisz na fotce wyżej na tyle rdzy,żeby była powodem pęknięcia?wron pisze:Przyczynę już Ci podałem przecież: po tylu latach - zmęczenie materiału, korozja
Źle cytujesz,bo ja o to nie pytałemwron pisze: Michał_1977 napisał(a):Ciekawy jestem czy to tylko sprezyny sa specjalne czy tez amortyzatory maja twardsza charakterystyke pracy?
Tak, amortyzatory również są inne niż w serii.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 05, 2015 10:45
highline. Pekniete obie sprezyny.
Witajcie Panowie.
Mialem wczoraj zajrzec aby sprawdzic numer na amorach, ale niestety musialem "nocowac" w pracy.
Mieszkam w N i dzisiaj rano bylem w stacji diagnostycznej na przegladzie z passkiem. Opowiedzialem mu cala historie i zapytalem czy na nieorginalnych sprezynach Golf przeszdlby przeglad. Odpowiedzial ze tak, ale musialbym pojechac do odpowiednika naszego ITD aby zatwierdzili je i wklepali do dowodu rejstr. Dosc dlugie i upierdliwe, niekoniecznie zakonczone sukcesem..
Przed chwila rozmawialem ze znajomym z InterCarsu. Po numerze sprezyny 1J0 411 105 AJ ( podane przez Kolege Wrona i sprawdzone w ASO) znalazl zamiennik . Dosc zdumiewajace, ale sprezyny te montowane byly w Skodach Octaviach I RS. Cena zamiennikow np z Lesjo to ok 150 pln, czyli roznica kosmiczna. Zagadka dla mnie jest dlaczego zastosowano sprezyny akurat z octavii a nie np z golfa gti. W kazdym badz razie mam nadzieje ze jak ktos bedzie mial taki problem jak ja, to po lekturze tego tematu znajdzie rozwiazanie.
Zastanawiam sie co przy tej okazji wymienic. Po wymianie bede musial ustawic zbieznosc, a to dosc znaczny koszt tutaj ( od 750pln wzwyz), dlatego wolalbym wymienic wszystko co sie da aby nie dopuscic do koniecznosci powtornego ustawiania zbieznosci. Amory wydaja sie suche, wiec chyba je zostawie. Na pewno wymienie lozyska i poduszki amortyzatorow. Koncowki drazkow wydaja sie byc naprawde dobre, zwlaszcza ze auto przeszlo w pazdzierniku przeglad bez zastrzezen.
Jako kolejna "ciekawostka" napisze zdanie o kluczu do amortyzatorow. Przegladalem w ktoryms z postow "fotostory" jak zdjac przednia kolumne. Jeden sposob polega na "zbiciu" jej mlotkiem z obejmy zwrotnicy, drugi to specjalny klucz do rozwierania obejmy. Posypaly sie glosy ze klucz jest niepotrzebny, ze nie uzywa sie go czesto itd itp. Sprawdzilem z ciekawosci jego cene na alledrogo, klucz kosztuje ......34 pln. Zainwestuje wiec w niego.
http://allegro.pl/jonnesway-klucz-do-am ... 05922.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeszcze raz dziekuje za pomoc,
Mialem wczoraj zajrzec aby sprawdzic numer na amorach, ale niestety musialem "nocowac" w pracy.
Mieszkam w N i dzisiaj rano bylem w stacji diagnostycznej na przegladzie z passkiem. Opowiedzialem mu cala historie i zapytalem czy na nieorginalnych sprezynach Golf przeszdlby przeglad. Odpowiedzial ze tak, ale musialbym pojechac do odpowiednika naszego ITD aby zatwierdzili je i wklepali do dowodu rejstr. Dosc dlugie i upierdliwe, niekoniecznie zakonczone sukcesem..
Przed chwila rozmawialem ze znajomym z InterCarsu. Po numerze sprezyny 1J0 411 105 AJ ( podane przez Kolege Wrona i sprawdzone w ASO) znalazl zamiennik . Dosc zdumiewajace, ale sprezyny te montowane byly w Skodach Octaviach I RS. Cena zamiennikow np z Lesjo to ok 150 pln, czyli roznica kosmiczna. Zagadka dla mnie jest dlaczego zastosowano sprezyny akurat z octavii a nie np z golfa gti. W kazdym badz razie mam nadzieje ze jak ktos bedzie mial taki problem jak ja, to po lekturze tego tematu znajdzie rozwiazanie.
Zastanawiam sie co przy tej okazji wymienic. Po wymianie bede musial ustawic zbieznosc, a to dosc znaczny koszt tutaj ( od 750pln wzwyz), dlatego wolalbym wymienic wszystko co sie da aby nie dopuscic do koniecznosci powtornego ustawiania zbieznosci. Amory wydaja sie suche, wiec chyba je zostawie. Na pewno wymienie lozyska i poduszki amortyzatorow. Koncowki drazkow wydaja sie byc naprawde dobre, zwlaszcza ze auto przeszlo w pazdzierniku przeglad bez zastrzezen.
Jako kolejna "ciekawostka" napisze zdanie o kluczu do amortyzatorow. Przegladalem w ktoryms z postow "fotostory" jak zdjac przednia kolumne. Jeden sposob polega na "zbiciu" jej mlotkiem z obejmy zwrotnicy, drugi to specjalny klucz do rozwierania obejmy. Posypaly sie glosy ze klucz jest niepotrzebny, ze nie uzywa sie go czesto itd itp. Sprawdzilem z ciekawosci jego cene na alledrogo, klucz kosztuje ......34 pln. Zainwestuje wiec w niego.
http://allegro.pl/jonnesway-klucz-do-am ... 05922.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeszcze raz dziekuje za pomoc,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości