Praca silnika na LPG podobna do disla

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mihau179
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn mar 12, 2012 00:26

Praca silnika na LPG podobna do disla

Post autor: mihau179 » wt gru 16, 2014 21:49

Witam, zauważyłem dzisiaj niepokojący głos z pod maski, otóż na benzynie idzie równo i cicho gdy osiągnie swa temp. 30 st. przełącza się na gaz i zaczyna klekotać. Nie pomaga nawet silnik nagrzany, po zwiększeniu obrotów klekot narasta. Po przełączeniu na benzynie przestaje.
Gaz jaki posiadam to stag-200
czujnik ciśnienia PS-01
wtryskiwacze są Valteka
Instalacje posiadam od 3 lat wcześniej nie było tego rodzaju błędów, problemów. Załączam nagranie które nakręciłem przy pracy na LPG.
Co może być powodem tej usterki ??
http://w178.wrzuta.pl/film/71QKmIr9t4K/glos



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Praca silnika na LPG podobna do disla

Post autor: Dam » wt gru 16, 2014 22:39

Rozkalibrowane Valteki :grin:

Jaki mają przebieg?

Można oddać do kalibracji i w razie konieczności zastosować zestaw naprawczy w przypadku zużycia jakichś elementów. Nie mniej one potrafią się rozkalibrować nawet po 1000km wiec sam możesz ocenić jakie masz szczęście ze przelatałeś 3 lata.
Kalibracji samodzielnie nie przeprowadzisz w domowych warunkach niestety.

Ja bym się z nimi nie bawił tylko wymienił na nowe bo szkoda pieniędzy i czasu, bo temat wróci jak bumerang.
W podobnych pieniądzach do Valdemarów masz Reg Fast
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... g=reg+fast
- te nie wymagają kalibracji, można samemu czyścić, regenerować i po skręceniu śmigają dalej. Możesz się pokusić o samodzielną wymianę jeśli trochę grzebiesz przy aucie (te same wtyczki), potem tylko podjedziesz na regulacje
-regulacja koniecznie na drodze a nie pod warsztatem ;)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Praca silnika na LPG podobna do disla

Post autor: grandi » wt gru 16, 2014 23:30

Ta listwa kosztuje 120 zl komplet dobry wtryskiwacz cos kolo 80 zl sztka czego wymagac od czerwonych waldemarow


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Praca silnika na LPG podobna do disla

Post autor: bioly05011 » śr gru 17, 2014 01:54

listwę należy rozebrać i dokładnie umyć,kupuje się oring 5*1 i zakłada się nowe,gumkę uszczelniającą zaworek wyjmujesz delikatnie i odwracasz, po czym wciskasz ponownie dobrze dociskając po samym rancie, by po złożeniu był szczelny,jak wszystko się złoży należy sprawdzić szczelność,później wykręcamy króćce a w to miejsce wkręcamy czujnik zegarowy ,teraz w zależności od pojemności silnika, kalibrujemy skok tłoczka, na wierzchu cewki jest plomba ,zrywamy wkładamy ampol 5i np.polo 1.4 8v ustawiałem 0,4mm ,w sharanie 2.0 ustawiałem 0,6mm ,w omedze V6- 0,7mm , ogólnie po takiej można powiedzieć regeneracji brat polo zrobił około 5 tyś i cisza ,a jak wiadomo odpowiedzialnym za klekotanie zaworka jest oring który właśnie pomimo nowej listwy potrafi się wygnieść ,w listwie zamontowany jest koloru zielonego ja kupuje czarne o innej z tego co kojaże twardości przeż co dłużej wytrzymują ,koszt 4 oringów 1zł plus do tego godzina spokojnej pracy ,dodatkowo 100 % satysfakcji ,kolego Dam, nie wiem czemu twierdzisz że domowych warunkach , nie ma możliwości kalibracji...
jak będę miał czas na weekendzie zrobię i wrzucę foto poradę co i jak...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Praca silnika na LPG podobna do disla

Post autor: Dam » śr gru 17, 2014 12:09

bioly05011 pisze:kolego Dam, nie wiem czemu twierdzisz że domowych warunkach , nie ma możliwości kalibracji...
Ponieważ przez domowe warunki rozumiem posiadanie podstawowych narzędzi a nie specjalistycznych.
Tyle o ile rozbierze je i złoży to do kalibracji jak sam wspominasz potrzebny jest
bioly05011 pisze:czujnik zegarowy
Zaś kupno czujnika zegarowego za 60zł i zabawa w kalibracje co jakiś czas to strata czasu i pieniędzy skoro za te 140zł z przesyłką można mieć listwę pozbawioną wad Valteków i święty spokój że nie trzeba do niej więcej zaglądać.

Nawet jeżeli by kupił czujnik to po każdej kolejnej kalibracji (na która będzie tracił czas)trzeba regulować instalację od nowa. Jeżeli nie ma kabla i wiedzy będzie jeździł do gazownika i płacił te 50zł za każdą regulację. Warto? Moim zdaniem nie.

Nowa listwa Regów przeżyje bez doglądania kilka kalibracji Valteków więc szkoda się z tym babrać. Ważne by zamontować ją w pionie.

Co do samodzielnych napraw czy regeneracji to zawsze je doceniam no i ta satysfakcja po wszystkim, bezcenna ;)
Nie mniej skoro kolega pyta co tak stuka tzn. że na gazie po prostu jeździ a nie go serwisuje samodzielnie więc moja porada była najbardziej opłacalna w czasie i kosztach dla niego na przyszłość.



red_devil25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1065
Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
Lokalizacja: SRC

Praca silnika na LPG podobna do disla

Post autor: red_devil25 » śr gru 17, 2014 17:00

to lepiej kupic ACW01 niz Regfasty-nie plywa dawka w zaleznosci od temperatury


Był Golf mk3 1.6 & 1.8...jest Passat B5FL 2.0AZM

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości