vw2 ubywa płynu - biały dymek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

arekb5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 09:29
Lokalizacja: podkarpackie

vw2 ubywa płynu - biały dymek

Post autor: arekb5 » pn lip 24, 2006 07:21

vw2 1.8 silnik RP +gaz.Otóż po rozgrzaniu silnika od strony kolektora wydechowego (tak mi się wydaje)wydobywa się biały dym.Nalełem płynu chłodzącego do max. i przejechałem około 2 km. po czym sprawdziłem stan i .... było już poniżej min.Czy kolektor wydechowy posiada kanał chłodniczy ???Proszę o pomoc i z góry dziękuję.Stan oleju jest prawidłowy.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lip 24, 2006 07:50

sam kolektor nie posiada kanału z układu chłodzenia, na tomiast masz pewnie wydmuchaną uszczelkę pod głowicą(i dlategojest ten dymek/para) i poprostu "spalasz" płyn w silniku, pooglądaj jeszcze raz dokładnie ską ten dymek/para się wydobywa


:-k ...

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: vw2 ubywa płynu - biały dymek

Post autor: RobertP » pn lip 24, 2006 07:53

arekb5 pisze:vw2 1.8 silnik RP +gaz.Otóż po rozgrzaniu silnika od strony kolektora wydechowego (tak mi się wydaje)wydobywa się biały dym.Nalełem płynu chłodzącego do max. i przejechałem około 2 km. po czym sprawdziłem stan i .... było już poniżej min.Czy kolektor wydechowy posiada kanał chłodniczy ???Proszę o pomoc i z góry dziękuję.Stan oleju jest prawidłowy.
no to zwalaj glowice i wymien uszczelke pod nią bo zaraz zacznie mocniej wcigac plyn i mozesz niezapalic fury jak nawali ci sie do komory spalania max duzo plynu czy wody
zlosliwoscia rzeczy byloby tez jakby byla peknieta :blush:



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: vw2 ubywa płynu - biały dymek

Post autor: Razal » pn lip 24, 2006 09:33

RobertP pisze:
arekb5 pisze:vw2 1.8 silnik RP +gaz.Otóż po rozgrzaniu silnika od strony kolektora wydechowego (tak mi się wydaje)wydobywa się biały dym.Nalełem płynu chłodzącego do max. i przejechałem około 2 km. po czym sprawdziłem stan i .... było już poniżej min.Czy kolektor wydechowy posiada kanał chłodniczy ???Proszę o pomoc i z góry dziękuję.Stan oleju jest prawidłowy.
no to zwalaj glowice i wymien uszczelke pod nią bo zaraz zacznie mocniej wcigac plyn i mozesz niezapalic fury jak nawali ci sie do komory spalania max duzo plynu czy wody
zlosliwoscia rzeczy byloby tez jakby byla peknieta :blush:

Jak zwalisz głowice to radze ją dobrze obadać czy nie jest pęknięta - koleś miał te same objawy zwalił głowice wymienił uszczelke, zrobił planowanie, a auto jak dymiło tak dymiło - kolejne zwalenie głowicy i dopiero znaleziona przyczyna - pęknięcie - niestety KOSZTA WZROSŁY całej zabawy :panna:

Pozdroo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
miklam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn sty 30, 2006 11:01
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: miklam » pn lip 24, 2006 10:34

Cześć!Mam pytanko, bo u mnie tez ubywa płynu, choć nie tak w zastraszających ilościach :grin:, ale tak na pare setek musze dolewac...Czy to też może być wina uszczelki pod głowicą? Zaznaczam, że też jestem gazownikiem:grin:



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » pn lip 24, 2006 12:19

miklam pisze:Cześć!Mam pytanko, bo u mnie tez ubywa płynu, choć nie tak w zastraszających ilościach :grin:, ale tak na pare setek musze dolewac...Czy to też może być wina uszczelki pod głowicą? Zaznaczam, że też jestem gazownikiem:grin:
raczej NIE

Posprawdzaj wszystkie węże na łączeniach - szczególnie w okolicy pompy wodnej , prawdopodobnie gdzieś lekko sączy i na jakiś czas trzeba dolewać ;)

Pozdroooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
miklam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn sty 30, 2006 11:01
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: miklam » pn lip 24, 2006 12:35

No w sumie w zimie wymieniałem chłodniczkę, bo mi szczeliła przy - 34 stopniach....zle wspominam zime... może rzeczywiście coś tam źle trzyma.
Dzieki wielkie.
Pozdrawiam



arekb5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 09:29
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: arekb5 » pn lip 24, 2006 14:16

Panowie no więc zauważyłem że płyn kapie spod auta(wcześniej to nie występowało).Wziąłem lusterko(nie mam kanału) i że wyrażnie kapie spod jednej gardzieli kolektora wydechowego - no więć skoro twierdzicie,że nie ma w nim kanału cieczy ,to skąd on się tam bierze



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pn lip 24, 2006 16:52

arekb5 pisze:Panowie no więc zauważyłem że płyn kapie spod auta(wcześniej to nie występowało).Wziąłem lusterko(nie mam kanału) i że wyrażnie kapie spod jednej gardzieli kolektora wydechowego - no więć skoro twierdzicie,że nie ma w nim kanału cieczy ,to skąd on się tam bierze

Skoro RP to pewnie wyposażony w MONO JETRONIC, a tam właśnie z tego co wiem jest jakieś podgrzewanie wstępne przez kolektor - potrzebne szczególnie w zimie .

Polecam jeszcze raz posprawdzać wszystkie gumowe węże w okolicy podejrzeń wycieku - może trzeba wymienić kawałek węża lub zacisk - ostateczność to wywalona zaślepka itp..

Osobiście miałem silnik 1,6 EZ w Mk2 kiedyś i też tam były różne kombinacje z płynem w okolicy gaźnika i kolektora - kiedyś wystarczyłą wymiana wężyka i po problemie :bigok:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn lip 24, 2006 17:01

Witam Panowie nie straszcie od razu uszczelka... najprawdopodobnie winowajca jest nieszczelny wezyk od ogrzewania kolektora dolotowego, kapiaca z niego woda spada na goracy kolektor i stad dymek. Mniej mozliwy jest wyciek spod samego kolektora dolotowego.



arekb5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 09:29
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: arekb5 » pn lip 24, 2006 18:43

Razal i KamilW dziękuję za konkrety.Widać doświadczenie - tego nieda się ukryć.Pozdrawiam -dam znać co narobiłem i podziękuję punkcikami .Paaa.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 405 gości