Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Witam. Ojcu bardzo piszczą nowe klocki w lewym przednim kole. Okazało się że wywalony jest gwint w który wkręcana jest dolna prowadnica zacisku. Można to jakoś naprawić czy tylko wymiana zwrotnicy?
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Kris-THC, możesz spróbować zastosować zestaw naprawczy do gwintów ,wkleić go na klej do śrub choć i bez będzie dobrze .ok
http://allegro.pl/s913-m9-x-1-25-zestaw ... 91461.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/s913-m9-x-1-25-zestaw ... 91461.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
- kacper13
- Ma gadane
- Posty: 214
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 16:07
- Lokalizacja: SRC
- Auto: Golf 3 .1,6 .93r .GL
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Jeżeli się używa zestawów naprawczych do gwintów trzeba rozwiercić otwór pod gwint ze zestawu i go nagwintować. A co do kleju to trzeba go użyć do zestawu naprawczego i poczekać aż wyschnie, dopiero potem składać i skręcać. Jest dużo rodzajów kleju do różnych stali, trzeba dobrać taki który wiąże na stałe. http://www.kwasek.pl/pl/c/Kleje-do-metalu/92" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Może ktoś potwierdzić czy otwór w zwrotnicy to M9x1,25mm?
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Re: Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Jakoś nie mam zaufania do klei, można stosować loctite zapobiegający wykręcaniu ale wklejać coś przy hamulcach to nieco rzeźba w gów... a przy następnej wymianie klocków zwieracz spięty. Spróbuję z tymi sprężynkami wkręcanymi tylko że cały zestaw to jakieś 200pln trochę drogo.
- kacper13
- Ma gadane
- Posty: 214
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 16:07
- Lokalizacja: SRC
- Auto: Golf 3 .1,6 .93r .GL
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Są różne kleje ja kiedyś kleiłem tulejkę pod łożysko oczywiście 0,04 luzu między osią a tulejką i zdało to egzamin. Nawet tak zakłady robią żeby nie brakować materiału. A loctite do dobry klej bo jak się nie mylę to właśnie takiego użyłem,tylko do metalu i że wiąże trwale. są reż kleje dwu składnikowe do wypełnienia szczelin, nazwy nie pamiętam ale co niektórzy wkręcali śruby przy zerwanym gwincie tylko z wykręceniem jej już jest duży problem. Zrobisz jak uważasz. Powodzenia.
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
hej, ja gwintuję w zwrotnicy na większy gwint, znajomy tokarz dorabia mi taką prowadnicę i jest git.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Też mam taki problem , myślę o rozwierceniu i nagwintowaniu na większe może wiecie gdzie dostane to śrubę(prowadnice) co trzyma zacisk tylko z większym gwintem .
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Adi1234, ja u siebie również miałem ten problem przed zmianą na 312 mm , poprzedni właściciel przekręcił gwint i tak zostawił i była niespodzianka przy wymianie klocków po 2óch latach od zakupu , wówczas nie pomyślałem i zestawie naprawczym i przegwintowałem otwór na śrubę dziesiątkę o twardości 10,2 , łeb śruby ściąłem bo byłaby za dług a poza tym nie weszła by w prowadnice , aby móc ją odkręcać zeszlifowałem końcówkę na płaski klucz 10 i po problemie lecz po kolejnych 2 latach pewnego razu słyszałem po przejeżdżaniu po nie równościach metaliczny dźwięk jak sie później okazało to niby śruba twarda a gumowa prowadnica potrafiła wyżłobić rowki na których późnij przyblokowywał sie zacisk i nie wracał na swoje miejsce , wymiana śruby na nową i po problemie
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Kumpel kupił zwrotnicę z uszkodzonym gwintem,ale już z naprawionym. Ktoś to ogarnął tak,że przegwintował na rozmiar gwintu śruby stożkowej od kół ale było to na tyle chytrym rozwiązaniem,że stożek ustalał jarzmo,żeby się nie przesuwało do lub od koła
- speedi93
- Mały gagatek
- Posty: 128
- Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Golf IV
- Silnik: ALH+
- Kontakt:
Re: Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Przegwintuj otwór na większy i idź do tokarza z prowadnica żeby ją naspawal na gwincie i przegwintowal na nowy rozmiar gwintu napewno będzie wiedział o co chodzi
ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
speedi93, jeśli się orientujesz z czego są te prowadniki to byś nie pisał takich rzeczy bo nie są one z czystego metalu bo magnes się nie łapie więc może to być stal niemagnetyczna bądź inny rodzaj metalu .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Autorowi się już pewnie nie przyda ale na przyszłość dla innych można dokupić tulejki za kilka zł, wystarczy rozwiercić zwrotnice i nabić nowe tulejki (można użyć kleju dla dobrego samopoczucia).
Tulejki wbijamy od zewnątrz, bo prowadnica zacisku wkręcana jest od wewnątrz, dzięki temu jej położenie w ogóle się nie zmienia.
Tulejki wbijamy od zewnątrz, bo prowadnica zacisku wkręcana jest od wewnątrz, dzięki temu jej położenie w ogóle się nie zmienia.
Uszkodzony gwint w zwrotnicy (jarzmo) FS-III
Mam pytanie jak ta tulejka się fachowo nazywa i gdzie można taką kupić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości