Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
mazi53
- Nowicjusz

- Posty: 14
- Rejestracja: sob lis 15, 2014 13:48
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Post
autor: mazi53 » sob lis 15, 2014 19:22
Witajcie.
Słyszałem ze temat jest tak stary jak sam golf. Posiadam od niedawna golfa 1.3 na wielopunkcie i problem polega na tym ze gdy silnik jest zimny pracuje prawie prawidłowo, jak jest leciuteńko nagrzany czyli przejechaniu 2 km dzieje sie dramat. Obroty tak falują ze nadwoziem trzesie i plastiki wszystkie chodza. jak silnik złapie temperatury troche czyli wstkazówka sie zaczyna unosic to przy odjeciu gazu jest pare fal z 2 -3 i praca silnika sie normuje, i za chwile silnik znowu pracuje prawie idealnie i poznie jest ok da sie jechac..
Sprawdziłem niebieski czujnik - jest wporządku. wezyki od podcicnienia siedza ciasno, wyszyscilem przepustnice dalej jest to samo. Nie wiem gdzie znajduje sie ten zawór powietrza dodatkowego.. Moze ktoś wie? Moze popka aparatu?? sonda? Kreciłem analizatorem spalin - nic nie pomaga.
Moze ktoś miał takie cos i poleci?? Moze to byc wina modułu zapłonowego??
-
Dawid Db
- Nowicjusz

- Posty: 1
- Rejestracja: sob lis 15, 2014 07:53
- Lokalizacja: Prochowice
Post
autor: Dawid Db » ndz lis 16, 2014 05:37
Witam moim zdaniem to sonda padła.
-
mazi53
- Nowicjusz

- Posty: 14
- Rejestracja: sob lis 15, 2014 13:48
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Post
autor: mazi53 » ndz lis 16, 2014 20:25
Hmm zgubiłem miernik ale postaram sie to sprawdzic. Jesli odepne sonde powinien silnik chodzic? Jeszcze jedno, znalazlem ten zawór powietrza dodatkowego, widzę ze jeszcze nigdy nie był sprawdzany. Sprawdze to na dniach

-
Piotrgl
- Mały gagatek

- Posty: 84
- Rejestracja: wt mar 04, 2014 21:02
- Lokalizacja: Gd
Post
autor: Piotrgl » ndz lis 16, 2014 21:16
Jesli jestes z okolicy Gdanska to moge porzyczyc Ci sonde od NZ bo mam taka sprawna z mojego starego silnika.
-
mazi53
- Nowicjusz

- Posty: 14
- Rejestracja: sob lis 15, 2014 13:48
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Post
autor: mazi53 » pn lis 17, 2014 11:22
Jestem ze Stargardu widac po tablicy rejestracyjnej a czemu lokalizacji mi nie wyswietla w profilu to nie wiem musze zaktualizować

Slyszalem ze moze to byc tez serwo.. musze to posprawdzac wszystko.
-
mazi53
- Nowicjusz

- Posty: 14
- Rejestracja: sob lis 15, 2014 13:48
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Post
autor: mazi53 » ndz lis 30, 2014 17:33
Witajcie. Niestety problem pozostal. Zmienilem sonde lambda na nowa ale nie pomoglo. Zmienilem filtr paliwa nie pomoglo. Zmienilem aparat zaplonowy - nie pomoglo ale nie gasnie podczas jazdy w starym musialem miec czujnik halla walniety. Zauwazylem ze problem nasila sie po wcisnieciu hamulca
-
PAPAYOS
- Gadatliwa bestia

- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
-
Kontakt:
Post
autor: PAPAYOS » ndz lis 30, 2014 20:02
Sprawdź przewody podciśnienia, czy wszystkie siedzą na swoim miejscu, po wciśnięciu hamulca może się nasilać, ponieważ serwo działa na podciśnienie. Po wciśnięciu hamulca może nawet zgasnąć.
Przeczyść przepustnice, wymyj ją dokładnie posprawdzaj uszczelki pod przepustnicą i powinno pomóc... Miałem podobny problem po wymyciu przepustnicy problem zniknął.
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
-
mazi53
- Nowicjusz

- Posty: 14
- Rejestracja: sob lis 15, 2014 13:48
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Post
autor: mazi53 » ndz lis 30, 2014 22:09
Dzieki za szybka odpowiedz. Przewody sprawdzalem juz szukalem pekniec nic nie widac nawet poucinalem koncowki zeby ciasniej wchodzily i nic. Ale zauwazylem ze na przewodzie od serwa plastikowy nie elastyczny jest jakas gruszeczka owinieta izolatka i dalej idzie gumowy przewod do kolektora wchodzi. to jakis czujnik?? zaworek?? posprawdzam to jeszcze. Objaw nasila sie jak silnik jest zimny lekko cieply czyli wskazowka temp sie lekko uniesie i wtedy duzo pary leci z wydechu
-
mazi53
- Nowicjusz

- Posty: 14
- Rejestracja: sob lis 15, 2014 13:48
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Post
autor: mazi53 » sob gru 06, 2014 21:58
Postępy w diagnozach. Podcisnienia były źle poprowadzone. Zrobilem to według schematu i nie pomogło. Po wcisnieciu szybko kilku razy hamulca auto gaśnie. Sprawdziłem za to zawór powietrza dodatkowego i... nie rusza sie. przesłonka powinna sie zamykac u mnie nie drga, myślę sobie "to by było zbyt proste" i sprawdzilem napiecie. Okazało sie ze nie ma napiecia wcale. Poszedłem w góre po przewodzie i doszedłem do kostki przy komputerze. Kostka 4 pinowa na kazdej po wlaczeniu zapłonu 11,89v a na 4-tym pinie 0, wlasnie tym który idzie do tego zaworu.
Nie wiem jak rozwiazac ten problem.. zmostkowac przewodu chyba nie moge. Sprawdzałem dalej gdzie przewod idzie i idzie z głowna wiązką przewodow do tego całego rozdzielacza z bezpiecznikami i przekaznikami. Bezpieczniki ok.. chyba jakis przekaźnik sie uszkodzil albo przewod pod deska rozdzielczą. moze jakies następne sugestie?
-
mazi53
- Nowicjusz

- Posty: 14
- Rejestracja: sob lis 15, 2014 13:48
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Post
autor: mazi53 » pn gru 08, 2014 05:59
Nikt nic??

z tym zmostkowaniem przewodu?? Wczoraj byl u mnie kumpel z takim samym golfem nawet kolor nadwozia i lamp taki sam :p i pomierzylem to miejsce u niego i... on ma napiecie i w kostce i w wtyczce... i napiecie ma na 1 pinie wlasnie tym czerwonym 12v a na reszcie ma napiecie rzedu 1v... a na kostce ma jakos odwrotnie po bokach 12v a w srodku 1. a u mnie 3 piny w kostce 12v a ostatni 0.03V a we wttczce same zera.
-
kusior22
- Nowicjusz

- Posty: 29
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 22:32
- Lokalizacja: witonia
Post
autor: kusior22 » czw gru 18, 2014 02:04
witaj kolego
a sprawdzałeś przepływomierz? bo on również jest odpowiedzialny za to czy auto będzie ci równo pracowało
wystarczy że klapka podająca powietrze będzie się zacinać i auto albo będzie falowało albo nie będzie się wkręcać na obroty
przy tym silniku jest to dosyć częstą awarją wiem bo w swoim wymieniałem dwa przepływomierze aż kupiłem nowy w ASO i było po problemie
jeżeli chodzi o przepływomierz to jest to ten ala komputer na puszce powietrza
jeżeli tak jak mówiłeś kolega ma identyczny silnik jak twój to przeżuć od niego całą puchę powietrza razem z przepływomierzem odpal auto przejedz się i będziesz wiedział czy to jest to.
zapomniałem dodać. J ak byś się skusił na wyciągnięcie przepływomierza i chciał go przeczyścić to uważaj na czujnik w środku żeby go nie uszkodzić
-
mazi53
- Nowicjusz

- Posty: 14
- Rejestracja: sob lis 15, 2014 13:48
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Post
autor: mazi53 » pn gru 22, 2014 19:30
Witaj przeplywke czyscilem juz wczesniej. Wczoraj usunelem usterke. Przyczyna byl brak napiecia na przewodzie do zaworka dodatkowego powietrza. poprowadzilem przewod od akumulatora do kabimy poprzez wlacznik. Musze pamietac o zalaczaniu go. Teraz silnik pracuje jak nowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości