Wymiana oleju i filtra
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana oleju i filtra
Witam, jestem nowy i właśnie nie dawno kupiłem autko vw golf mk6 z 2010 1.4TSI 122KM i wszędzie gdzie szukam coś o oleju to piszecie różne symbole 5w30, 5w40 a mnie interesuje konkretnie jaki olej i jaki filtr (najlepiej z symbolami) do 1.4TSI 122KM. Przebieg mam niecałe 35tys.
Chciałbym wymienić te rzeczy i nie wiem, czy może coś jeszcze? Na fakturach sprzedającego, który serwisował w ASO widnieje jeszcze jakaś śruba przy przeglądzie nie wiem co to. Serwis życzy sobie 750 zł. troszkę to drogo za wymianę tylko oleju i filtra
Chciałbym wymienić te rzeczy i nie wiem, czy może coś jeszcze? Na fakturach sprzedającego, który serwisował w ASO widnieje jeszcze jakaś śruba przy przeglądzie nie wiem co to. Serwis życzy sobie 750 zł. troszkę to drogo za wymianę tylko oleju i filtra
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Wymiana oleju i filtra
W lipcu 2010 była zmiana. Mann-filter w 712/93 przed 07 po 712/94.
Co do oleju to pewnie wyjdzie 5W/30 bo bardziej powinieneś patrzeć na klasyfikację API minimum API SM/ na coś ta ( to drugie dotyczy silników diesel), lub API SN/xx. Musisz też patrzeć na ACEA minimum A4/B4/C4 lub A5/B5/C4 specyfikacji jakościowej zalecanej przez vw nie pamiętam ( to coś w rodzaju 505.01). Przy niższej klasyfikacji zniszczysz TWC tzn trójfunkcyjny katalizator spalin. A śrubka z asi to korek oleju.
Reasumując filtr pytaj sprzedawcę po vinie dojdzie.
Olej API SN/XX, ACEA A5/B5/C4
Co do oleju to pewnie wyjdzie 5W/30 bo bardziej powinieneś patrzeć na klasyfikację API minimum API SM/ na coś ta ( to drugie dotyczy silników diesel), lub API SN/xx. Musisz też patrzeć na ACEA minimum A4/B4/C4 lub A5/B5/C4 specyfikacji jakościowej zalecanej przez vw nie pamiętam ( to coś w rodzaju 505.01). Przy niższej klasyfikacji zniszczysz TWC tzn trójfunkcyjny katalizator spalin. A śrubka z asi to korek oleju.
Reasumując filtr pytaj sprzedawcę po vinie dojdzie.
Olej API SN/XX, ACEA A5/B5/C4
Re: Wymiana oleju i filtra
Dzięki, ja natomiast znalazłem fakturę na takie coś
G052167M6 – Olej silnikowy
03C115561D – Filtr oleju
N90813202 – śruba spustowa
czyli chyba to najlepsze by było?
G052167M6 – Olej silnikowy
03C115561D – Filtr oleju
N90813202 – śruba spustowa
czyli chyba to najlepsze by było?
Wymiana oleju i filtra
G052167M6- Olej 5W40 taki był lany.
03C115561D filtr oleju, można zmienić na zamiennik z innej firmy typu Knecht. (OC593/4)
N90813202 śrube spustową wymieniali bo takie są zalecenie producenta, jeśli twoja śruba jest uszkodzona to należy ją wymienić. Wg mnie jeśli nie jest uszkodzona to bym sobie darował.
Przy wymianie oleju wymień proszę filtr powietrza(LX1566)
Olej osobiście polecam Motul 5W40, jednak tylko pewne źródło:
http://allegro.pl/olej-motul-8100-5w30- ... 17888.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu masz porównanie.
Serwis 750zł?! Stanwoczo nie, my robimy usługe wymiany oleju+filtry za 80zł, Reszta to koszta materiałowe: filtry, olej i ostatecznie ta śruba.
03C115561D filtr oleju, można zmienić na zamiennik z innej firmy typu Knecht. (OC593/4)
N90813202 śrube spustową wymieniali bo takie są zalecenie producenta, jeśli twoja śruba jest uszkodzona to należy ją wymienić. Wg mnie jeśli nie jest uszkodzona to bym sobie darował.
Przy wymianie oleju wymień proszę filtr powietrza(LX1566)
Olej osobiście polecam Motul 5W40, jednak tylko pewne źródło:
http://allegro.pl/olej-motul-8100-5w30- ... 17888.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu masz porównanie.
Serwis 750zł?! Stanwoczo nie, my robimy usługe wymiany oleju+filtry za 80zł, Reszta to koszta materiałowe: filtry, olej i ostatecznie ta śruba.
Wymiana oleju i filtra
Filtr dobrać pomoże Ci sprzedawca na podstawie numeru VIN, to jedyny sposób. Pamiętaj, by przy tej okazji wymienić też filtr powietrza, to ważne.
Proponuję Ci zmienić na Motula 8100 X-cess 5W40. Bardzo dobry olej, w pełni syntetyczny, klasa jakościowa API najwyższa z aktualnie z możliwych bo SN, no i ma aprobaty VW.
Śrubę oczywiście jeżeli będzie nie uszkodzona, można spokojnie użyć tę samą.
Koszt wymiany, no cóż ASO tak mają. By ograniczyć te kosmiczne koszty nie pozostaje nic innego jak znaleźć dobry serwis niezależny i tam serwisować naszego ulubieńca. Będzie dużo taniej, a wcale nie gorzej.
Proponuję Ci zmienić na Motula 8100 X-cess 5W40. Bardzo dobry olej, w pełni syntetyczny, klasa jakościowa API najwyższa z aktualnie z możliwych bo SN, no i ma aprobaty VW.
Śrubę oczywiście jeżeli będzie nie uszkodzona, można spokojnie użyć tę samą.
Koszt wymiany, no cóż ASO tak mają. By ograniczyć te kosmiczne koszty nie pozostaje nic innego jak znaleźć dobry serwis niezależny i tam serwisować naszego ulubieńca. Będzie dużo taniej, a wcale nie gorzej.
Re: Wymiana oleju i filtra
[quote="grunder"]G052167M6- Olej 5W40 taki był lany.
03C115561D filtr oleju, można zmienić na zamiennik z innej firmy typu Knecht. (OC593/4)
N90813202 śrube spustową wymieniali bo takie są zalecenie producenta, jeśli twoja śruba jest uszkodzona to należy ją wymienić. Wg mnie jeśli nie jest uszkodzona to bym sobie darował.
Przy wymianie oleju wymień proszę filtr powietrza(LX1566)
Olej osobiście polecam Motul 5W40, jednak tylko pewne źródło:
http://allegro.pl/olej-motul-8100-5w30- ... 17888.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok. ale sprzedajecie 5w30 na na fotkach 5w40?
Filtr mam 1K1819653B, ale to chyba klimy?
A co myślicie o częściach firmy bosch?
03C115561D filtr oleju, można zmienić na zamiennik z innej firmy typu Knecht. (OC593/4)
N90813202 śrube spustową wymieniali bo takie są zalecenie producenta, jeśli twoja śruba jest uszkodzona to należy ją wymienić. Wg mnie jeśli nie jest uszkodzona to bym sobie darował.
Przy wymianie oleju wymień proszę filtr powietrza(LX1566)
Olej osobiście polecam Motul 5W40, jednak tylko pewne źródło:
http://allegro.pl/olej-motul-8100-5w30- ... 17888.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok. ale sprzedajecie 5w30 na na fotkach 5w40?
Filtr mam 1K1819653B, ale to chyba klimy?
A co myślicie o częściach firmy bosch?
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Wymiana oleju i filtra
Nie wiem co widzicie w tym Motulu. Drogi i nic więcej. Nie daję nawet pełnej karty produktu. Nie podają w klasyfikacje ACEA wartości indeksu C. Może dlatego że niski? W sporcie ok. Nie trzeba dbać o katalizator, ale na co dzień już by wypadało. Ponadto klasa bazy olejowej A3/B4 mówi o tym, że wzięto olej mineralny poddano go procesowi hydrokrakingu i mogą nazywać go syntetycznym.
Polecam olej http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 5W-30.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Połowa ceny motula a stworzony do Twojego auta.
Polecam olej http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 5W-30.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Połowa ceny motula a stworzony do Twojego auta.
Wymiana oleju i filtra
Części Bosch jak to Bosch, teraz wszędzie produkowany. Tarcz i klocków bym już nie nie brał.
Olej jaki zalejesz aby spełniał normy. Ja osobiście polecam Motul, nawet jeśli jest drogi.
kimus masz nr telefonu na dole zadzwoń spytał się do punktu sprzedaży. Olej Motul jest też pewny w Intercarsie.
1K1819653B- tak to jest filtr od klimy, wystarczy że go zmienisz na wiosnę.
Pozdrawiam
Olej jaki zalejesz aby spełniał normy. Ja osobiście polecam Motul, nawet jeśli jest drogi.
kimus masz nr telefonu na dole zadzwoń spytał się do punktu sprzedaży. Olej Motul jest też pewny w Intercarsie.
1K1819653B- tak to jest filtr od klimy, wystarczy że go zmienisz na wiosnę.
Pozdrawiam
Re: Wymiana oleju i filtra
Drogi Kolego, co widzimy w tym Motulu - odpowiedź jest prosta, bardzo dobry olej i wcale nie taki drogi, a poza tym to przy średniej zmianie raz do roku, dwadzieścia czy trzydzieści złotych różnicy to nie tak wiele.maciejhan pisze:Nie wiem co widzicie w tym Motulu. Drogi i nic więcej. Nie daję nawet pełnej karty produktu. Nie podają w klasyfikacje ACEA wartości indeksu C. Może dlatego że niski? W sporcie ok. Nie trzeba dbać o katalizator, ale na co dzień już by wypadało. Ponadto klasa bazy olejowej A3/B4 mówi o tym, że wzięto olej mineralny poddano go procesowi hydrokrakingu i mogą nazywać go syntetycznym.
Polecam olej http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 5W-30.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Połowa ceny motula a stworzony do Twojego auta.
Widzę, że kolega myli klasyfikacje. A3/B4, to nie klasa bazy olejowej, ale klasa jakościowa według ACEA. Także to jednak jest olej w pełni syntetyczny.
W przypadku indeksu C według ACEA rzecz jest nie wysokości, ale w dopasowaniu do wymagań silnika.
A polecany przez Kolegę Mobil jest tak samo stworzony do tego silnika, jak i Motul 8100 X-cess 5W40 (to samo można o nim powiedzieć).
Równie dobrze mógłbym Koledze zadać pytanie, co widzi w tym Mobilu. Chyba tylko to, że mocno reklamowany. Jeszcze niedawno strach było lodówkę otworzyć, by się na niego nie natknąć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości