Uszkodzona sonda lambda?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wkurzony_yano
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 22, 2014 13:16

Uszkodzona sonda lambda?

Post autor: wkurzony_yano » śr paź 22, 2014 13:45

Witam. Pacjent to Golf IV 1.4 16v . Po podłączeniu do komputera samochód pokazuje uszkodzenie ogrzewania sondy lambda znajdującej się za katalizatorem. Jednak po sprawdzeniu omomierzem okazuje się, że elementy grzejne są sprawne. Dochodzi do niej także napięcie. Oznacza to, że sonda lambda jest całkowicie uszkodzona? W załączniku dodaję screen.Obrazek



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Uszkodzona sonda lambda?

Post autor: mleko1984 » śr paź 22, 2014 15:56

Najlepiej to ją wykręć i przekręć zapłon, poczujesz że się grzeje dotykając ręką po ok minucie....



wkurzony_yano
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 22, 2014 13:16

Re: Uszkodzona sonda lambda?

Post autor: wkurzony_yano » śr paź 22, 2014 16:38

Jest tylko jeden problem- ani drgnie przy próbie wykręcania. Chyba jest dosyć mocno zapieczona.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Uszkodzona sonda lambda?

Post autor: marcin7x5 » śr paź 22, 2014 19:43

Jeżeli oporność grzałki jest ok to warto sprawdzić przewodność przewodów na linii sterownik silnika wtyczka we wiązce do sondy.



wkurzony_yano
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 22, 2014 13:16

Re: Uszkodzona sonda lambda?

Post autor: wkurzony_yano » śr paź 22, 2014 20:43

Przy pomiarze rezystancji grzałki omomierz wskazał 7,5 Ω. Co do ciągłości przewodów to też zdaje się być w porządku, ponieważ w kostce woltomierz pokazywał różne wartości napięć. Czy mogę jakoś sprawdzić ciągłość od wtyczki do sondy bez jej wykręcania?



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Uszkodzona sonda lambda?

Post autor: mleko1984 » czw paź 23, 2014 10:06

Hmm, jak wiesz jaka jest oporność (jaka powinna być ) to będziesz wiedział jaki powinien płynąć prąd przez grzałkę, zmierz amperomierzem jaki płynie prąd

MocGrzałki=U*I=12V*I =>I=P/U
MocGrzałki=U^2/R=12^2/7,5Ohm

Wyliczysz jaki powinien płynąć prąd. Jak gdzieś jest przerwa to to nie popłynie nic :) Oczywiście wszystko spięte do kostki zasilającej grzałkę. Tak sprawdzisz obydwa obwodu ECU i samej sondy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości