Wzrost poziomu oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Rav656
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt maja 27, 2014 22:35

Wzrost poziomu oleju

Post autor: Rav656 » pn paź 13, 2014 20:45

Panowie mam problem ze swoim Golfem MK4 1.9 TDI 115km PD. Wzrósł mi poziom oleju w misce. Nie mam pewności, gdyż nie pamiętam jaki miałem poziom oleju po wymianie (jakieś 2tys km temu). Mam pytanie. Jak bardzo jest to szkodliwe? Wiem że mogę zajechać silnik ale czy mogę jeszcze chwilę tak pojeździć? Chodzi mi o to, że chcę sprawdzić czy poziom dalej będzie wzrastał. Jest taka możliwość czy trzeba już wymieniać olej i szukać przyczyny? Proszę o odpowiedź ;)



Eizon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt mar 26, 2013 10:16
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Wzrost poziomu oleju

Post autor: Eizon » wt paź 14, 2014 00:33

Możesz jezdzic. Nic mu się nie stanie tylko ze. Jeżeli poziom wzrasta przez lejace wtryskiwacze lub peknieta głowice gdzie w kanałach paliwowych to istnieje możliwość przy dłuższej takiej jeździe ze stężenie ropy w oleju będzie tak duże ze przytrze się wał Panewniki i silnik do wywalenia. Musisz bardzo szybko sprawdzić np powachsj bagnet i zobacz czy czujesz ropę.



Rav656
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt maja 27, 2014 22:35

Wzrost poziomu oleju

Post autor: Rav656 » wt paź 14, 2014 08:42

No właśnie o to chodzi że nie jestem pewien czy czuję ropę. Możliwe że nieznacznie. Muszę jeszcze chwilę pojeździć i być pewien że ciągnie ropę...



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wzrost poziomu oleju

Post autor: munior » śr paź 15, 2014 00:20

Rav656 pisze:No właśnie o to chodzi że nie jestem pewien czy czuję ropę.
To myslisz że olej, w jakiś cudowny sposób, powiększa swoją objętość ? :chytry: Przecież to oczywiste, że skoro robi sie go więcej ,to miesza się z nim ropa ,albo płyn ....stawiam na to pierwsze :hmm: czym to grozi ,to też chyba oczywiste ,i juz napisał kolega wyżej ...podtarciem silnika


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wzrost poziomu oleju

Post autor: Michał_1977 » śr paź 15, 2014 07:05

Jeśli poziom w dalszym ciągu będzie się podnosił i uzyska konsystencję niemalże wody,to stawiałbym na uszkodzoną pompę tandemową.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Rav656
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt maja 27, 2014 22:35

Wzrost poziomu oleju

Post autor: Rav656 » śr paź 15, 2014 12:33

A powiecie mi, jakim cudem na ciepłym silniku mam więcej oleju na bagnecie niż na zimnym? Różnica jest jakieś 0.5cm ponad maks na bagnecie ...
Chyba że aż tak bardzo ciągnie to ropę, ponieważ sprawdzałem przed jazdą i miałem do maksa. Po jeździe (jakieś 20km) mam już więcej...



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Wzrost poziomu oleju

Post autor: jhosef » śr paź 15, 2014 12:44

Rav656 pisze:A powiecie mi, jakim cudem na ciepłym silniku mam więcej oleju na bagnecie niż na zimnym?
Rozszerzalność cieplna cieczy



Rav656
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt maja 27, 2014 22:35

Wzrost poziomu oleju

Post autor: Rav656 » śr paź 15, 2014 13:07

A panowie gdy zrobiłem właśnie teraz trasę ~10km. Po trasie zgasiłem samochód i sprawdziłem stan olej (zaraz po zgaszeniu) zobaczyłem pianę na bagnecie. Czy to znak że olej jest już rozcieńczony?



grunder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 21:06
Lokalizacja: Lubelskie

Wzrost poziomu oleju

Post autor: grunder » śr paź 15, 2014 18:01

A nie ubywa ci przypadkiem wody :) ?

Stawiałbym na to że w oleju jest ropa. Częsty przypadek silników na PD. Korekcje wtrysków można sprawdzić, ostatecznie pompa padła.



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Wzrost poziomu oleju

Post autor: 21Golfista21 » śr paź 15, 2014 20:51

Stawiam na oringi na pompkach


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wzrost poziomu oleju

Post autor: Michał_1977 » śr paź 15, 2014 22:13

21Golfista21 pisze:Stawiam na oringi na pompkach
Powiedz,co mają o-ringi z pompek wspólnego z tym problemem :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Rav656
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt maja 27, 2014 22:35

Wzrost poziomu oleju

Post autor: Rav656 » śr paź 15, 2014 22:26

Nie da rady wymienić samych uszczelek na pompie vacum? Trzeba wymienić całą?
I co z tymi pęcherzykami powietrza które miałem na bagnecie? To nie jest normalne zjawisko, prawda? Dodam że to było zaraz po jeździe na świeżo zgaszonym silniku.



Rav656
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt maja 27, 2014 22:35

Wzrost poziomu oleju

Post autor: Rav656 » czw paź 16, 2014 14:35

Panowie kolejny fakt. Kolor oleju nie mam czarny, lecz zielonkawy. Pod korkiem oleju znalazłem takie coś:

Obrazek

I tutaj właśnie dochodzi moja kolejna teoria... Ropa to nie jest, lecz płyn chłodniczy. Nie kopci na biało w ogóle, obroty nie falują, nic mu się nie dzieje poważnego więc na 80% uszczelka głowicy odpada. ALE... No właśnie... Akurat od jakiegoś miesiąca robię krótkie trasy. Rano odpale, 10km do pracy, 10 km droga powrotna i jakieś 3 km czasami wieczorkiem do dziewczyny czy sklepu. A jak wiadomo poranki już mrożne, wieczory także. I czy może to być spowodowane krótkimi trasami? Silnik dogrzewa mi się długo...



Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

Wzrost poziomu oleju

Post autor: ace-mati » czw paź 16, 2014 14:57

Najlepiej przejedź się w trasę, jeśli ten nalot jest spowodowany krótkimi dystansami to zniknie z korka. Na bagnecie też masz nalot?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości