MK4 montaż rozpórki kielichów

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: -=RAFAL=- » wt lip 22, 2014 22:47

kolejna porada krok po kroku jak zamontować rozpórkę. ile ludzi tyle sposobów, jedni montują chińczyki, inni sami robią, jeszcze inni co nie mają za bardzo co robić z kasą to kupują mega firmowe i renomowane rozpórki. są aluminiowe, stalowe, że śrubą i bez - każdy coś znajdzie dla siebie.

ja kupiłem rozpórkę od audi TT 8N czyli lata produkcji 1998-2006
pasuje idealnie jedyny mankament to trzeba odciąć dwa mocowania przyspawane do rury bo w audi są przykręcane one do grodzi. ładnie jest wygięta a więc nie zawadza o tunel z przewodami.

tak wygląda cały zestaw gotowy do montażu - rozpórka została pomalowana w czarny lakier proszkowy. do kompletu potrzeba 6 śrub, 6 nakrętek (najlepiej samo kontrujących, oraz 12 podkładek (jak ktoś kupi śruby z większymi łbami to wystarczy 6 podkładek
Obrazek

kolejną modyfikacją przed pomalowanie to dospawanie uchwytu na kulkę do siłownika - można ją kupić albo dostać gratis na każdym szrocie - w każdej klapie samochodowej się znajdują). modyfikacja ta jest obowiązkowa bo niestety ale oryginalne mocowanie trzeba wywalić bo nie mieści się podstawa rozpórki
Obrazek

jak graty do rozpórki mamy gotowe to przystępujemy bo bardziej inwazyjnych działań. najpierw trzeba rozwiercić zgrzewy i pozbyć się oryginalnego mocowania. albo można posłużyć się rozwiertakiem a jak się go nie ma to środek zgrzewu nawierca się małym wiertłem np. 5 a potem jakimś dużym ja zastosowałem 10 lub 12 (nie pamiętam dokładnie)
Obrazek

po usunięciu mocowania należy zabezpieczyć rozwiercone miejsca lakierem żeby nie korodowały albo jak robi się większe modernizacje stylistyczne to zaszpachlować a potem całość ładnie pomalować - ja malowałem aerografem fragment kielicha bo moja komora i tak nie jest na pokaz
Obrazek

następnie podnosimy auto - tu teorii jest wiele, jedni mówią że na podniesionym aucie inni że na opuszczonym. ja osobiście nie zauważyłem totalnie żadnej różnicy. robiłem test na podniesionym i na opuszczonym i kielichy nie zaszły się ani milimetr. myślę że to ma znaczenie w starszych ewentualnie zmęczonych autach jak już nie trzymają swojej sztywności. jak już posadziłem auto na kobyłkach tak też zostało już do całkowitego zamontowania rozpórki
Obrazek

przymiarka rozpórki i ustawienie symetrycznie
Obrazek

i zaczynami najbardziej inwazyjną część całej operacji - wiercenie otworów w kielichach. po wyregulowaniu rozpórki tak żeby symetrycznie leżała na kielichach należy zaznaczyć miejsca wiercenia. najlepiej zrobić to punktakiem ale mój akurat gdzieś się zgubił a wiec zastosowałem pierwszy lepszy wkręt. przykładami i lekkie puknięcie młotkiem - wtedy wiertło nie będzie nam uciekać i nie poniszczymy lakieru
Obrazek

przewiercamy się przez kielich, najlepiej małym wiertłem a jak już zrobimy wszystkie otwory to rozwiercamy je grubym wiertłem takiej średnicy jak wcześniej zakupione śruby do montażu
Obrazek
Obrazek

podczas wiercenie powstaje bardzo dużo wiórów. należy się ich pozbyć bo bardzo szybko korodują i słabo to wygląda we wnękach. można ja wciągnąć odkurzaczem ale wydmuchać kompresorem. ja większość zebrałem magnesem żeby ich nie rozdmuchać po całej komorze.
Obrazek

należy tak wyliczyć i wymierzyć żeby otwory zmieściły się jak na fotce (żeby nie trafić na łączenie się bach kielicha)
Obrazek

po wywierceniu należy czystą stal zabezpieczyć tak żeby nie korodowało. można podkładami można lakierem - ja miałem pod ręką lakier
Obrazek

wszystko skręcamy ze sobą - jak ktoś jest estetą to można zastosować jakieś ozdobne śruby
Obrazek

a tak wygląda gotowa rozpórka na aucie - przepraszam za wygląd komory ale była akurat przed myciem
Obrazek

mam nadzieję, że poradnik się przydał i rozwiał ewentualne wątpliwości.



Awatar użytkownika
Yoo!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:13
Lokalizacja: Chorzóvw

MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: Yoo! » pn wrz 29, 2014 20:23

Mógłby się ktoś konkretniej wypowiedzieć jak lepiej montować na podniesionym czy opuszczonym aucie ??



srubox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lis 25, 2009 15:33
Lokalizacja: Tczew

Re: MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: srubox » wt wrz 30, 2014 17:30

Ja montowałem na podniesionym, załapałem śruby i na opuszczonym dociągnąłem.



szczyku

Re: MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: szczyku » wt wrz 30, 2014 22:11

Ja także montaż wykonałem jak kolega wyżej. Złapałem śruby u góry, a dokrecilem jak auto stało na kołach.



Awatar użytkownika
Yoo!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:13
Lokalizacja: Chorzóvw

MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: Yoo! » śr paź 01, 2014 21:02

Spoko, teraz tylko dorwać dobrą rozpórkę, a własnie która lepsza, stała-sztywna, czy z śrubą ??



Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: M@XIMUS » śr paź 01, 2014 21:34

moim zdaniem lepiej ciąć rozpórkę niż budę w aucie ObrazekObrazekObrazek


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: Fahoo » śr paź 01, 2014 21:50

na pytanie odpowiem pytaniem ,które to da odpowiedź...czy geometrie auta ustawiamy na podniesionym czy opuszczonym aucie?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

szczyku

Re: Odp: MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: szczyku » czw paź 02, 2014 06:29

Fahoo pisze:na pytanie odpowiem pytaniem ,
Czego się nie robi :P

Odpowiem że na OPUSZCZONYM, bo wiem że różni są ludzie i różne roku myślenia.



Awatar użytkownika
Yoo!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:13
Lokalizacja: Chorzóvw

Re: MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: Yoo! » czw paź 02, 2014 06:53

M@XIMUS pisze:moim zdaniem lepiej ciąć rozpórkę niż budę w aucie
Możesz rozwinąć swą wypowiedź ;)



Fahoo na opuszczonym......



szczyku

Re: Odp: MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: szczyku » czw paź 02, 2014 07:58

Yoo! pisze: Możesz rozwinąć swą wypowiedź ;)
Masz foty wyżej jak kolega delikatnie podcioł ta czerwona rozporke i taką pasuje bez spawania. Mowa o rozporce z audi TT.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: Fahoo » czw paź 02, 2014 19:39

pytanie byłop dla inteligentnych ... nie zawiedliście...
jak obecnie wyglądają ceny rozpórek z s3?
ja dorwałem ori D&W alu bez śruby rzymskiej


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Yoo!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:13
Lokalizacja: Chorzóvw

MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: Yoo! » czw paź 02, 2014 21:14

a czy warto zagładać tylko rozpórkę na kielichy czy jak już dawać to na tył też ??



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: Fahoo » pt paź 03, 2014 18:04

zamiast na tył dołóż dolną na przód


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
dreadlook
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: śr lut 20, 2013 08:31
Lokalizacja: CGD

Re: MK4 montaż rozpórki kielichów

Post autor: dreadlook » pt paź 03, 2014 22:31

Fahoo pisze:zamiast na tył dołóż dolną na przód
Czemu ona ma służyć? Przecież sanki to kawał żelastwa..



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości