Kilka pytan o swap silnika na 1.8T z passata b5

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

marek85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr lis 30, 2005 21:21
Lokalizacja: GLIWICE

Kilka pytan o swap silnika na 1.8T z passata b5

Post autor: marek85 » ndz lip 02, 2006 15:39

Aktualnie mam silnik 1.8 ABS, planuje jeszcze w tym roku wlozyc 1.8 TURBO. Mam pare pytan:
1. Jak wyglada sprawa z wspomaganiem kierownicy? duzo jest przerobek zeby moja listwe podpiac pod pompe z silnika 1.8T
2. Wspomaganie hamulców - pytanie podobne jak pytanie nr 1 .czy bede musial jakies przeróbki robic zeby dzialalo
3. Pompa paliwa - czeba bedzie wymienic? jakie musi byc cisnienie paliwa w 1.8T?
4. Licznik.. - czy bedzie mogl zostac ten stary i popadlaczac wszytsko zeby dzialalo MFA i predkosciomierz? czy lepiej zalozyc licznik z golfa 4, ale tu znowu nasówa sie pyatnie czy bedzie dzialc wskaźnik poziomu paliwa?

hmm nie wiem o co by sie jeszcze zapytac, moze ktos z was robil taki SWAP i moze napisac z czym sa najwieksze problemy, przed czy przestrzegacie itp..


mój były GOLF
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=43528

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Re: Kilka pytan o swap silnika na 1.8T z passata b5

Post autor: NEMESIS » ndz lip 02, 2006 17:03

marek85 pisze:Aktualnie mam silnik 1.8 ABS, planuje jeszcze w tym roku wlozyc 1.8 TURBO. Mam pare pytan:
1. Jak wyglada sprawa z wspomaganiem kierownicy? duzo jest przerobek zeby moja listwe podpiac pod pompe z silnika 1.8T
podepniesz bez kłopotu jak tylko zrobisz dla niej miejsce w przedniej belce.... :jezor:
2. Wspomaganie hamulców - pytanie podobne jak pytanie nr 1 .czy bede musial jakies przeróbki robic zeby dzialalo
podpiąć pod trójkowe...w odpowiednim miejscu... :jezor:
3. Pompa paliwa - czeba bedzie wymienic? jakie musi byc cisnienie paliwa w 1.8T?
musi być 3 barówka czyli jakbyś miał z ABFa to podejdzie ale również może być 2E, ADY... :bajer:
4. Licznik.. - czy bedzie mogl zostac ten stary i popadlaczac wszytsko zeby dzialalo MFA i predkosciomierz? czy lepiej zalozyc licznik z golfa 4, ale tu znowu nasówa sie pyatnie czy bedzie dzialc wskaźnik poziomu paliwa?
licznik z passata wchodzi w dziure w desce w MK3...a wskażnik działa OK jak jest pompa pliwa z MK4 !!!!!!! :okej:
hmm nie wiem o co by sie jeszcze zapytac, moze ktos z was robil taki SWAP i moze napisac z czym sa najwieksze problemy, przed czy przestrzegacie itp..
MIŁEGO DŁUBANIA !!!



marek85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr lis 30, 2005 21:21
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: marek85 » ndz lip 02, 2006 17:20

NEMESIS pisze:podepniesz bez kłopotu jak tylko zrobisz dla niej miejsce w przedniej belce.... :jezor:

czyli co? bede musial wyciąć kawałek? nie osłabi to tej belki?
NEMESIS pisze:podpiąć pod trójkowe...w odpowiednim miejscu... :jezor:
nie bardzo rozumie :P prosze o jakies szczególy :blush:

A poduszki silnika? trzeba jakies mocowania nowe wspawac?

Półosie podejda to tych no.... kurde zapomialem jak sie to nazywa :P (tam gdzie sa tarcze hamulcowe:P)

A tak na marginesie to robiles cos takiego? moze podzielisz sie z kolega z forum jakimis informacjami nabytymi podczas pracy. :bigok: :P:P:P

bo myslalem o SWAPie na ABFa ale akurat mam okazje kupic silnik 1.8 T po okazyjnej cenie.. wiem ze z ABFem nie bylo by tyle kabinowania.


mój były GOLF
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=43528

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » pn lip 03, 2006 08:48

czyli co? bede musial wyciąć kawałek? nie osłabi to tej belki?
Osłabi, ale zawsze jak coś osłabisz to musisz to wzmocnić... :hmm:

nie bardzo rozumie :P prosze o jakies szczególy :blush:
W 1.8T masz wyjście rurki podciśnienia z kolektora jak zwykłych silnikach ale ze względu na panujące tam nadciśnienie zamontowane zostały eżektory, musisz je zostawić i wpiąc się w serwo za nimi.. :bajer:

A poduszki silnika? trzeba jakies mocowania nowe wspawac?

Nie, jak zostawisz oryginał turbo musisz rzeźbić tylną łapę tą pod nogami pasażera..

Półosie podejda to tych no.... kurde zapomialem jak sie to nazywa :P (tam gdzie sa tarcze hamulcowe:P)

To zależy od skrzynki, jak zostawisz swoją to podejdą, ale ile na tym pośmigasz ??? :grin:
A tak na marginesie to robiles cos takiego? moze podzielisz sie z kolega z forum jakimis informacjami nabytymi podczas pracy. :bigok: :P:P:P

Robiłem...i jest dobra rzeźba ale do przejscia wózek smiga juz 3 lata, a oryginalnie było to 1.8 20V a zostało przerobione na 1.8 20VT !!! :okej:

bo myslalem o SWAPie na ABFa ale akurat mam okazje kupic silnik 1.8 T po okazyjnej cenie.. wiem ze z ABFem nie bylo by tyle kabinowania.
..jakbyś miał komplet przez dużeee "K"..to fucktycznie..nie byłoby tyle roboty.... :jezor:



Koniu14
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 22, 2010 23:17
Lokalizacja: Głiczarów Metropolia
Kontakt:

Kilka pytan o swap silnika na 1.8T z passata b5

Post autor: Koniu14 » wt paź 04, 2011 20:08

Odgrzewam kotleta :-)

Wasnie odpaliem silnik po swapie do mojego mk1 i niby wszystko chodzi elegancko ale na wolnych obrotach .

gdy tylko obrotomierz przekroczy 2-3 tys obrotw zapala sie komunikat

"stop öldruck motor aus ! betriebsanleitung"

czym to jest spowodowane i co to w normalnym jezyku znaczy ?

gdzies ucieka cisnienie czy cos jeszcze nie wpiete ?

olej 10w60 valvoline vr1

Z gory dzieki za pomoc Pozdrawaim


Nigdy nie gadaj z idiotą najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem....

Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Kilka pytan o swap silnika na 1.8T z passata b5

Post autor: bugalon » wt paź 04, 2011 22:12

Brak cisnienia oleju wyrzucają zegary. Sprawdźcie cisnienie manometrem, jeśli jest podepnijcie właściwie czujniki. Jeśli nie ma to niestety motor na stół i remoncik :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Koniu14
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 22, 2010 23:17
Lokalizacja: Głiczarów Metropolia
Kontakt:

Kilka pytan o swap silnika na 1.8T z passata b5

Post autor: Koniu14 » śr paź 05, 2011 21:24

cisnienie sprawdzone na cieplym silniku na wolnych 2,3 bara a przy dodaniu gazy do 5,9 dochodzi
czyli obstawiam ze walniety czyjnik .
i tera pytanie czy jest tylko jeden zaraz nad filtrem czy jest tez drugi gdzies w gowicy bo takie mnie sluchy doszly ?

Pozdrawiam


Nigdy nie gadaj z idiotą najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem....

Obrazek

Awatar użytkownika
zwierzątki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pn cze 08, 2009 22:45
Lokalizacja: pomorze

Re: Kilka pytan o swap silnika na 1.8T z passata b5

Post autor: zwierzątki » czw paź 06, 2011 22:57

a który dokładnie 1,8T wpakowałeś?


wydech PROEX
felgi AZEV
dolot CUSTOM z stożkiem GREEN
zawias HR
czyli nisko mrucząco szybko

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Kilka pytan o swap silnika na 1.8T z passata b5

Post autor: bugalon » pt paź 07, 2011 13:05

Jest jeden czujnik cisnienia oleju w podstawie filtra. W żadnym 1.8T nie widzialem dwóch czujników cisnienia oleju. Owszem jest jeszcze czujnik poziomu oleju, ale ten to w misce olejowej (nie każde 1.8T go ma) ale to nie ma nic wspólnego z cisnieniem.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Koniu14
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 22, 2010 23:17
Lokalizacja: Głiczarów Metropolia
Kontakt:

Kilka pytan o swap silnika na 1.8T z passata b5

Post autor: Koniu14 » pt paź 07, 2011 14:23

silnik wskoczyl awt

czujnik poziomu oleju mam w misce ale nie podlaczony ale od niego to juz po przekreceniu zaponu komunikat wyskakuje inny .

czujnik dzisiaj wynieniem i dalej hu** nic to nie dalo


Nigdy nie gadaj z idiotą najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem....

Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Kilka pytan o swap silnika na 1.8T z passata b5

Post autor: bugalon » pt paź 07, 2011 15:09

No to jedź po kablach od czujnika do zegarów i sprawdzaj gdzie przerwe w obwodzie masz. Najprosciej sprawdzić przejscie pomiędzy przewodem czujnika a pinem w zegarach do ktorego ma dochodzić sygnal cisnienia oleju. Jak przejscie jest to problem z zegarami, jak nie ma to trzeba szukać dziury w obwodzie.

A tak z ciekawosci - jaki czujnik cisnienia dales? Bo jak dales z podstawki filtra z golfa 2 lub 3 to nie będzie dzialac bo ma odwrotną charakterystykę.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Koniu14
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 22, 2010 23:17
Lokalizacja: Głiczarów Metropolia
Kontakt:

Kilka pytan o swap silnika na 1.8T z passata b5

Post autor: Koniu14 » pt paź 07, 2011 19:54

kupiem zamiennik typowo taki sam :D zaplacilem 25 zl :D


Nigdy nie gadaj z idiotą najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem....

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości