Mk3 1.8 AAM - ubywa oleju, bierze???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

golec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw gru 30, 2004 15:45
Lokalizacja: Grodzisko
Kontakt:

Mk3 1.8 AAM - ubywa oleju, bierze???

Post autor: golec » śr cze 28, 2006 08:51

Witam
mam takie autko mk3 1,8AAM '92 przejechane ok 230 tyś km jakieś 6 tyś temu zmieniałem olej i zaczęła mi mrugać kontrolka i okazało sie że ubyło ok 0,5l bo tyle dolałem do stanu.
Co może być przyczyną???
używam olej Mobil S
a jak jest z olejem mineralnym? tzn kiedy należy przejść na niego i co ile sie wymienia?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr cze 28, 2006 08:57

z takim przebiegiem zalej mineralny mobil-1 15w-40 napewno pomorze ja też mam minerał ale przebieg 157 tys i powiem ci że minimalna ilość dolewm jak można tak powiedzieć 100g na 8000 zobaczysz jak minerał będzie się sprawował

[ Dodano: Sro Cze 28, 2006 08:59 ]
średnio co 10 tys



PawelP

Post autor: PawelP » śr cze 28, 2006 09:01

co ile km musisz dolewać? Sprawdź czy np nie cieknie ci olej uszczelniaczem wałka rozrządu. Sprawdź też świece czy nie są mokre - wtedy uszczelinacze zaworów. A może masz nieszczelną uszczelkę pod miską olejową? Nie ma niegdzie plam po oleju jak samochód postoi? Zmiana oleju na minerał nic Ci nie pomoże - bo tu trzeba znaleźć przyczynę brania.

PP



golec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw gru 30, 2004 15:45
Lokalizacja: Grodzisko
Kontakt:

Post autor: golec » śr cze 28, 2006 09:08

no własnie kiedyś zauważyłem trochę mokrą miskę ale nie kapie jakby z tyłu ale muszę to jeszcze sprawdzić.
A co to da jakbym przeszedł na minerala?? i czy w ogóle przechodzić?? i czy te 0,5 l / 6 tyś to już dużo??



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr cze 28, 2006 09:10

zlej ten mobil bo olej tej fimry kupowany w polsce to loteria....nawet nei wiesz na czym jezdzisz...proponuje valvoline max life


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr cze 28, 2006 09:10

branie oleju jak w ksiązkach piszą może -ale nie musi byc spowodowane zbyt żadkim olejem



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » śr cze 28, 2006 10:55

0,5 litra na 6000km?? to tak jakby w cale nie brał!!
jak by tak jak u mnie brał (1l na 1000km :mrgreen: ) to w tedy możesz mieć jakieś wątpliwości co do dalszej egzystencji tego silnika, ale w takim wypadku to nie masz się co przejmować!!
Pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr cze 28, 2006 11:05

dokladnie.....i nie masz co sie martwic bo to nie fiat czy alfa....w 90% w vw za branie oleju odpowiedzialne sa uszczelniacze(oczywiscie jak mamy pewno ze nigdzie wycieku nie ma).......


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Re: Mk3 1.8 AAM - ubywa oleju, bierze???

Post autor: Pinhead » śr cze 28, 2006 11:10

golec pisze:Witam
mam takie autko mk3 1,8AAM '92 przejechane ok 230 tyś km jakieś 6 tyś temu zmieniałem olej i zaczęła mi mrugać kontrolka i okazało sie że ubyło ok 0,5l bo tyle dolałem do stanu.
Co może być przyczyną???
Benzyna w oleju, wadliwy olej, zdychająca pompa oleju, zjechane panewki, uszkodzony czujnik.

a jak jest z olejem mineralnym? tzn kiedy należy przejść na niego i co ile sie wymienia?
Przechodzi sie na mineralny po tym jak właściciel uzna "moje auto to stary trypel, szkoda kasy na niego". Przejście na mineralny może oddalić na pewien czas remont ale można to porównać do pudrowania syfa. Lepkość oleju przy w pełni nagrzanym silniku jest prawie identyczna przy wszystkich olejach tej samej klasy letniej np. 5W40,10W40,15W40. Różnica w lepkości jest znaczna tylko przy niskich temperaturach (<40*C) ale to nie ma znaczenia przy twoim problemie.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr cze 28, 2006 11:19

tylko wez rozbierz silnik ktory jezdzil na syntetyku i porównaj go z takim co jezdzil na mineralu


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

PawelP

Post autor: PawelP » śr cze 28, 2006 12:12

ćwikła pisze:tylko wez rozbierz silnik ktory jezdzil na syntetyku i porównaj go z takim co jezdzil na mineralu
Dowcip polega na tym że nikt nie rozbiera dobrych silników tylko padaki. A syf w padace to może bć z różnych powodów i to nie koniecznie musi być jakość używanego oleju - a np to że do leju dostawał się płyn do chłodzenia albo jescze coś innego.



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr cze 28, 2006 12:17

PawelP pisze:
ćwikła pisze:tylko wez rozbierz silnik ktory jezdzil na syntetyku i porównaj go z takim co jezdzil na mineralu
Dowcip polega na tym że nikt nie rozbiera dobrych silników tylko padaki. A syf w padace to może bć z różnych powodów i to nie koniecznie musi być jakość używanego oleju - a np to że do leju dostawał się płyn do chłodzenia albo jescze coś innego.
mechanik kowal rozbierze i dobry silnik...tak samo jak leja minerale do silników z przebiegiem 100tys....gdzie auto za granica jezdzilo do tej poty na full syntetyku



PawelP

Post autor: PawelP » śr cze 28, 2006 12:24

ćwikła pisze:gdzie auto za granica jezdzilo do tej poty na full syntetyku
auta za granicą wbrew pozorom często jeżdżą na minarnym - a syntetyk leje się do silników np sportowych. Tak słyszałem :-)



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr cze 28, 2006 12:29

PawelP pisze:
ćwikła pisze:gdzie auto za granica jezdzilo do tej poty na full syntetyku
auta za granicą wbrew pozorom często jeżdżą na minarnym - a syntetyk leje się do silników np sportowych. Tak słyszałem :-)
To zle kolego slyszales.....mozeni e siedzie ciagle za granica ale pary razy tam bylem autek torche nasciagalem i pogadaj z nimicem czy belgiem...nawet nie wiedzia co to mineral..w sklepie tego tez prawie nie dostaniesz......znajomy belg ma nissana ktory smiga na full sytntetyku i co najwazniejsze rok temu jak bylem mial przebieg 300tys



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości