Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vw t3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 31, 2013 19:45

Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.

Post autor: vw t3 » czw paź 31, 2013 20:29

Witam.
Tydzień temu zeswapowałem mój stary silnik 1.6D (nie wiem jakie oznaczenie) na silnik z golfa II 1.6 TDic SB.
Swap miał miejsce w VW T3 Pick-up.

Moje pytanie brzmi następująco: jakie kable i do czego trzeba bezwzględnie podłączyć aby silnik poprawnie pracował.
Na chwile obecną mam podłączone:
-alternator
-rozrusznik
-elektrozawór w pompie
-świece żarowe

Czy czujniki oleju i temperatury muszą być podpięte?
W zespawowanym silniku są z tego co się zorientowałem 2 czujniki oleju i 3 czujniki temperatury.
Zauważyłem że do turbiny ma być podłączona jakaś wtyczka-co z tym zrobić ?

Silnik ładnie odpala ale boję się że coś się zepsuje.

Proszę o wyrozumiałość ponieważ jest to mój pierwszy temat na tym forum.
Szukałem interesujących mnie informacji na tym forum ale nic podobnego nie znalazłem.

Zgóry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
klintonMK2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 747
Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.

Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.

Post autor: klintonMK2 » ndz lis 03, 2013 14:30

jeden czujnik temperatury oleju (w głowicy) jest potrzebny do poprawnego działania układu grzania świec żarowych ("patrzy" jaka jest temperatura oleju i wtedy po zapłonie grzeje lub nie grzeje świec), jeden czujnik temperatury w króćcu wodnym jest do wskaźnika temperatury cieczy. i w sumie tyle Ci potrzeba oprócz tego co już masz :bajer:



vw t3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 31, 2013 19:45

Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.

Post autor: vw t3 » wt lis 05, 2013 12:30

Dzięki za informacje o tych czujnikach.
Mam jeszcze jedną sprawę a mianowicie: dlaczego do turbiny ma być podpięta wtyczka prawdopodobnie na dwa kabelki?
Czy jeżeli jej nie podepnę to stanie się coś?



aura1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob maja 23, 2009 14:25
Lokalizacja: Elbląg

Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.

Post autor: aura1 » śr lis 06, 2013 08:19

Proponuję podłączyć te 2 czujniki olejowe jeden pokazuje ciśnienie 0,3 a drugi 1,8 dla kontoli ciśnienia oleju.



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.

Post autor: anaba255 » pn lis 11, 2013 23:32

Podłącz dokładnie tak jak miałes w poprzednim silniku, jak wszystko dzałało ok proponuje poprzekładac nawet czujniki z krućcami. W zalezności od roczników instalacja trochę, ale się rózniła.

Czujniki temperatury i cisnienia nie sa konieczne do pracy silnika, ale podają informacje o temperaturze i ciśnieniu, a w przypadku awari nie chcesz przegrzać, czy zatrzeć silnika? :bajer:

W głowicy jest czujnik oleju, ale cisnienia, tak samo czujnik w podstawie filtra oleju, ten drugi jeśli w starym silniku nie miałeś podpiety to tak zostaw.

W SB jest dodatkowa pompka elektryczna do chłodzenia turbiny, załacza sie gdy silnik przestaje pracować, utrzymuje przez pewien czas obieg wody, ale nie wiem jak ją podłaczyć, nie miałem z tym do czynienia.

Czujniki ciśnienia i temperatury łatwo poznać, cisnienia maja otwór, a temperatury nie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości