Swap 1.8T do mk4 4 motion zamiast AGN

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Swap 1.8T do mk4 4 motion zamiast AGN

Post autor: cowboy » czw paź 17, 2013 13:17

hej
nie doszukałem sie tego

jak mocno problematyczny jest swap 1.8T zamiast wolnosącego 20V (AGN) do golfa IV w wersji 4motion ?

czy elektronika to duzy problem, co z wydechem ? nie było sie zdaje seryjnej wersji 1.8T 4motion



Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

swap 1.8T do mk4 4 motion zamiast AGN

Post autor: Mr Coffee » czw paź 17, 2013 18:59

W mk4 niestety nie. Masz już AGN 4motion czy zamierzasz kupić? Sam jestem ciekaw jak to wygląda.
Na zagranicznych forach piszą, że łatwiej jest 1.8t wstawić do 2.8 4motion. Skrzynia już od razu 6. Poniżej filmik:
" onclick="window.open(this.href);return false;



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

swap 1.8T do mk4 4 motion zamiast AGN

Post autor: bugalon » czw paź 17, 2013 21:18

Trzeba będzie kombinować z kolektorem wydechowym, bo turbo w 1.8T jest umieszczone dokładnie w miejscu w którym wypada dokładka do napędu na tył. Cała reszta nie będzie żadnym problemem, pewnie tylko zmiana przekaźników w skrzynce i wszystko będzie hulac (na podszybiu wtyczki będą pasować pewnie luzakiem). Co innego jeśli będziemy swapować na przykład zespół z audi TT 209/225 4x4 albo z audi s3. Wtedy jest plug and play :)

Moim zdaniem jeśli ktoś planuje 1.8T modzić (wieksze turbo, lepszy kolektor wydechowy itd.) to taki swap to bułka z masłem.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

swap 1.8T do mk4 4 motion zamiast AGN

Post autor: wojti2001 » pt paź 18, 2013 09:09

Powiem cos od siebie bo sam to robilem.
Problemow zadnych, jedynie zostawilem kolo zamachowe z AGN'a wraz ze sprzeglem. Jedyny problem to taki, ze po zmianie kompa z AGNa 4-motion na AGU to sterownik haldexa zglupial i naped byl ciagle zalaczony. Sadze ze kwestia by byl zakup sterownika AGU z octavi 4motion. Downpipe wyspawalem sam bez katalizatora.


MK IV AJM

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: swap 1.8T do mk4 4 motion zamiast AGN

Post autor: bugalon » pt paź 18, 2013 12:50

Kolektor wydechowy i turbo - całość zostawiłeś seryjną? Turbina nie weszłą w dokładkę?

\
wojti2001 pisze:Powiem cos od siebie bo sam to robilem.
Problemow zadnych, jedynie zostawilem kolo zamachowe z AGN'a wraz ze sprzeglem. Jedyny problem to taki, ze po zmianie kompa z AGNa 4-motion na AGU to sterownik haldexa zglupial i naped byl ciagle zalaczony. Sadze ze kwestia by byl zakup sterownika AGU z octavi 4motion. Downpipe wyspawalem sam bez katalizatora.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: swap 1.8T do mk4 4 motion zamiast AGN

Post autor: wojti2001 » pn paź 21, 2013 09:08

bugalon pisze:Kolektor wydechowy i turbo - całość zostawiłeś seryjną? Turbina nie weszłą w dokładkę?
W jaka dokładke ?? Chodzi Ci o wyjscie na tylny wal ?? Kolektor seria i turbina tez seria. Jedynie co to musialem wziasc flansze na downpipe i go wyspawac. Plecionke mialem juz na poziomym wydechu bez katalizatora. Wsio pasuje pomiedzy przekladnia, buda a skrzynie.


MK IV AJM

Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

swap 1.8T do mk4 4 motion zamiast AGN

Post autor: GregorzG60 » pt paź 25, 2013 19:15

wstawic 1.8t aum/auq/arx.ary i nie ma problemu z napedem a i k03s na podkladzie, kolektor wydechowy jest ten sam , nie ma problemu


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Awatar użytkownika
Szum3k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt paź 28, 2014 10:41
Lokalizacja: Grajewo

Swap 1.8T do mk4 4 motion zamiast AGN

Post autor: Szum3k » śr lis 25, 2015 06:06

Panowie jeśli pozwolicie pobudze ponownie temat
ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na pytania chodzące mi po głowie. Otóż po maską AGU o mocy 300+ niestety straszne problemy z trakcją do 3 biegu zastanawiałem się nad zakupem drugiego golfa z napędem 4motion jednak zastanawiam się co bedzie lepszą podstawą do swapa i zgrania z AGU. Czy skrzynia z AGN wraz z napadem podejdzie ? Czy moze tak jak kiedyś wyczytałem VR6 będzie lepszym wyborem ? Tak na marginesie dodam że sterownik zmieniony został na ME 7.5


Moja Niepozorna Zabawka

GTI TURBO RED TUBE EDiTiOn

>>305KM/371NM<<

Obrazek

Temat z moim Golfikiem ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=561330" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Swap 1.8T do mk4 4 motion zamiast AGN

Post autor: kkkacper » czw lis 26, 2015 15:37

Szum3k, to zle wyczytales, bo skrzyni z VR6 nie zalozysz do 4 cyl. i na odwrot.. chyba, ze przy uzyciu adaptera..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1644
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Swap 1.8T do mk4 4 motion zamiast AGN

Post autor: Chrzanek` » wt lut 04, 2020 16:37

Temat bardzo stary 😁 To jak, jest ktoś obecnie na forum co ma/posiadał mk4 4motion i 1.8t? 😊 Pytam z ciekawości, ponieważ sam lada moment będę posiadaczem takiego auta. Lada dzień, zaczynam swapa 1.8t 🙂🙂


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości