Potrzeba fachowej odpowiedzi.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zehlen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 10:41
Lokalizacja: Piastów

Potrzeba fachowej odpowiedzi.

Post autor: Zehlen » wt cze 20, 2006 17:24

W samochodzie podczas jazdy czuć wszystkie nierówności na kierownicy, mianowicie jak wjade w jakąś nierówność to kierownica odbija w lewo albo prawo.
Wogole po wymianie końcówek na wahaczach (sworzni) samochód dziwnie się prowadzi..Niby lepiej znosi nierówności, ale niepokoją mnie te dziwne objawy.
Kierownica wogole zrobiłą się jak taka spręzyna, przy zakrętach 90 stopni wręcz wyrywa mi ją z rąk.
Wiem ze końcówki drązków kierowniczych są sprawne 100%. Wiem ze do wymiany jest coś tam na wahaczu z prawej strony. Zbierzność nie była ustawiana.
Co to moze być? Skrzywiona maglownica ? Jestem załamany jak się przejade samochodem..pozatym troche strach przy 120 wjechać w koleiny bo musze uzywać całej siły zeby utrzymać samochód w prostej lini.

Mam jeszcze pytanie do posiadaczy MK3 bez wspomagania.Czy u was też się cholernie cięzko skręca kierownice ? Mam jeszcze stare Audi 80 i tam moge jedną ręką kręcić a w nim musze dwoma rękoma (chucherko jakieś nie jestem..).


Z góry dziękuje za odopiedzi ( podziękuje punktami:) )


Czasami nachodzi mnie ochota na VR6

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt cze 20, 2006 17:42

To cośtam na wahaczu to pewnie tuleje (silentbloki, zwłaszcza tylna tuleja przedniego wahacza) - sworznie masz wymienione. Zrób to i wtedy ustaw geometrię. Powinno być lepiej.
Póki co, to faktycznie mogą być większe opory przy skręcaniu, koła nie idą we właściwych płaszczyznach. Wyrywanie kiery na nierównościach potrafią też spowodować zużyte amory.

U mnie po 3 latach jeżdżenia autem w końcu wymieniłem też całe łożyskowanie kolumny kierownicy (korpus stacyjki z łożyskiem plus dolne łożysko kulkowe). Nie miało to wpływu na prowadzenie auta, ale kiera potrafiła upierdliwie brzęczeć i stukać, na nierównościach, jakby zawieszenie było ropirzone całkiem.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt cze 20, 2006 20:49

a JA w wekend wymieniłem tuleje na belce 100% inna jazda auto 3ma sie drogi jak trzeba a pływało właśnie na nierównosciach



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt cze 20, 2006 21:07

Zehlen pisze:Wiem ze do wymiany jest coś tam na wahaczu z prawej strony. Zbierzność nie była ustawiana.
Pierwsze wymień te tuleje metalowo gumowe i zaraz potem ustaw cała geometrię zawieszenia i jak auto nie jest czterośladem to na 90% wszystko ustąpi


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Thomas_07
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt sty 20, 2006 17:49
Lokalizacja: DKL
Kontakt:

Post autor: Thomas_07 » sob cze 24, 2006 22:00

dziejo pisze:a JA w wekend wymieniłem tuleje na belce 100% inna jazda auto 3ma sie drogi jak trzeba a pływało właśnie na nierównosciach
Dużo roboty jest z wmianą, bo mnie też to czeka niedługo?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 334 gości