przekaźniki świateł

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiek77
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 19:03
Lokalizacja: Wrocław

przekaźniki świateł

Post autor: krzysiek77 » wt cze 20, 2006 16:47

witam chciałem się doradzić Was drodzy forumowicze czy warto oddać mojego gofra na montarz przekaźników świateł sam nie zabardzo się na tym znam a elektryk z materiałem i robocizną krzyczy mi 60 zł.przy czym nie montuje ich wedle porady z forum tylko elegancko montuje przekaźniki przy skrzynce bezpieczników.Z góry dziękuję za rady i opinie na ten temat.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt cze 20, 2006 16:51

To zależy jakie masz napięcie na żarówkach. Jak jest za słabe to warto ale jak instalacja jest w dobrym stanie i napięcie conajmniej 12V na zapalonym silniku to według mnie szkoda pieniędzy.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
krzysiek77
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 19:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiek77 » wt cze 20, 2006 16:57

na zapalonym silniku i włączonych światłach napięcie wynosi 11,5wolta.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 20, 2006 17:05

krzysiek77 pisze: elegancko montuje przekaźniki przy skrzynce bezpieczników
to ślicznie, ale chodzi też o to żeby przekaźniki były blisko świateł żeby zminimalizować stratę napęcia na kablach i złączach. Więc taki ozdony montaż ma wtedy sens, jak elektryk pociągnie aż do lamp nowe i ew. ciut grubsze kable, a nie podłączy przekaźniki do oryginalnych kabli przy skrzynce. Bo to mało poprawi jakość świateł, najwyżej ochroni styki przełącznika przy kierownicy, oraz samego wyłącznika głównego. Miałoby to sens wtedy gdybyś chciał zakładać mocniejsze żarówki np 100/90W

[ Dodano: Wto Cze 20, 2006 5:08 pm ]
A co ceny to za fachowy montaż może być ok. W końcu z pół godzinki trzeba popracować. Przekaźniki na szrocie są po 1-2 złote. Nowe pewnie koło 15 złotych


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt cze 20, 2006 17:15

krzysiek77, Jeśli się na tym nie znasz to warto.Zrobione będzie fachowo, kable na pewno pociągnie nowe od przekaźników do lamp. Koszt materiałów do takiej przeróbki to ok 40 zeta.To, że przekaźniki będą w kabinie nie ma żadnego znaczenia na spadek napięcia. Różnica w odległości nie przekroczy pewnie 1-2m. Krótko mówiąc warto - jedź zakładaj, i zobaczysz napięcie ok 13.5V, oraz piękne jasne światlo.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt cze 20, 2006 17:20

Witam. Co do ceny ok ale jesli chodzi o montaz to po pierwsze przekazniki jak najblizej lamp (wystarczy jeden na 2 zarniki), dodatkowe bezpieczniki i kable OFC (takie jak stosuje sie do instalacji audio) z przelicznikiem okolo 0,75 mm2 na amper. Do tego wszystkie polaczenia lutowane i dobrze podlaczone. Aha i zarowki maja napiecie pracy 13,5 volta. Przy 11,5 nie daja nawet 50% nominalnego swiatla. a przy 14,5V pracuja na 130% mozliwosci przy czym o polowe krocej ale przy dzisiejszej cenie zarowek to nie ma znaczenia a za bezpieczenistwo nie ma ceny :) zreszta jak sie przejedziesz na dobrze zmontowanych przekaznikach to zrozumiesz ocb :) Pozdro



Awatar użytkownika
krzysiek77
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 19:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiek77 » wt cze 20, 2006 17:23

czyli ogólnie odradzacie montaż przekaźników przy skrzynce?a czy ma ktoś schemat podłączenia wedłóg opisu z forum?mam opis,ale jestem laikiem i wolałbym mieć schemat co gzdie i jak podłączyć,to może wtedy zaryzykowałbym sam.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt cze 20, 2006 17:30

KamilW pisze: przelicznikiem okolo 0,75 mm2 na amper.
na pewno tak?
Żarówka o mocy 65W pobiera prąd ok 5A, dwie to już 10A, czyli kabel 7.5mmkw?
Z mich informacji wynika, że 1mmkw miedzianego przewodu można obciążyć ok 10-15A. Czyli na dwie żarówki wystarczy 1.5mmkw, można założyć 2,5mmkw.
Reguła aby zakładać jak najbliżej jest słuszna, ale bez przesady - to nie są kilometrowe różnice. Jaka może być strata napięcia na odcinku o 1,5m dłuższym?
Spokojnie można założyć w kabinie.

[ Dodano: Wto Cze 20, 2006 17:34 ]
Jak dla mnie jedyną zaletą montowania przekaźników pod maską jest fakt, że jest to o wiele prostsze, tak pewnie zrobię, ale jeśli robi to dobry elektryk....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 20, 2006 17:38

Czyli reqasumując trza dopilnować żeby elektryk nowe kable ciągnął jeśli montuje przekaźniki przy skrzynce


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt cze 20, 2006 17:53

Powiem tak... ja mialem zalozone kable na 1 lampe o przekroju 1,5 mm2... i kiszka... dopiero teraz jak mam na jedna lampe kabel 3 mm2 to wszystko gra i buczy czyli na 2 lampy minimum to 6. Co do dlugosci kabli to sie nie zgodze bo roznica jast i to duza... musialem sie niezle nagimnastykowac zeby zniwelowac spadek napiecia pomiedzy prawa a lewa lampa rzedu 0,6 V a to 'tylko'1,5m przewodu :)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt cze 20, 2006 17:57

KamilW pisze:dopiero teraz jak mam na jedna lampe kabel 3 mm2
czyli zasilanie 6mm2? Mam na myśli kabel od aku do przekaźnika.( czy skąd tam zasiliłeś)
Nie spotkałem się z przewodami o tak dużym przekroju w samochodzie - pomijam zasilanie rozrusznika.

[ Dodano: Wto Cze 20, 2006 17:58 ]
Strata 0.6V na odcinku 1,5m wydaje się co najmniej dziwna. Ciekawe jaki byłby spadek na 20m?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt cze 20, 2006 18:26

bodzio_j pisze:czyli zasilanie 6mm2?
uznaj mnie za wariata ale od aku do przekaznikow idzie mi 10mm2, + do mijania sa 3 do blizszej 4 do dalszej lampy, + do dlugich (mam 4szt) sa 6 mm2, masy (po jednaj na strone) 6 mm2... i wkoncu najwiekszy spadek wynosi 0,1 V :)



Awatar użytkownika
tronic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt maja 09, 2006 15:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: tronic » wt cze 20, 2006 18:36

Hmm a ja nawet po zalozeniu przewodow o srednicy 6mm mialem spadki :D... na przewodach masy... dopiero jak podciagnalem nowe i krotkie, lampy swieca pelnia blasku :grin:


[img]http://vwforum.pl/edycje/function.jpg[/img]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt cze 20, 2006 18:41

KamilW, daleki jestem od uznania Ciebie za wariata.Ba! Uważam Ciebie za jednego z rozsądnieiszych facetów na tym forum i za fachowca. Nie zmienia to faktu, że jestem mocno zdziwiony. Nie pozostaje nic innego jak miernik w łapę i "arbajt".Chyba jutro zacznę.
A żeby nie było nieporozumień - ja nie neguję Twoich pomiarów!!! Jestem nimi poprostu mocno zaskoczony.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 504 gości