Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
Witam,
po malych mocowaniach z silnikiem AKL i jego dolegliwosciami sadzilem ze wyleczylem go ze wszystkiego. Niestety okazalo sie ze nie. Na poczatku napisze co zrobilem zeby pozniej sprawdzic co moze byc powodem ostatcznej usterki.
Silnik palil nierowno wiec rozebralem przepustnice do czyszczenia, jak sie okazalo byla czysta i tylko filtr powietrza wymagal wymiany. Wiec kupilem filtr, nie pomoglo. Zmienilem uszczelki w kolektorze dolotowym, problem minal. Zeby odswiezyc instalacje elektryczna zalozylem nowe kable zaplonowe boscha i swiece NGK - podobny zestaw jak na zdjeciu tylko ze kable sa Boscha
Nastepnie zmienilem termostat i obudowe ukladu bo rozpadla mi sie w rekach a samochod wreszcie grzeje sie.
Zmienilem wydech, bo byl nieszczelny. Zalalem silnik nowym olejem i zmienilem filtr oleju.
Silnik zaczal chodzic rowno, nie szczekal jak dawniej. Bylem zadowolony z efektow. Na koniec postanowilem zmienic jeszcze filtr paliwa, nie wiedzialem w jakim jest stanie wiec - zagoscil nowy. Po rozcieciu starego zobaczylem czarna maz... naprawde nie sadzilem ze paliwa sa az tak brudne...
Po wymianie tego wszystkiego pojawily sie dwa problemy z silnikiem.
1 - jak samochod postoi cala noc i chce go rano odpalic robi sie choinka na zegarach, silnik odpala, obrotomierz stoi a dopiero po chwili reaguje a do tego resetuje spalanie, przebieg...
2 - jak silnik chodzi , przejade z 10 km to wlacza sie kontrolka oleju. Miga, stane na swiatlach wylaczy sie. Jade uruchamia sie po czym za chwile sie wylacza i tak w kolko... co to moze byc ?
3 - mechanik ktory podpinal gofra pod kompa powiedzial ze troche leja dwa wtryski. Moze to byc powodem uciekajacego paliwa podczas jazdy na gazie ?? Ze wtryski nie trzymaja ?? Czy jakas inna usterka nastapila w samochodzie.
Po podpieciu pod VAG wywala tylko problem sondy ale tylko na gazie, na benzynie nie ma z nia problemow. Do tego mam uszkodzony mikrowlacznik w drzwiach bo nie piszczy i nie ma oswietlenia wnetrza.
Co dalej poczac i czego sie zlapac zeby zniwelowac problemy ...
po malych mocowaniach z silnikiem AKL i jego dolegliwosciami sadzilem ze wyleczylem go ze wszystkiego. Niestety okazalo sie ze nie. Na poczatku napisze co zrobilem zeby pozniej sprawdzic co moze byc powodem ostatcznej usterki.
Silnik palil nierowno wiec rozebralem przepustnice do czyszczenia, jak sie okazalo byla czysta i tylko filtr powietrza wymagal wymiany. Wiec kupilem filtr, nie pomoglo. Zmienilem uszczelki w kolektorze dolotowym, problem minal. Zeby odswiezyc instalacje elektryczna zalozylem nowe kable zaplonowe boscha i swiece NGK - podobny zestaw jak na zdjeciu tylko ze kable sa Boscha
Nastepnie zmienilem termostat i obudowe ukladu bo rozpadla mi sie w rekach a samochod wreszcie grzeje sie.
Zmienilem wydech, bo byl nieszczelny. Zalalem silnik nowym olejem i zmienilem filtr oleju.
Silnik zaczal chodzic rowno, nie szczekal jak dawniej. Bylem zadowolony z efektow. Na koniec postanowilem zmienic jeszcze filtr paliwa, nie wiedzialem w jakim jest stanie wiec - zagoscil nowy. Po rozcieciu starego zobaczylem czarna maz... naprawde nie sadzilem ze paliwa sa az tak brudne...
Po wymianie tego wszystkiego pojawily sie dwa problemy z silnikiem.
1 - jak samochod postoi cala noc i chce go rano odpalic robi sie choinka na zegarach, silnik odpala, obrotomierz stoi a dopiero po chwili reaguje a do tego resetuje spalanie, przebieg...
2 - jak silnik chodzi , przejade z 10 km to wlacza sie kontrolka oleju. Miga, stane na swiatlach wylaczy sie. Jade uruchamia sie po czym za chwile sie wylacza i tak w kolko... co to moze byc ?
3 - mechanik ktory podpinal gofra pod kompa powiedzial ze troche leja dwa wtryski. Moze to byc powodem uciekajacego paliwa podczas jazdy na gazie ?? Ze wtryski nie trzymaja ?? Czy jakas inna usterka nastapila w samochodzie.
Po podpieciu pod VAG wywala tylko problem sondy ale tylko na gazie, na benzynie nie ma z nia problemow. Do tego mam uszkodzony mikrowlacznik w drzwiach bo nie piszczy i nie ma oswietlenia wnetrza.
Co dalej poczac i czego sie zlapac zeby zniwelowac problemy ...
Kontrolka Oleju - MKIV SR AKL
Spróbuj może podociskac lub wypiac i wpiąc kostki dochodzące do licznika.
- missiak177
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: wt kwie 02, 2013 23:12
- Lokalizacja: EBE
Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
mikrowlacznik to drobnostka jak bedziesz mial chwile to wystarczy zamowic taki na allegro to naprawde groszowe sprawy i zamontowac z tym gorzej bo troche roboty ale ogolnie nic trudnego na forum jest nawet poradnik
ja wymienialem sam ze znajomym bez poradnika
ja wymienialem sam ze znajomym bez poradnika
Golf IV ~ 2002 ~ 1.6 16V AZD ~ 105 KM
Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
gatuso_18, co do kontrolki oleju , może nawalać czujnik lub okablowanie do niego , dla pewności warto by było zmierzyć ciśnienie oleju
Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
2 mam nadzieje wyeliminowac. Zamowilem listwe wtryskowa od GOLFa IV z 1998 roku o przebiegu 128 tys. tak pisalo na aukcji, z racji ze mam rowniez wysokie spalanie to dorzucilem sonde lambde z tego samego samochodu. Moze to wymianie sie to ustabilizuje i nie bedzie czuc niespalonego paliwa.
Co do cisnienia to sam nie wiem. Pytanie, jezdzic z tym czy szukac rozwiazania. Zobacze jutro na kable od czujnika. W sumie silnik byl myty a czytalem pare opini to jednej osobie wlasnie nie trzymal ten czujnik jak umyl silnik pod cisnieniem.
Obecnie czytam i zaczynam wariowac.
A powiedzcie mi jak moge zresetowac instalacje LPG zeby ulozyc pod nowa listwe wtryskowa paliwa. Bo ponoc odczyty bierze z tej listwy.
Co do cisnienia to sam nie wiem. Pytanie, jezdzic z tym czy szukac rozwiazania. Zobacze jutro na kable od czujnika. W sumie silnik byl myty a czytalem pare opini to jednej osobie wlasnie nie trzymal ten czujnik jak umyl silnik pod cisnieniem.
Obecnie czytam i zaczynam wariowac.
A powiedzcie mi jak moge zresetowac instalacje LPG zeby ulozyc pod nowa listwe wtryskowa paliwa. Bo ponoc odczyty bierze z tej listwy.
- czarekcw
- kierownik kibla
- Posty: 2111
- Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
- Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE
Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
A jaki masz filtr oleju? Bo może być i tak, że filtr jest przyczyną świecącej się kontrolki oleju.
Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
Z filtronami było juz kilka przypadków, że sie rozleciał i blokował przeplyw. Sprobuj wymienic na knechta lub mann - koszt nieduzy i szybko idzie zrobic.
Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
ten filtron ma 5 dni i juz by padl ? na starym filtrze to samo bylo :/ knechta dalem do paliwa. Jutro popatrze na ten czujnik oleju :/ najwyzej na niego bede polowal
Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
Niektorzy własnie po wymianie filtra narzekali ale skoro na poprzednim tez tak sie działo to raczej trzeba szukac gdzie indziej.
Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
Przejechalem sie na malej trasie i nastepujce problemy sie pojawily. Jadac na zimnym silniku nic sie nie swieci. Natomiast przekraczajac magiczne 90 stopni na blacie, pojawia sie kontrolka jak obroty spadana ponizej 2,2obrotow, jak trzymam caly czas 2,5 tys to wylacza sie kontrolka. Pozczytalem na necie i znalazlem ponizszy opis. Czy to samo moze byc u mnie ? Bo zas w innym opisie okazalo sie kontrolka oleju byla zla ktos zamienil na inna i wyleczyl samochod.
Zastanawia mnie jedno, jak kupowalem samochod to wogole nie swiecila sie kontrolka, ale znow nie grzal sie dobrze bo termostat nie trzymal. Mial nizsza temerature. Czy po wymianie termostatu na nowy moze sie okazac ze wychodza inne bolaczki silnika ??
Czy ewentualnie pomyslec to tym co ktos zrobil ponizej ? Nie ruszajac gory silnika ?
Przepraszam ale po co od razu straszycie? Też tak miałem że na gorącym silniku kontrolka ciśnienia się zapalała jeszcze wył ten przeklęty brzęczyk i pomyślałem po silniku! Jednak po zdjęciu miski olejowej i odkręceniu stop korbowodów wał okazał się gładki. Wiem to nie jest metoda weryfikacji ale widziałem wiele wałów do szlifu i ten się nie kwalifikował na tyle żeby nie było ciśnienia. Okazało się że zużyciu uległa panewka na wałku który napędza pompę oleju i pompę wspomagającą serwo, ta zaraz za kołem rozrządu i tu gubiło się ciśnienie. Dowidziałem się o tym jak mi wywaliło uszczelniacz. Wystarczyło rozebrać rozrząd, wymienić panewkę, uszczelniacz, ustawić rozrząd i po wszystkim. Trwało to ze 3 godziny, i już mnie brzęczyk nie wkurza!
Zastanawia mnie jedno, jak kupowalem samochod to wogole nie swiecila sie kontrolka, ale znow nie grzal sie dobrze bo termostat nie trzymal. Mial nizsza temerature. Czy po wymianie termostatu na nowy moze sie okazac ze wychodza inne bolaczki silnika ??
Czy ewentualnie pomyslec to tym co ktos zrobil ponizej ? Nie ruszajac gory silnika ?
Przepraszam ale po co od razu straszycie? Też tak miałem że na gorącym silniku kontrolka ciśnienia się zapalała jeszcze wył ten przeklęty brzęczyk i pomyślałem po silniku! Jednak po zdjęciu miski olejowej i odkręceniu stop korbowodów wał okazał się gładki. Wiem to nie jest metoda weryfikacji ale widziałem wiele wałów do szlifu i ten się nie kwalifikował na tyle żeby nie było ciśnienia. Okazało się że zużyciu uległa panewka na wałku który napędza pompę oleju i pompę wspomagającą serwo, ta zaraz za kołem rozrządu i tu gubiło się ciśnienie. Dowidziałem się o tym jak mi wywaliło uszczelniacz. Wystarczyło rozebrać rozrząd, wymienić panewkę, uszczelniacz, ustawić rozrząd i po wszystkim. Trwało to ze 3 godziny, i już mnie brzęczyk nie wkurza!
Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
Panowie a jakie moga byc objawy zurzytych panewek ?? Brak cisnienia na dole silnika ??
Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
Sprawdzilismy cisnienie oleju i jest. na wolnych obrotach ok. 1,1-1,3 . Jak wchodzi na obroty to reaguje i wzrasta cisnienie. Na cylindrach rowniez jest cisnienie. Wymienilismy cisnienie, ktore ma zakres pracy pomiedzy 1,2-1,6 , niestety nie pomoglo ;-/ ... postanowilismy zmienic czujnik na zakres 0,7 -1,3 i problem jak reka odjal, zniknal. Obecnie jezdze samochodem, jutro ma przyjsc nowa listwa wtryskowa oraz sonda lambda. We wtorek biore za wymiane. Niestety wiem co dolega golfowi. Uszczelniacze poszly, bo zalewa co jakis czas swiece, wiec pewnie bedzie trzeba zaczac odkladac na remont albo cos innego szukac na przekladke. Poczytalem i zapewne mam do wymiany uszczelniacze, pytanie jak z prowadnicami, pierscionki pewnie z racji przebiegu rowniez. Nasowa sie pytanie co z panewkami i walem korbowym ... Nie lepiej wymienic silnik ? niz pchac sie w remont ?
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Kontrolka Oleju - MKI V SR AKL
W zdrowym silniku na wolnych obrotach powinno być 2 barygatuso_18 pisze:na wolnych obrotach ok. 1,1-1,3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości