ESP-uciążliwa konieczność resetowania błędu.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

ESP-uciążliwa konieczność resetowania błędu.

Post autor: JenoBabinicz » sob wrz 14, 2013 00:16

Witam

Mam problem z ESP (codziennie gdy auto zimne lub po deszczu) po włączeniu zapłonu świeci kontrolka. Żeby ją zgasić, czyli w moim rozumieniu sprawić żeby ESP działało, muszę nacisnąć mocno pedał hamulca i ponownie przekręcić kluczyk (wył i zał). Nie jest to straszne ale uciążliwe. Na kompie wychodzą błędy:
-błąd 00778 (czujnik położenia dźwigni regulacyjnej)
- błąd 953 i czujnik skrętu kierownicy.
Czytając inne posty sprawdziłem czujnik hamowania ale nawet jak go odłączyłem i auto postało, problem się powtórzył ( naciśnięcie hamulca i przekręcenie kluczyka gasi kontrolkę esp) czyli chyba nie tędy droga.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i porady.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

ESP-uciążliwa konieczność resetowania błędu.

Post autor: Waqa » sob wrz 14, 2013 11:05

do sprawdzenia G85. kąt skrętu kierownicą można podejrzeć gdzieś w blokach, bodajże w 17 instruments o ile dobrze pamiętam.
953 to cos nie teges z oświetleniem wnętrza. Prawdopodobnie zimny lut w komforcie.



Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

ESP-uciążliwa konieczność resetowania błędu.

Post autor: JenoBabinicz » ndz wrz 15, 2013 13:59

Racja, był zimny lut na komforcie , naprawione :)
Jutro spróbuję zająć sie czujnnikiem skrętu, tylko jaki związek z resetowaniem błędu przez naciśniecie hamulca ? :/



Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

ESP-uciążliwa konieczność resetowania błędu.

Post autor: JenoBabinicz » ndz wrz 15, 2013 22:03

a może to czujnik abs? pomocy bo nie mam już pomysłów



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

ESP-uciążliwa konieczność resetowania błędu.

Post autor: Waqa » pn wrz 16, 2013 15:11

ESP korzysta z czujników ABSu odczytując prędkość obrotowa kół. przy awarii ów czujnika również system abs zgłaszałby problem pomarańczową kontrolką oraz bylby zapisany blad w sterowniku absu. blad 778 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00778" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprawdź w blokach czy kąt płynnie się zmienia w trakcie kręcenia kierownicą (na prostych kolach powinno być ok. 0st), również dla świętego spokoju możesz sprawdzić błędy w sterowniku ABSu. Proponuje, także milą lekturę tego wątku... viewtopic.php?t=322636" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 93 gości