kopci przy zapalaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
kopci przy zapalaniu
Witam
posiadam VW golf IV 1999r 1.9 TDI.
Problem zaczął się kiedy wypaliło mi tłok. Niestety teraz tego żałuje
ale zrobiłem remont silnika. Wymiana tłoka pierścieni zaworów planowanie
i szlifowanie głowicy.
Od tego czasu auto na zimno strasznie kopci na kolor biały. Mechanik z
początku mówił ze to standardowe zachowanie auta po remoncie. Z upływem
czasu silnik dotarł się lecz auto straciło moc. Sprawdzili mi wtryski
okazało się ze 3 wtryski leją wymienili końcówki i było wszyskto ok.
lecz problem nadal nie został rozwiązany. Kolejno wymieniłem jeszcze
turbinę najprawdopodobniej ona pobierała olej następnie spalając go i w
efekcie kopcił na biało. Problem nadal nie został rozwiązany auto na
zimno kopci na biało z upływem czasu przestaje kopcić .Jak jest zagrzany
silnik to nie puści żadnej chmurki. i teraz moje pytanie czy stara
turbina pobrała tyle oleju ze jest on we wszystkich przewodach i teraz
potrzeba czasu żeby ten olej został spalony??? co mam zrobić proszę o
pomoc!!!!!!!!
posiadam VW golf IV 1999r 1.9 TDI.
Problem zaczął się kiedy wypaliło mi tłok. Niestety teraz tego żałuje
ale zrobiłem remont silnika. Wymiana tłoka pierścieni zaworów planowanie
i szlifowanie głowicy.
Od tego czasu auto na zimno strasznie kopci na kolor biały. Mechanik z
początku mówił ze to standardowe zachowanie auta po remoncie. Z upływem
czasu silnik dotarł się lecz auto straciło moc. Sprawdzili mi wtryski
okazało się ze 3 wtryski leją wymienili końcówki i było wszyskto ok.
lecz problem nadal nie został rozwiązany. Kolejno wymieniłem jeszcze
turbinę najprawdopodobniej ona pobierała olej następnie spalając go i w
efekcie kopcił na biało. Problem nadal nie został rozwiązany auto na
zimno kopci na biało z upływem czasu przestaje kopcić .Jak jest zagrzany
silnik to nie puści żadnej chmurki. i teraz moje pytanie czy stara
turbina pobrała tyle oleju ze jest on we wszystkich przewodach i teraz
potrzeba czasu żeby ten olej został spalony??? co mam zrobić proszę o
pomoc!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony wt wrz 10, 2013 14:24 przez kazix10, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
kopci przy zapalaniu
Kolego zmień prefiks tematu to po pierwsze a po drugie to pierścienie były na wszystkich tłokach zmieniane? I co było w cylindrze tego wypalonego? nie narobił tam bałaganu, może klasyfikował się do szlifu
kopci przy zapalaniu
Pierścienie i uszczelniacze kopci na niebiesko, przy czym tylko na zimno to uszczelniacze zaworów. Na czarno to wtryski lub duża dawka paliwa zwiększona moc. Na biało ciągnie płyn z układu chłodzenia ale kopci również ciepły na zimnym na biało to nie grzeją świece żarowe. Pozostałości z przed remontu jeśli były w przewodach skopcił już dawno.
Re: kopci przy zapalaniu
Pierscienie były zmieniane lecz w tym cylindrze gdzie wypaliło tłok to była rysa lecz cylinder nie został wyszlifowany. A gdyby był Intercooler zapchany olejem to ma prawo Kopcić???krzychu155 pisze:Kolego zmień prefiks tematu to po pierwsze a po drugie to pierścienie były na wszystkich tłokach zmieniane? I co było w cylindrze tego wypalonego? nie narobił tam bałaganu, może klasyfikował się do szlifu
kopci przy zapalaniu
Intercooler raczej zapchany olejem nie jest bo silnik zaciągnął by olej i wszedł by na szalone niekontrolowane obroty. Jeżeli jest rysa w cylindrze to silnik będzie spalał olej w mniejszej lub większej ilości. Pierścienie tego nie uszczelnią gdyż w założeniu ma być to gładź cylindrowa, ale kopcił by cały czas a nie tylko na zimnym i dym będzie niebieski.
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
kopci przy zapalaniu
będzie, prosty test wykręć 2 świece tą gdzie tłok poszedł i jedną ze zdrowego i wygląd będzie całkiem inny jeśli sporo km już zrobiłeś. Jaki olej masz zalany? jeśli rysa w cylindrze jest płytka to tu zmiana z jakiegoś bardzo rzadkiego na troszkę bardziej gęsty może rozwiązać ten problem bo skoro się nagrzeje to jest wszystko ok.
@marekosa2 to że zimny i tylko uszczelniacze to nie reguła, u mnie silnik po dogrzaniu też nie puszczał dymka a pierścienie na tłokach były w średnim stanie, zresztą mój to w ogóle był przegrzany
@marekosa2 to że zimny i tylko uszczelniacze to nie reguła, u mnie silnik po dogrzaniu też nie puszczał dymka a pierścienie na tłokach były w średnim stanie, zresztą mój to w ogóle był przegrzany
Re: kopci przy zapalaniu
olej mam 15w40 . sprawdzałem ciśnienie na tym gdzie przepalił się tłok mam 25 na drugim trzecim 25 na czwartym 30 mechanik stwierdził że pierścienie się jeszcze nie dopasowały. Od remontu zrobiłem ponad 5 tys km. Na biegu jałowym (jak jest zagrzany silnik) nie kopci a gdy podkręce go ponad 2500 obrotów i przytrzymam to kopci na biało.krzychu155 pisze:będzie, prosty test wykręć 2 świece tą gdzie tłok poszedł i jedną ze zdrowego i wygląd będzie całkiem inny jeśli sporo km już zrobiłeś. Jaki olej masz zalany? jeśli rysa w cylindrze jest płytka to tu zmiana z jakiegoś bardzo rzadkiego na troszkę bardziej gęsty może rozwiązać ten problem bo skoro się nagrzeje to jest wszystko ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości