Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

klapek95
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 18, 2013 15:37

Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

Post autor: klapek95 » śr sie 28, 2013 08:23

Witam!
Jest to mój pierwszy post na tym forum i od razu zaczynam od problemu... Więc do rzeczy golfik został zakupiony w zeszły wtorek, w czwartek został wymieniony wydech (kompletny wraz z katalizatorem marki Ferroz) a w piątek umyty silnik. Wszystko było ok do soboty czyli pierwszej przejażdżki po umyciu silnika, samochód stracił moc bardzo ciężko było mu przyspieszyć do 100 a prędkość maksymalna to 120km/h. Autku ciężko wejść po wyżej 3000rpm (no po prostu nie wchodzi powyżej 3000rpm). W poniedziałek został podpięty do komputera przez mechanika no i gość mówi ,że wszystko ok. Powiedział ,żeby powymieniać przewody podciśnienia (wczoraj wymieniłem) lecz to nie pomogło (tzn. przed wymianą sztanga wykonywała ruch około 1cm a teraz wykonuje pełny 2cm i przy odpaleniu od razu idzie do góry). Jutro przyjdzie mój VAG więc sam zrobię jutro logi a w sobotę autko jeszcze raz jedzie do mechanika na sprawdzenie rozrządu (który był wymieniany około 1500km temu a poprzedni właściciel powiedział ,że miał z tym problemy i robił to 2 razy) więc rozrząd mógł przeskoczyć, kolejna sprawą która zostanie sprawdzona to tłumik gdyż boje się ,że nowy tłumik "przytkał" to autko (kiedy go przegazuję 4500-5000rpm w ogóle nie kopci... z tym ,że zaraz po wyjeździe z serwisu autko normalnie chodziło a turbinka normalnie się włączała). Martwi mnie zawór N75 który jeszcze nie był sprawdzany. Kolejną sprawą jest to ,że po umyciu (właściwie to po przejażdżce w sobotę) zauważyłem urwaną listwę z 2 świec żarowych ( założyłem listwę na świece i zacisnąłem kombinerkami). W poniedziałek zauważyłem ,że jak autko wchodzi po wyżej 2000rpm to zaczyna się dziwny głośny dźwięk z silnika ( lecz występuje to czasami).



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

Post autor: italiano_83 » śr sie 28, 2013 16:30

Zrób logi sprawdź błędy będzie może jakaś wskazówka - bo tak to możemy się jedynie domyślać, że coś zamokło i teraz generuje problem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

klapek95
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 18, 2013 15:37

Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

Post autor: klapek95 » śr sie 28, 2013 20:13

Dziś trop padł na rozrząd (jego złe ustawienie przez poprzedniego właściciela... zły kąt wtrysku). Czy mogę jakoś sprawdzić poprawne ustawienie VAG'iem ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

Post autor: italiano_83 » śr sie 28, 2013 20:20

Kat wtrysku w 000bs - rozrząd na znakach się sprawdza.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

klapek95
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 18, 2013 15:37

Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

Post autor: klapek95 » pt sie 30, 2013 09:10

Więc autko po podpięciu do Vag'a wykazało błąd wtrysku startowego N108 przerwa lub zwarcie do masy (objawy by się zgadzały: brak mocy, autko nie kopci po mocnym przegazowaniu no i głośna praca silnika) no i zwarcie mogło by się zrobić po umyciu. Pytanie brzmi czy otworzyć silnik i czekać aż zawór N108 (podejrzewam przewody zasilające ten zawór) wyschnie/wyschną. Czy od razu jechać do mechanika na ustawienie rozrządu i kątu wtrysku no doprowadzenie do porządku tego zaworku?



klapek95
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 18, 2013 15:37

Re: Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

Post autor: klapek95 » pn wrz 02, 2013 17:12

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy zawór N108 (kątu wtrysku) jest taki sam we wszystkich 1.9tdi (np: AFN i 1Z). Gdyż mechanik mi mówi ,że są różne długości, ciężko dostać..bla bla.. A na allegro znalazłem część (zawór N108) i gość pisze ,że pasuje do 1Z, AFN i innych opartych na pompie VP-37. O dokładnie ten zawór http://allegro.pl/zawor-n108-kata-wtrys ... 01515.html



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

Post autor: munior » pn wrz 02, 2013 21:06

klapek95 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie. Czy zawór N108 (kątu wtrysku) jest taki sam we wszystkich 1.9tdi (np: AFN i 1Z). Gdyż mechanik mi mówi ,że są różne długości, ciężko dostać..bla bla.
Bzdury opowiada i kropka .Na dziesiątki różnych pomp VP 37 ,które rozbierałem ,jakoś nie spotkałem takiej w której zawór n108 ,róznił by się od innych .Wszystkie są takie same ,przynajmniej zewnętrznie .Zewnętrznie mogą się jedynie różnić długością kabla.Być może różnią się nieznacznie w środku ,w co raczej wątpie ,choć mają inne numery ,wiec tu nie mam 100% pewności .Trzeba mi od 110 tki ,zakładam od 110 ,trzeba od 90 tki zakładam od 90 tki ,choć nie sądzę aby się jakoś rózniły w działaniu ...mam na zbyciu n108 jaki tylko chcesz ,jak by coś :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości