MK4 problemy z silnikiem oraz komputerem.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MK4 problemy z silnikiem oraz komputerem.
Witam od paru dni zauwazyłem ze w moim ukochanym golfie szaleje silnik, wystepuje znaczne zużycie benzyny oraz komputer skacze odnośnie spalania. dziś podczas robienia paru kilometrow, wskazywał 18l/100 czasem 4,6/100 przy predkosci 60 km. Co proponujecie? pierwsze co nasuwa się na myśl to sonda.
MK4 problemy z silnikiem oraz komputerem.
Najpierw podłączyć do kompa i sprawdzić błędy, a później można dalej gdybać, bo po omacku wymieniać to tylko kasę niepotrzebnie się wyda a efektu nie będzie.
MK4 problemy z silnikiem oraz komputerem.
Dzis podłączyłem autko pod komputer, pojawił się błąd sondy, błąd 17604 oraz p1196.
MK4 problemy z silnikiem oraz komputerem.
Czyli sonda chyba kaput.
17604 P1196 44C4 Sonda Lambda HO2S 1, bank 1, obwód grzałki (EOS, przewody).
Sprawdź jeszcze pod autem, prawa strona auta, plastikowa puszka, rozepnij przewody od sondy, może zasniedziało, przeczyść wtyczki. może przewód sondy przypalony, przytarty. Jak to nic nie da to kup sondę dedykowaną BOSCHA do tego auta, koszt ok 250 zł.
Nie kupuj sondy uniwersalnej, ani żadnej NGK tylko BOSCH.
Błędy odczytałeś, ok, ale sprawdzałeś w blokach pomiarowych czy sonda chodzi? czy stoi, a jak stoi to na jakim napięciu?
17604 P1196 44C4 Sonda Lambda HO2S 1, bank 1, obwód grzałki (EOS, przewody).
Sprawdź jeszcze pod autem, prawa strona auta, plastikowa puszka, rozepnij przewody od sondy, może zasniedziało, przeczyść wtyczki. może przewód sondy przypalony, przytarty. Jak to nic nie da to kup sondę dedykowaną BOSCHA do tego auta, koszt ok 250 zł.
Nie kupuj sondy uniwersalnej, ani żadnej NGK tylko BOSCH.
Błędy odczytałeś, ok, ale sprawdzałeś w blokach pomiarowych czy sonda chodzi? czy stoi, a jak stoi to na jakim napięciu?
MK4 problemy z silnikiem oraz komputerem.
Akurat w tym silniku dedykowana jest sonda NGK a nie Bosch. Niestety ale grzałki w tych sondach sa najczęsciej przyczyną ich awarii. Dla pewności warto sprawdzić jeszcze złacze elektryczne przed sondą (pod wężami z wodą wchodzącą do termostatu) oraz zasilanie czy jest 12 V po przekręceniu kluczyka.jameess pisze:Nie kupuj sondy uniwersalnej, ani żadnej NGK tylko BOSCH.
MK4 problemy z silnikiem oraz komputerem.
Po przekreceniu kluczyka wyswietla sie kontrolka EPC ( nie gasnie) do momentu odpalenia silnik, jesli chodzi o sonde to tylko NGK. Odnosnie szalonych cyfr na wyswietlaczu to moze rowniez wchodzic w gre przepływomierz paliwa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości