Bierze olej przez przeganianie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bierze olej przez przeganianie?
Witam
Mam problem w swoim Golf IV... bo zaczął brać olej. Dziennie robione jest około 70 km. Samochodem jeździ dziewczyna, więc zakładając PSJ powiedziałem, żeby raz dziennie przegoniła samochód, czyli jazda na 2, 3 i 4 biegu do tych 4000 - 4500 rpm na krótkim odcinku.
Czy możliwe, że przez to bierze olej? Dolałem 300 ml po przejechaniu około 1500 - 1700 km od ostatniego dolania. Poprzednio też dolałem około 350 ml po takim dystansie. Dodam, że lekko zaczął kopcić na ciemno-szaro, nawet jak się spokojnie rusza.
Auto to Golf IV, śmiga bez problemu. ALH zrobiony wtryskami i programem na 135 KM.
Z góry dzięki za informacje
Mam problem w swoim Golf IV... bo zaczął brać olej. Dziennie robione jest około 70 km. Samochodem jeździ dziewczyna, więc zakładając PSJ powiedziałem, żeby raz dziennie przegoniła samochód, czyli jazda na 2, 3 i 4 biegu do tych 4000 - 4500 rpm na krótkim odcinku.
Czy możliwe, że przez to bierze olej? Dolałem 300 ml po przejechaniu około 1500 - 1700 km od ostatniego dolania. Poprzednio też dolałem około 350 ml po takim dystansie. Dodam, że lekko zaczął kopcić na ciemno-szaro, nawet jak się spokojnie rusza.
Auto to Golf IV, śmiga bez problemu. ALH zrobiony wtryskami i programem na 135 KM.
Z góry dzięki za informacje
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Bierze olej przez przeganianie?
bierze, bo widocznie musi. mamy ci zdiagnozować auto na odległość? jak kopci to coś mu dolega widocznie. obserwuj i diagnozuj.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Re: Bierze olej przez przeganianie?
To chyba logiczne, że nie, więc nie musisz mi tego tłumaczyć. Jak nie masz nic do powiedzenia to się nie wypowiadaj. Podchodząc w ten sposób po co komu forum skoro i tak nikt nie ma samochodu pod ręką, żeby coś doradzićsouler pisze:mamy ci zdiagnozować auto na odległość?
Poprawiając pytanie pod kolegę: czy jazda dieslem na wyższych obrotach (4000-4500) może powodować zwiększone zużycie oleju? Coś konkretnego może być uszkodzone? Bo tak jak się spokojnie jeździ bez przeganiania to bierze bierze niewiele, czyli jak to diesel.
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
Bierze olej przez przeganianie?
mgralien, zrobili Ci program na seryjnej suszarce? Jeśli tak to jakie ciśnienie ma w peak-u?
Może być że często korzystasz z dużego doładowania, na co ta mała locha nie jest przygotowana i w efekcie zaczyna puszczać na olej na uszczelnieniach w turbo.
Ale to jest tylko gdybanie, trzeba by zdjąc weze do intercoolera i sprawdzić ile oleju w nim siedzi, poźniej można wykluczyć odme, dając rure do butelki na 3 dni itd itd.
Zrób najpierw to a dopiero poźniej można kminić co go boli .
PS. Czasami kobietom brak wyczucia i przechodzą ze skrajności w skrajność, wiec jak do tej pory było PSJ, a kazałeś auto przeganiać, to mogła wziąć sobie to do serca i rejestr obrotów 4000-4500, może być częściej odwiedzany niż Ci się wydaję, a przy takiej jeździe każde TDI coś tam sobie łyknie oliwki...
Może być że często korzystasz z dużego doładowania, na co ta mała locha nie jest przygotowana i w efekcie zaczyna puszczać na olej na uszczelnieniach w turbo.
Ale to jest tylko gdybanie, trzeba by zdjąc weze do intercoolera i sprawdzić ile oleju w nim siedzi, poźniej można wykluczyć odme, dając rure do butelki na 3 dni itd itd.
Zrób najpierw to a dopiero poźniej można kminić co go boli .
PS. Czasami kobietom brak wyczucia i przechodzą ze skrajności w skrajność, wiec jak do tej pory było PSJ, a kazałeś auto przeganiać, to mogła wziąć sobie to do serca i rejestr obrotów 4000-4500, może być częściej odwiedzany niż Ci się wydaję, a przy takiej jeździe każde TDI coś tam sobie łyknie oliwki...
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
Bierze olej przez przeganianie?
A ostrzegałeś żeby nie robiła tego na zimnym i po tym chwile studziła turbo?
Gonienie na obrotach zawsze będzie powodować zwiększone zużycie oleju, ale u Ciebie są to już zdecydowanie zbyt duże ilości
Gonienie na obrotach zawsze będzie powodować zwiększone zużycie oleju, ale u Ciebie są to już zdecydowanie zbyt duże ilości
Re: Bierze olej przez przeganianie?
Dzieki za odpowiedzi.
Nie no instrukcję obsługi diesla napisałem czyli wyższe obroty na ciepłym i oczywiście chłodzenie
Narazie robię test i powiedziałem ze jazda bez przeganiania. Zobaczymy co z tego wyniknie.
PS program na seryjnej suszarce ale póki co radzi sobie nieźle. Co do ciśnienia to nie pamiętam jakie jest bo rok temu robiłem
PS2 kobiecie wytłumaczyć jakbsie obsługiwać dobrze dieslem nie jest łatwo :-D
Nie no instrukcję obsługi diesla napisałem czyli wyższe obroty na ciepłym i oczywiście chłodzenie
Narazie robię test i powiedziałem ze jazda bez przeganiania. Zobaczymy co z tego wyniknie.
PS program na seryjnej suszarce ale póki co radzi sobie nieźle. Co do ciśnienia to nie pamiętam jakie jest bo rok temu robiłem
PS2 kobiecie wytłumaczyć jakbsie obsługiwać dobrze dieslem nie jest łatwo :-D
Re: Bierze olej przez przeganianie?
Te silniki według producenta mogą brać do 500 ml na 1000 km (tysiąc)
Szczególnie w terenach górskich oraz przy dużych obciążeniach.
Szczególnie w terenach górskich oraz przy dużych obciążeniach.
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
Bierze olej przez przeganianie?
Dziwna teoria. Sam mam program tyle że w AXR i dzień w dzień dokręcam go dosyć mocno, a olej nie znika. Jak ci znika olej to po pierwsze sprawdź IC czy nie ma w nim oleju, jak jest go sporo to albo puszcza turbo, niestety mała turbina musi się kręcić szybciej żeby dmuchnąć zadane ciśnienie. Jak turbo jest ok to mogą już być prowadnice zaworowe lub pierścionki zmęczone, nie jest to nowe auto, jaki masz przebieg i na ile wiarygodny?mgralien pisze:Narazie robię test i powiedziałem ze jazda bez przeganiania. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Damian-jg pisze:Te silniki według producenta mogą brać do 500 ml na 1000 km (tysiąc)
Szczególnie w terenach górskich oraz przy dużych obciążeniach.
Typowy dupochron producenta. AGRem wo Octavi latalismy do Niemiec i do 10tys nie znikało nic a przez następne 5 spadało od 300ml, i nic poza tym.
Sam mieszkam w beskidzie sądeckim i po górkach latam na co dzień a jakoś nie bierze oleju.
Ewidentnie coś mu dolega.
Bierze olej przez przeganianie?
Przebieg ok 221000 - tyle jest na zegarach, tyle odczytuje ze sterownika silnika...
No właśnie zacznę pewnie od sprawdzenia IC. Turbina była czyszczona rok temu (+ nowa gruszka). Całość była w bardzo dobrym stanie. Ewentualnie zostaje zajrzeć do samego silnika.
Zaczął podbierać przez ostatni miesiąc, więc może jest to spowodowane stylem jazdy, ale bardziej obstawiam, że coś przez ten styl jazdy poleciało.
Dzięki za uwagi.
Pozdro
No właśnie zacznę pewnie od sprawdzenia IC. Turbina była czyszczona rok temu (+ nowa gruszka). Całość była w bardzo dobrym stanie. Ewentualnie zostaje zajrzeć do samego silnika.
Zaczął podbierać przez ostatni miesiąc, więc może jest to spowodowane stylem jazdy, ale bardziej obstawiam, że coś przez ten styl jazdy poleciało.
Dzięki za uwagi.
Pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 178 gości