Klima nie włącza się - potrzebny schemat
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Klima nie włącza się - potrzebny schemat
Witam.
Poszukuję schematu climatronica w Golfie IV, 1,9TDI, silnik ASV. Od razu wspomnę, iż szukałem bardzo długo i nie znalazłem odpowiedniego. Posiadam dwa odzielne niezależne wiatraki, jeden od chłodnicy wody drugi od klimy. Działają one niezależnie od siebie. Dodatkowo czujnik ciśnienia czynnika klimy jest 3-pinowy. Wszystkie schematy na które się natknąłem są od innego silnika i mają albo 4 pinowy czujnik albo wiatraki połączone razem które pracują jednocześnie.
Schematu szukam dlatego, że na wtyczce dochodżącej do sprężarki mam stałe napięcie ok 3-4 Volt a po włączeniu klimy napięcie jest takie samo ale ma impulsy raz 8V raz 9V raz 7V. Może ich po prostu nie widać i jest to 12Volt tylko miernik nie nadąża zczytać ale dlaczego tylko pojedyncze impulsy. Są to regularne impulsy co kilka sekund. Przez to sprzęgiełko nie startuje. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?
Pozdrawiam i proszę o pomoc
Maciej
Poszukuję schematu climatronica w Golfie IV, 1,9TDI, silnik ASV. Od razu wspomnę, iż szukałem bardzo długo i nie znalazłem odpowiedniego. Posiadam dwa odzielne niezależne wiatraki, jeden od chłodnicy wody drugi od klimy. Działają one niezależnie od siebie. Dodatkowo czujnik ciśnienia czynnika klimy jest 3-pinowy. Wszystkie schematy na które się natknąłem są od innego silnika i mają albo 4 pinowy czujnik albo wiatraki połączone razem które pracują jednocześnie.
Schematu szukam dlatego, że na wtyczce dochodżącej do sprężarki mam stałe napięcie ok 3-4 Volt a po włączeniu klimy napięcie jest takie samo ale ma impulsy raz 8V raz 9V raz 7V. Może ich po prostu nie widać i jest to 12Volt tylko miernik nie nadąża zczytać ale dlaczego tylko pojedyncze impulsy. Są to regularne impulsy co kilka sekund. Przez to sprzęgiełko nie startuje. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?
Pozdrawiam i proszę o pomoc
Maciej
Klima nie włącza się - potrzebny schemat
oryginalny climatronik tak działa że chodzą 2 - czy aby na pewno masz oryginał? bo taki schemat pod oryginał nie istnieje - na logikę pomyśl - co ci daje załączenie mniejszego wiatraka? ano słabsze chłodzenie niż większym. To po co 2?drunk_bear pisze:Posiadam dwa odzielne niezależne wiatraki, jeden od chłodnicy wody drugi od klimy. Działają one niezależnie od siebie. Dodatkowo czujnik ciśnienia czynnika klimy jest 3-pinowy. Wszystkie schematy na które się natknąłem są od innego silnika i mają albo 4 pinowy czujnik albo wiatraki połączone razem które pracują jednocześnie.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Klima nie włącza się - potrzebny schemat
Rzeczywiście to byłoby głupie. Dostałem schemat trochę inny niż te co miałem i tam też wiatraki są połączone. W takim razie muszę mieć uszkodzony jeden wentylator albo nie ma przejścia w kablach. Będę musiał posprawdzać. Zastanawia mnie tylko te 3-4 Volt na kablu dochodzącym do sprzęgła sprężarki i te impulsowe napięcie. Czego to może być przyczyna. Za mało czynnika czy uszkodzony sterownik wentylatorów?
Klima nie włącza się - potrzebny schemat
no a jakie błędy na climatroniku
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Klima nie włącza się - potrzebny schemat
Dobra sprawdziłem duży wentylator - nie działa, więc wymontowałem w celu wymiany lub naprawy. Jak się uda rozebrać to może naprawię, nowy w KTD 150 zł
Wymontowałem także sterownik wentylatorów w celu sprawdzenia styków czy nie zaśniedziałe itd. Wszystko czyste, jeden gruby pin 30a lekko żółty czyli trochę się grzał. Teraz mam pytanie czy ktoś ma schemat samego sterownika wentylatorów lub opis pinów co do czego się podłącza. Numer mojego sterownika to 1J0 919 506Q.
Czy ktoś może wie jak sprawdzić czy sterownik jest sprawny mając go wymontowanego, czy w ogóle da się jakoś to zrobić?
Wymontowałem także sterownik wentylatorów w celu sprawdzenia styków czy nie zaśniedziałe itd. Wszystko czyste, jeden gruby pin 30a lekko żółty czyli trochę się grzał. Teraz mam pytanie czy ktoś ma schemat samego sterownika wentylatorów lub opis pinów co do czego się podłącza. Numer mojego sterownika to 1J0 919 506Q.
Czy ktoś może wie jak sprawdzić czy sterownik jest sprawny mając go wymontowanego, czy w ogóle da się jakoś to zrobić?
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Klima nie włącza się - potrzebny schemat
Sukcess. Klima działa ! Problem został rozwiązany ale był conajmniej dziwny.
Wina leżała w samym sprzęgiełku klimy. Usterka elektryczno-mechaniczna. Niestety konieczna była wymiana sprężarki. Założyłem używkę za 250 i na razie działa choć wydaję mi się że trochę za głośno. Może to kwestia że mam pozdemowane osłony, tę boczną i spodnią i może dlatego mi się wydaje lub bardzo szybko padnie. Przynajmniej wiem, że inne podzespoły działają.
Jeżeli chodzi o samą diagnozę w klimatroniku to informuję innych, że wcale nie jest tak prosto jak się wydaje. Po naprawie sprawdziłem kilka rzeczy i wysunąłem kilka wniosków spostrzeżeń:
1) Na kostce dochodzącej do sprzęgiełka wcale nie ma stałego 12 Volt. Prawdopodobnie Climatronic działa na innej zasadzie. Przy zgaszonym zilniku na stykach jest stałe 3-4 Volty. Przy włączonym silniku AC/off tak samo 3-4 Volty. Przy AC/on czyli gdy klima jest załączona takie samo napięcie stałe ale dodatkowo są impulsy ok 9V lub 12V tylko są tak krótkie że miernik elektroniczny ma problemy z ich wyłapaniem.
2) Przy sprawnym układzie, odpowiednim ciśnieniu czynnika obydwa wentylatory się włączają.
3) Przy spuszczonym czynniku czyli braku wentylatory nie działają a na panelu climatronica przy diagnozie wyświetla kod 318 czyli zadziałanie zaworu bezpieczeństwa lub jak w tym przypadku brak ciśnienia. Po wykasowaniu kodu cały czas się pojawia przy nowej diagnozie do momentu uzupełnienia klimy.
Czy wie ktoś na jakiej zasadzie działa to sprzęgiełko klimy? Model sprężarki to 1J0820803K. Czyżby te impulsy powodowały przełączanie się sprzęgła? Czy jest ona sterowana przez jakąś elektronikę samą w sobie?
Pozdrawiam
Wina leżała w samym sprzęgiełku klimy. Usterka elektryczno-mechaniczna. Niestety konieczna była wymiana sprężarki. Założyłem używkę za 250 i na razie działa choć wydaję mi się że trochę za głośno. Może to kwestia że mam pozdemowane osłony, tę boczną i spodnią i może dlatego mi się wydaje lub bardzo szybko padnie. Przynajmniej wiem, że inne podzespoły działają.
Jeżeli chodzi o samą diagnozę w klimatroniku to informuję innych, że wcale nie jest tak prosto jak się wydaje. Po naprawie sprawdziłem kilka rzeczy i wysunąłem kilka wniosków spostrzeżeń:
1) Na kostce dochodzącej do sprzęgiełka wcale nie ma stałego 12 Volt. Prawdopodobnie Climatronic działa na innej zasadzie. Przy zgaszonym zilniku na stykach jest stałe 3-4 Volty. Przy włączonym silniku AC/off tak samo 3-4 Volty. Przy AC/on czyli gdy klima jest załączona takie samo napięcie stałe ale dodatkowo są impulsy ok 9V lub 12V tylko są tak krótkie że miernik elektroniczny ma problemy z ich wyłapaniem.
2) Przy sprawnym układzie, odpowiednim ciśnieniu czynnika obydwa wentylatory się włączają.
3) Przy spuszczonym czynniku czyli braku wentylatory nie działają a na panelu climatronica przy diagnozie wyświetla kod 318 czyli zadziałanie zaworu bezpieczeństwa lub jak w tym przypadku brak ciśnienia. Po wykasowaniu kodu cały czas się pojawia przy nowej diagnozie do momentu uzupełnienia klimy.
Czy wie ktoś na jakiej zasadzie działa to sprzęgiełko klimy? Model sprężarki to 1J0820803K. Czyżby te impulsy powodowały przełączanie się sprzęgła? Czy jest ona sterowana przez jakąś elektronikę samą w sobie?
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 38 gości