Obroty zimnego silnika - Pierburg 2E2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Obroty zimnego silnika - Pierburg 2E2
Witam!!
Użyłem opcji szukaj ale nie znalazłem tego irytującego mnie problemu.
chciałem zapytać ile powinien miec golf obrotów na zimnym silniku (gaźnik Pierburg 2E2)
czyli na załączonym ssaniu??
I w przybliżeniu jak długo powinno działać to ssanie?
pozdro!!
Użyłem opcji szukaj ale nie znalazłem tego irytującego mnie problemu.
chciałem zapytać ile powinien miec golf obrotów na zimnym silniku (gaźnik Pierburg 2E2)
czyli na załączonym ssaniu??
I w przybliżeniu jak długo powinno działać to ssanie?
pozdro!!
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
w pierwszych modelach z gorszą poduszką silnika jakieś ( do stycznie 85) 950/min, w nowszych 750. Całkowity koniec działania ssania jest wtedy jak silnik uzyskuje temperaturę robocżą.
[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 3:57 pm ]
A sorki, pytałeś o zimny, a ja podałem na ciepłym
[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 4:02 pm ]
Przewiduje sie regulacje tzw obrotów jałowych zimnego silnika. Tak zwanych, bo mają wynosić 3000/min, przy ściągnietym i zatkanym wężyku z trójnika przy elektrozworze siłownika 3-położeniowego. Taki sześcianik z tyłu gaźnika przykręcony. Naqgrzewasz sillnik, ściągasz ten węzyk od zawory, w tym momencie wysuwa sie trzpień siłownika 3-położeniowego i podnosi obroty silnka. Ustawiasz je na 3000 kręcąc śróbką opierającą sie o trzpień siłownika 3-ołożeniowego. Zakładasz wężyk na powrót. Tak praktycznie obroty po zapaleniu auta to jakieś 1000-1200.
[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 3:57 pm ]
A sorki, pytałeś o zimny, a ja podałem na ciepłym
[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 4:02 pm ]
Przewiduje sie regulacje tzw obrotów jałowych zimnego silnika. Tak zwanych, bo mają wynosić 3000/min, przy ściągnietym i zatkanym wężyku z trójnika przy elektrozworze siłownika 3-położeniowego. Taki sześcianik z tyłu gaźnika przykręcony. Naqgrzewasz sillnik, ściągasz ten węzyk od zawory, w tym momencie wysuwa sie trzpień siłownika 3-położeniowego i podnosi obroty silnka. Ustawiasz je na 3000 kręcąc śróbką opierającą sie o trzpień siłownika 3-ołożeniowego. Zakładasz wężyk na powrót. Tak praktycznie obroty po zapaleniu auta to jakieś 1000-1200.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek, a nie bedzie potem problemów z obrotami ciepłego silnika?
bo rozumiem ze te 1000-1200 to napisałes jako obroty zimnego silnika??
Mógłbyś zrobić zdjecie który weżyk należy zatkać i zaslepić?
czy przy tej operacji istnieje mozliwość uszkodzenia czegos w gażniku?
napisałęś :
Naqgrzewasz sillnik
to mam robić to na rozgrzanym silniku? bo pogubiłem sie już w tym a mi chodzilo aby zmniejszyć obroty zimnego silnika . prośba czy mógłbys napisać to jeszcze raz powoli abym dokłnie zrozumiał
? Pozdrawiam!!
bo rozumiem ze te 1000-1200 to napisałes jako obroty zimnego silnika??
Mógłbyś zrobić zdjecie który weżyk należy zatkać i zaslepić?
czy przy tej operacji istnieje mozliwość uszkodzenia czegos w gażniku?
napisałęś :
Naqgrzewasz sillnik
to mam robić to na rozgrzanym silniku? bo pogubiłem sie już w tym a mi chodzilo aby zmniejszyć obroty zimnego silnika . prośba czy mógłbys napisać to jeszcze raz powoli abym dokłnie zrozumiał

- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Napisałem tak zwane obroty jałowe zimnego silnika. Bo ustawia się je ne ciepłym. Proszę fotki.
http://img213.imageshack.us/my.php?imag ... ja13rc.jpg
http://img213.imageshack.us/my.php?imag ... ja22nr.jpg
[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 9:24 pm ]
nic nie zepsujesz, warunkiem powodzenia tej jak i każdej regulacji jest sprawny gaźnik. Więc jeśli twój jest ok to regulacja się uda.
[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 9:29 pm ]
Po ustawieniu tego parametru jak opisałem podłączasz wężyk z powrotem, obroty silnika spadają. Następnie regulujesz je do prawidłowych na ciepłym czyli ok 950/min kręcąc śróbą na siłowniku 3-położeniowym ( w centrum siłownika na 1-ej fotce oraz równocześnie regulując skład mieszanki śróbą od góry gaźnika - bo im bogatsza tym obroty są większe, do pewnych granic oczywiście)
http://img213.imageshack.us/my.php?imag ... ja13rc.jpg
http://img213.imageshack.us/my.php?imag ... ja22nr.jpg
[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 9:24 pm ]
nic nie zepsujesz, warunkiem powodzenia tej jak i każdej regulacji jest sprawny gaźnik. Więc jeśli twój jest ok to regulacja się uda.
[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 9:29 pm ]
Po ustawieniu tego parametru jak opisałem podłączasz wężyk z powrotem, obroty silnika spadają. Następnie regulujesz je do prawidłowych na ciepłym czyli ok 950/min kręcąc śróbą na siłowniku 3-położeniowym ( w centrum siłownika na 1-ej fotce oraz równocześnie regulując skład mieszanki śróbą od góry gaźnika - bo im bogatsza tym obroty są większe, do pewnych granic oczywiście)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Tak powinno być. Ale jeszcze raz zaznaczam że przy sprawnym gaźniku. Tzn wszystkie wężyki szczelne, zawor eklektroczasowy sprawny i dobrze podłączony, elektrozawór siłownika sprawny, membrany sprawne itd itd. Ale nie szkodzi probować, nic nie zepsujesz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek, jeszcze jedno pytanko 
co to moze być gdy rano mi ładnie zapala a po chwili spadają obroty i tak pyrpa jakby pracował na nie wszystkich garach. Jak odchyle troche płytke przepustnicy u góry to zaczyna normlanie pracować. Dodam ze nie ma problemów z jazdą- nie szarpie ani nic.
Czy to bedzie źle ustawione urządzenie rozruchowe czy siłownik ssania pull-down?
pozdro!!

co to moze być gdy rano mi ładnie zapala a po chwili spadają obroty i tak pyrpa jakby pracował na nie wszystkich garach. Jak odchyle troche płytke przepustnicy u góry to zaczyna normlanie pracować. Dodam ze nie ma problemów z jazdą- nie szarpie ani nic.
Czy to bedzie źle ustawione urządzenie rozruchowe czy siłownik ssania pull-down?
pozdro!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości