Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: ndz paź 24, 2010 10:48
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
Cześć mam prośbę jeszcze raz o napisanie z jakim momentem powinny być dokręcone pokrywy panewek głównych i korbowodowych w 1.6 TD JR?
Przepraszam że jeszcze raz ten temat ale tamten został usunięty a ja nie zapisałem danych
Przepraszam że jeszcze raz ten temat ale tamten został usunięty a ja nie zapisałem danych
-
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: ndz paź 24, 2010 10:48
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
jeśli chodzi o wał korbowy to korbowody 30Nm+90*
a główne 60Nm
przy modzonych silnikach polecałbym dokręcać 65-75Nm
pokrywy wałka rozrządu 20Nm
a główne 60Nm
przy modzonych silnikach polecałbym dokręcać 65-75Nm
pokrywy wałka rozrządu 20Nm
- JaskoDZA
- Gadatliwa bestia
- Posty: 680
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
Główna panewka łożyskowa - 65Nm
Pokrywa panewki korbowodu 45Nm + 30Nm + 180*
Pokrywa panewki korbowodu 45Nm + 30Nm + 180*
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=495084
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
JaśkoDZA pisze:Pokrywa panewki korbowodu 45Nm + 30Nm + 180*
a gdzie takie dane ześ dorwał, nie są w żadnych silnikach D/TD stosowane takie momenty na pokrywach korbowodów.
chyba omyłkowo wziąłeś dane z innych siników.
dla całej gamy silników od 1.5 do 2.0 16V w tym D i TD książki podają 30Nm +90*
- JaskoDZA
- Gadatliwa bestia
- Posty: 680
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
Kolego dane te bralem z programu INFO-TECH takie właśnie momenty są podane do auta golf II 1.6TD silnik JR
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=495084
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
A jak to to tak - najpierw 45Nm a następnie 30 Nm.
Na pewno jest 30Nm + 90"
Na pewno jest 30Nm + 90"
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
JaśkoDZA pisze:Kolego dane te bralem z programu INFO-TECH takie właśnie momenty są podane do auta golf II 1.6TD silnik JR
to jest to w takim układzie błędny wpis.
w każdym programie się zdarzają błedy, nawet w Etce.
Auto Data i inne oraz zwykłe papierowe źródła podają 30Nm+90*
-
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: ndz paź 24, 2010 10:48
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Re: Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
Panowie mam jakieś dziwne wrażenie przy dokręcaniu panewek głównych wału korbowego że te 65Nm to jakoś mało, przy dokręcaniu korbowodowych te 30Nm i 90* to już czuć że trzeba użyć trochę siły.
I tak mi chodzi po głowie czy nie dokręcić głównych mocniej ?
I jeszcze jedno pyt śruby dajecie nowe?
I tak mi chodzi po głowie czy nie dokręcić głównych mocniej ?
I jeszcze jedno pyt śruby dajecie nowe?
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
zostaw tak jak jest w instrukcji , jak klucz jest dobry to tak ma być
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
Klucz jest nowy king tony posiada certyfikat zgodności więc powinien być dobry.
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
to jak dokręciłeś na 65Nm to tak zostaw.
nawet jak mocniej dokręcisz a przedobrzysz przy modzeniu z momentem obrotowym i będzie więcej niż 350Nm to wyrwie podpory wraz z kawałkami bloku lub wyrwie gwint z bloku, a jeśli będzie za mocno dokręcone urwie śrube, pamiętaj że te śruby przenoszą całość sił pochodzących od ciśnienia sprężania i ciśnienia podczas suwu pracy silnika, co w przełożeniu na sporą średnice tłoka daje już siły o wartośći kilku ton.
nawet jak mocniej dokręcisz a przedobrzysz przy modzeniu z momentem obrotowym i będzie więcej niż 350Nm to wyrwie podpory wraz z kawałkami bloku lub wyrwie gwint z bloku, a jeśli będzie za mocno dokręcone urwie śrube, pamiętaj że te śruby przenoszą całość sił pochodzących od ciśnienia sprężania i ciśnienia podczas suwu pracy silnika, co w przełożeniu na sporą średnice tłoka daje już siły o wartośći kilku ton.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Re: Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
Głównie to chodzi mi o to aby te śruby się nie odkręciły.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości