ciągle przepalający się bezpiecznik nr 15
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ciągle przepalający się bezpiecznik nr 15
od jakiegoś czasu zaobserwowałem ten problem, występował on sporadycznie a teraz zaczął ciągle...
auto - golf 2 '91
swap silnika na 2.0 o oznaczeniu ADY z sharana '97 (wykonany prawie 2 lata temu)
problem dotyczy bezpiecznika nr 15, wg. skrzynki opisany jako gaźnik, wiem że poprzez ten bezpiecznik prąd trafia między innymi na ECU, wsadzony był 10A
kiedyś podczas normalnej jazdy strzelił owy bezpiecznik, wymieniłem jeździłem dłuższy czas, aż znów strzelił, po zmianie i przejechaniu jakichś 10km znów strzał, wymiana bezpiecznika i jeździłem bez problemu przez jakieś 3 miesiące aż do dziś.
Znów strzelił bezpiecznik, wymieniłem, włączyłem zapłon i strzał wymieniłem na kolejny, ujechałem z 10m. i strzał i teraz tak jest ciągle, jak włożę nowy bezpiecznik to albo strzeli od razu albo po chwili
jeśli auto odpali to zanim strzeli bezpiecznik słychać ze wariuje przekaźnik któryś, chyba ten od ECU (pierwszy rząd, trzeci od lewej), ale jak go wyciągnąłem całkiem (bo myślałem ze to może jego wina) i na nowym bezpieczniku przekręciłem zapłon znów strzelił bezpiecznik
co się dzieje o co może chodzić
jakby było zwarcie jakieś to by chyba zawsze od razu strzelał, a nie tak różnie...
od czego zacząć poszukiwania problemu
auto - golf 2 '91
swap silnika na 2.0 o oznaczeniu ADY z sharana '97 (wykonany prawie 2 lata temu)
problem dotyczy bezpiecznika nr 15, wg. skrzynki opisany jako gaźnik, wiem że poprzez ten bezpiecznik prąd trafia między innymi na ECU, wsadzony był 10A
kiedyś podczas normalnej jazdy strzelił owy bezpiecznik, wymieniłem jeździłem dłuższy czas, aż znów strzelił, po zmianie i przejechaniu jakichś 10km znów strzał, wymiana bezpiecznika i jeździłem bez problemu przez jakieś 3 miesiące aż do dziś.
Znów strzelił bezpiecznik, wymieniłem, włączyłem zapłon i strzał wymieniłem na kolejny, ujechałem z 10m. i strzał i teraz tak jest ciągle, jak włożę nowy bezpiecznik to albo strzeli od razu albo po chwili
jeśli auto odpali to zanim strzeli bezpiecznik słychać ze wariuje przekaźnik któryś, chyba ten od ECU (pierwszy rząd, trzeci od lewej), ale jak go wyciągnąłem całkiem (bo myślałem ze to może jego wina) i na nowym bezpieczniku przekręciłem zapłon znów strzelił bezpiecznik
co się dzieje o co może chodzić
jakby było zwarcie jakieś to by chyba zawsze od razu strzelał, a nie tak różnie...
od czego zacząć poszukiwania problemu
ciągle przepalający się bezpiecznik nr 15
Często jak jest na kablach wilgoć lub woda to nie strzelaja odrazu bezpieczniki tylko najpierw się smarzą. Druga sprawa to bezpiecznik może palić któryś element będący na wspólnym obwodzie.
Miałem podobny problem z tylną wycieraczką, chaotycznie paliło bezpiecznik bez względu czy pracowała czy nie, wszystkie wiązki tylnej wycieraczki posprawdzane silnik przełacznik i nic. W końcu gdzies sie dopatrzyłem że na wspulnym obwodzie z tylna wycieraczką jest lampka w schowku. W tej lampce żarówka wyskoczyła z mocowania i tak sobie latała że cokołem zwierała + z - stad zwarcie i reszta czyrków.
Robert sprawdź najpierw dokładnie co na tym bezpieczniku jest (wiązke masz z MK II czy MK III?) potem zobacz czy na skrzynce bezpieczników nie ma wody
Miałem podobny problem z tylną wycieraczką, chaotycznie paliło bezpiecznik bez względu czy pracowała czy nie, wszystkie wiązki tylnej wycieraczki posprawdzane silnik przełacznik i nic. W końcu gdzies sie dopatrzyłem że na wspulnym obwodzie z tylna wycieraczką jest lampka w schowku. W tej lampce żarówka wyskoczyła z mocowania i tak sobie latała że cokołem zwierała + z - stad zwarcie i reszta czyrków.
Robert sprawdź najpierw dokładnie co na tym bezpieczniku jest (wiązke masz z MK II czy MK III?) potem zobacz czy na skrzynce bezpieczników nie ma wody
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
ciągle przepalający się bezpiecznik nr 15
elektryka ogólnie została z mk2, wiązka silnika wzięta od sharana, przez ten bezpiecznik idzie kabel zasilający do ECU (bez niego nie wykrywa w ogóle sterownika VAG-COM)
żadnej wody samochód nie widział od dawna
żadnej wody samochód nie widział od dawna
ciągle przepalający się bezpiecznik nr 15
to mi bardzo mało mówi, a gdzie podpiołes w wiązkę od MKII zasilanie kompa?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
ciągle przepalający się bezpiecznik nr 15
całą wiązkę od silnika z mk2 wypiąłem ze skrzynki i zastąpiłem ją wiązką z sharana (kostki do skrzynki bezpieczników identyczne) trzeba bylo tylko dołożyć przekaźnik w skrzynkę i chyba jakieś dwa kabelki zamienić w kostkach z tego co pamiętam
ciągle przepalający się bezpiecznik nr 15
dziś włożyłem nowy bezpiecznik i przez cały dzień samochód działał poprawnie, nie chciał bezpiecznik strzelić
no ale zabrałem się za sprawdzanie wszystkiego
wszystkie kabelki są całe, niepoprzerywane, izolacje nienaruszone, suche
z bezpiecznika nr 15 wychodzi +12V poprzez wtyczkę G2 pin 4, czarny kabel i trafia do komory silnika.
sprawdziłem tez na które piny w ECU nie dochodzi prąd po wyciągnięciu bezpiecznika 15
pin 22 - kabel zielono szary
pin 38 - kabel czarny
pin 43 - nie pamiętam jaki kolor
po odłączeniu pinu 35 z ECU i pinu z G2-4 ze skrzynki bezpieczników i wpięcia między nie innego kabla silnik odpala po czym gaśnie (tak jakby immo nie czytał)
po odłączeniu pinu 22 i G2-4 i wpięciu między kabla silnik w ogóle nie startuje
pinu 43 nie zdążyłem dziś sprawdzić
pomysłu już nie mam gdzie i jak szukać przyczyny i rozwiązania problemu, bo strach gdzieś wyjechać zęby znów się nie zaczął bezpiecznik przepalać
Bardzo mnie też zastanawia fakt ze przed wczoraj jak auto odpaliło to zanim strzelił bezpiecznik wyraźnie było słychać że któryś przekaźnik zaczyna wariować
no ale zabrałem się za sprawdzanie wszystkiego
wszystkie kabelki są całe, niepoprzerywane, izolacje nienaruszone, suche
z bezpiecznika nr 15 wychodzi +12V poprzez wtyczkę G2 pin 4, czarny kabel i trafia do komory silnika.
sprawdziłem tez na które piny w ECU nie dochodzi prąd po wyciągnięciu bezpiecznika 15
pin 22 - kabel zielono szary
pin 38 - kabel czarny
pin 43 - nie pamiętam jaki kolor
po odłączeniu pinu 35 z ECU i pinu z G2-4 ze skrzynki bezpieczników i wpięcia między nie innego kabla silnik odpala po czym gaśnie (tak jakby immo nie czytał)
po odłączeniu pinu 22 i G2-4 i wpięciu między kabla silnik w ogóle nie startuje
pinu 43 nie zdążyłem dziś sprawdzić
pomysłu już nie mam gdzie i jak szukać przyczyny i rozwiązania problemu, bo strach gdzieś wyjechać zęby znów się nie zaczął bezpiecznik przepalać
Bardzo mnie też zastanawia fakt ze przed wczoraj jak auto odpaliło to zanim strzelił bezpiecznik wyraźnie było słychać że któryś przekaźnik zaczyna wariować
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
ciągle przepalający się bezpiecznik nr 15
zielu, To trzeba schematy w rękę wziąć i zobaczyć jak w Sharanie jest rozprowadzone te zasilanie.
Z pinu G2/4 zasilanie idzie na:
- zawór filtra z węglem aktywnym;
- EGR;
- ECU pin 38;
- immo pin 1
- podświetlenie wybranego biegu jeżeli automatyczna skrzynia
Jeżeli w wiązce z Sharana nie było nic ruszane, to najczęściej usterka występuje gdzieś przy wtyczce do danego elementu.
Sprawdź te elementy, które wymieniłem. Niektórzy przy swapie wywalają filtr z węglem aktywnym, a przewody od elektrozaworu ucinają, może tutaj jest problem - coś poi tym ucięciu nie zostało zaizolowane dobrze.
Z pinu G2/4 zasilanie idzie na:
- zawór filtra z węglem aktywnym;
- EGR;
- ECU pin 38;
- immo pin 1
- podświetlenie wybranego biegu jeżeli automatyczna skrzynia
Jeżeli w wiązce z Sharana nie było nic ruszane, to najczęściej usterka występuje gdzieś przy wtyczce do danego elementu.
Sprawdź te elementy, które wymieniłem. Niektórzy przy swapie wywalają filtr z węglem aktywnym, a przewody od elektrozaworu ucinają, może tutaj jest problem - coś poi tym ucięciu nie zostało zaizolowane dobrze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości