[mk2] Regulacja i wyprzedzenie zapłonu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2] Regulacja i wyprzedzenie zapłonu
Potrzebuje dokładnych informacji w jakie sposób w PF-ie jest zrobione wyprzedzenie zapłonu odnośnie temperatury silnika , bo chce wyregulować zapłon , ale u mnie tego wyprzedzenia nie zauważam , bo powinno sie pojawić po odłączeniu niebieskiego czujnika temperatury .
Chyba że się myle , to niech nie ktoś poprawi i uświadomi .
Pozdro
Chyba że się myle , to niech nie ktoś poprawi i uświadomi .
Pozdro
No cóż , na sprzedaż
:(
:(
wlewasz 95 do baku na orlenie
rozgrzewasz silnik
na cieplym silniczku przyspieszasz zaplon, wsiadasz i kawalek jedziesz. jak ciagnie od samego poczatku rowno to jest ok, i mozna sprobowac jeszcze przyspieszyc, natomiest jak ciagnie nierowno, strzela z tlumika, i ogolnie troszke szarpie to znaczy ze trza troche opoznic. i tyle.
komputer zaplon przyszpiesza elektronicznie, powyzej jakis tam obrotow i danego obciazenia silnika, wiec nic tam sam nie zadzialasz... co do niebieskiego czujnika, to nie wiem powiem ci szczeze, on raczej reguluje sklad mieszanki (bogatsza przy zimnym).
w starszym gti jest podcisnieniowy aparat i tam rurka idzie do kolektora, i jak dasz w pedal to podcisnienie przyspiesza zaplon, a tu panie elektronika
a jak zepsujesz zawsze na strobo mozesz ustawic
rozgrzewasz silnik
na cieplym silniczku przyspieszasz zaplon, wsiadasz i kawalek jedziesz. jak ciagnie od samego poczatku rowno to jest ok, i mozna sprobowac jeszcze przyspieszyc, natomiest jak ciagnie nierowno, strzela z tlumika, i ogolnie troszke szarpie to znaczy ze trza troche opoznic. i tyle.
komputer zaplon przyszpiesza elektronicznie, powyzej jakis tam obrotow i danego obciazenia silnika, wiec nic tam sam nie zadzialasz... co do niebieskiego czujnika, to nie wiem powiem ci szczeze, on raczej reguluje sklad mieszanki (bogatsza przy zimnym).
w starszym gti jest podcisnieniowy aparat i tam rurka idzie do kolektora, i jak dasz w pedal to podcisnienie przyspiesza zaplon, a tu panie elektronika
a jak zepsujesz zawsze na strobo mozesz ustawic
Ale jak elektronika jak ja mam palec i kopułke , więc nie rozumiem na jakiej zasadzie ma być te wyprzedzenei za pomocą elektroniki ?
Gdzieś wyczytałem że jest wyprzedzenie zapłonu względem temperatury silnika , i że po odlączeniu czujnika powinno nastąpić wyprzedzenie o około 20 stopni .
Według lampy przy ciepłym silniku mam zapłon ustawiony na około 8 st. , ale po odłączeniu niebieskiego silnika wogole się nie wyprzedza , dlatego pytam .
A może ja mam tą rurke podciśnienia , tylko nie wiem gdzie jej szukać ?
Gdzieś wyczytałem że jest wyprzedzenie zapłonu względem temperatury silnika , i że po odlączeniu czujnika powinno nastąpić wyprzedzenie o około 20 stopni .
Według lampy przy ciepłym silniku mam zapłon ustawiony na około 8 st. , ale po odłączeniu niebieskiego silnika wogole się nie wyprzedza , dlatego pytam .
A może ja mam tą rurke podciśnienia , tylko nie wiem gdzie jej szukać ?
No cóż , na sprzedaż
:(
:(
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
a komp nie steruje cewką ? tak mi sie cos zdaje ale jestem słaby z elektry.....
ustawiasz zapłon na lampe , to wiem na pewno, wiem tez ze po zachipowaniu auta zaczął strzelać z wydechu jakby chip minimalnie wyprzedził kąt....a tez w tym aucie rozdzilacz z napędem od wałka pośredniego i kopułka z placem....sam chetnie sie dowiem
[ Dodano: Nie Cze 04, 2006 18:18 ]
ustawiasz zapłon na lampe , to wiem na pewno, wiem tez ze po zachipowaniu auta zaczął strzelać z wydechu jakby chip minimalnie wyprzedził kąt....a tez w tym aucie rozdzilacz z napędem od wałka pośredniego i kopułka z placem....sam chetnie sie dowiem
[ Dodano: Nie Cze 04, 2006 18:18 ]
idac twoim tropem to niby skoro jest rozdzielacz napedzany z wałka pośdreniego to niby jak miałby sie wyprzedzic kat w zaleznosci od temperatury?? A jednak czytales o tym wiec chyba sie wyprzedza elektroniką! tak ja rozumujemarceliii pisze:Gdzieś wyczytałem że jest wyprzedzenie zapłonu względem temperatury silnika , i że po odlączeniu czujnika powinno nastąpić wyprzedzenie o około 20 stopni
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no ja nie wuiem tak jak mowilem jestem w tej materii słaby
ale skoro czytales o wyprzedzeniu wzgledem temperatury to czyzbys czytał nieprawde?
Skoro pisza ze sie kat zmienia wzgledem temp to niby jak? kłamstwo napisali? bo ja tez o tym czytałem, i sadze ze gdyby zapłon byl ustawiany tylko mechanicznie na rozdzielaczu to nigdzie by nie pisali o tym czujniku temperatury a przeciez pisza!! wiec zapłon jest chyba jakos zalezny od elektroniki ale jak to nie wiem
zapytaj kogos madrzejszego pozdro
czujnik halla istnieje w mk2
[ Dodano: Nie Cze 04, 2006 18:29 ]
gdzie zniknął post Adama ??
ale skoro czytales o wyprzedzeniu wzgledem temperatury to czyzbys czytał nieprawde?
Skoro pisza ze sie kat zmienia wzgledem temp to niby jak? kłamstwo napisali? bo ja tez o tym czytałem, i sadze ze gdyby zapłon byl ustawiany tylko mechanicznie na rozdzielaczu to nigdzie by nie pisali o tym czujniku temperatury a przeciez pisza!! wiec zapłon jest chyba jakos zalezny od elektroniki ale jak to nie wiem
zapytaj kogos madrzejszego pozdro
czujnik halla istnieje w mk2
a jednakadam-gda pisze:komp daje impuls na cewke
[ Dodano: Nie Cze 04, 2006 18:29 ]
gdzie zniknął post Adama ??
Ostatnio zmieniony ndz cze 04, 2006 18:25 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
poco sie meczyc ??
chlopaki po co sie meczyc ja to ustawiam tak zaplon jade do mechanika daje mu 10 zloty i wsio ustawioen wyjezdzam jest ok do tej pory czy warto sie meczyc dal 10 zloty??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 287 gości