Witam
Chciałbym zabrać się za naprawę niedziałającej tylnej wycieraczki, ale przed rozkręcaniem chciałbym sprawdzić wtyczkę żeby wykluczyć problem z zasilaniem. Czy ktoś wie na którym pinie powinien być prąd przy włączonym zapłonie, włączonych wycieraczkach i przyciśniętej rączce spryskiwacz-wycieraczka?
u mnie to wygląda tak:
-jak przekręcę kluczyk mam prąd na pierwszym z lewej kabelku
-jak włączę wycieraczkę, bez zmian, prąd tylko na pierwszym kablu
-dopiero jak przycisnę rączkę spryskiwacza prąd pojawia się na pierwszym i drugim kablu
Pozdrawiam
Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
- ziomalzx
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: śr cze 27, 2012 21:55
- Lokalizacja: Frankfurt Oder DE\Rzepin PL
- Auto: Touran
- Silnik: BMN
Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki
golfy mają to do siebie że siadają silniki tylnej wycieraczki...
było BMW e36 1.8pb 115ps
był GOLF mk4 VP asv 1.9tdi 110 -> 145ps
był PASSAT B6 highline 2.0tdi PD 8v BMP 140ps
było BMW 745i E65 4.4pb 333ps
był SEAT altea XL 2.0tdi PD 8v BMM 140ps
Jest TOURAN highline 2.0tdi PD 16v BMN 170ps
był GOLF mk4 VP asv 1.9tdi 110 -> 145ps
był PASSAT B6 highline 2.0tdi PD 8v BMP 140ps
było BMW 745i E65 4.4pb 333ps
był SEAT altea XL 2.0tdi PD 8v BMM 140ps
Jest TOURAN highline 2.0tdi PD 16v BMN 170ps
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki
ciekawi mnie to, że od dwóch miesięcy pytasz o to samo...a już dawno byś rozebrał silniczek
zewnętrzne piny to zasilanie i masa...sterowanie idzie środkowymi ale nie pamiętam czy masą czy plusem, pompka spryskiwaczy jest zasilana z tych samych kabelków więc inaczej będą wyglądały napięcia na wtyczce kiedy pracuje sama wycieraczka a kiedy razem ze spryskiwaczem
zdaje się, że wycieraczka jest sterowana masą na drugim pinie...a kiedy działa spryskiwacz to dodatkowo plusem na trzecim pinie
zewnętrzne piny to zasilanie i masa...sterowanie idzie środkowymi ale nie pamiętam czy masą czy plusem, pompka spryskiwaczy jest zasilana z tych samych kabelków więc inaczej będą wyglądały napięcia na wtyczce kiedy pracuje sama wycieraczka a kiedy razem ze spryskiwaczem
zdaje się, że wycieraczka jest sterowana masą na drugim pinie...a kiedy działa spryskiwacz to dodatkowo plusem na trzecim pinie
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki
rozebrałem i wygląda na to że na darmo bo mechanizm czysty i zero rdzy. dlatego pytałem tyle razy o wtyczkę żeby uniknąć takiej niepotrzebnej roboty
mimo to dzięki za odpowiedź
czyli jeśli mam tylko na pierwszym i tylko przy naciśnięciu na drugim pinie to coś nie tak z przełącznikiem przy kierownicy? przelotkę w klapie bagażnika sprawdziłem i zaizolowałem przetarcia
mimo to dzięki za odpowiedź
czyli jeśli mam tylko na pierwszym i tylko przy naciśnięciu na drugim pinie to coś nie tak z przełącznikiem przy kierownicy? przelotkę w klapie bagażnika sprawdziłem i zaizolowałem przetarcia
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki
JenoBabinicz, z tego co piszesz sprawdziłeś napięcia...a posprawdzaj też masy, bo może zwyczajnie tego brakuje na brązowym kabelku
pin 1, kabelek brązowy - masa
pin 4, kabelek czarno/brązowy - plus 12V po zapłonie
i na dwóch pozostałych nie mam pewności, w zalezności od pozycji manetki powinno się zmieniać
pin 2, kabelek zielono/czerwony - masa kiedy manetka jest w pozycji pracy spryskiwacza
pin 3, kabelek zielono biały - plus 12V kiedy manetka jest w pozycji pracy spryskiwacza
...jeżeli tak jest to przy pracy samej wycieraczki bez spryskiwacza na pewno nie będzie odwrotnie - plus na drugim i masa na trzecim pinie...być może będę dwie masy, dwa plusy a może plus albo masa tylko na jednym z pinów - nie mam teraz jak sprawdzić dokładnie.
Posprawdzaj co się dzieje na wtyczce...może później będę miał możliwość sprawdzić jak ma być...albo ktoś inny podpowie
pin 1, kabelek brązowy - masa
pin 4, kabelek czarno/brązowy - plus 12V po zapłonie
i na dwóch pozostałych nie mam pewności, w zalezności od pozycji manetki powinno się zmieniać
pin 2, kabelek zielono/czerwony - masa kiedy manetka jest w pozycji pracy spryskiwacza
pin 3, kabelek zielono biały - plus 12V kiedy manetka jest w pozycji pracy spryskiwacza
...jeżeli tak jest to przy pracy samej wycieraczki bez spryskiwacza na pewno nie będzie odwrotnie - plus na drugim i masa na trzecim pinie...być może będę dwie masy, dwa plusy a może plus albo masa tylko na jednym z pinów - nie mam teraz jak sprawdzić dokładnie.
Posprawdzaj co się dzieje na wtyczce...może później będę miał możliwość sprawdzić jak ma być...albo ktoś inny podpowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości