Wymiana uszczelek w pompie wtryskowej.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Wymiana uszczelek w pompie wtryskowej.
Jak już jakiś czas temu pisałem, trochę cieknie mi pompa, szczególnie podczas mrozów (Golf III silnik 1Z). Będę jeszcze próbował wymienić uszczelkę pod górną pokrywką, ale obawiam sie że problem leży gdzie indziej. Dlatego kupiłem cały komplet naprawczy, czyli wszystkie uszczelki. Trzeba pompę wyjąć, rozkręcić, wyczyścić, wymienić uszczelki, potem włożyć z powrotem i wyregulować. Ta ostatnia operacja przekracza moje możliwości (ustawienie kąta początku wtrysku, ustawienie nastawnika...). Szukam kogoś na śląsku, kto potrafi to zrobić w kilka godzin, wolę nie liczyć na przypadkowy zaklad mechaniczny;) Najchętniej oddałbym ją do Adamm'a, ale daleko. Czy mozecie polecić jakiś warsztat albo osobę (Bytom, Ruda Śl., Katowice, Zabrze itp), która zrobi to w jeden dzień (przyjade rano, odbiór auta po południu lub wieczorem)? Oczywiście za sowitym wynagrodzeniem:)
Wymiana uszczelek w pompie wtryskowej.
dziechu, a nie mozesz wysłać pompy
dzis wysyłasz ,jutro jest w naprawie i tego samego dnia wychodzi i mas zna pojutrze gotową
dzis wysyłasz ,jutro jest w naprawie i tego samego dnia wychodzi i mas zna pojutrze gotową
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Wymiana uszczelek w pompie wtryskowej.
możesz zapytać u Leszka w Autokomplex Bytom. budował moją pompę. co prawda poci się na oringu, ale mam nadzieję, że to wina pompy, a nie skaszanionej roboty pompa już jeździ półtora roku i dostaje po pupie więc ciężko mi ocenić. zrobi się cieplej to ściągam górę i będę mógł ocenić rzetelność pracy wykonanej przez nich - czy wymienili tulejkę i uszczelnienia, czy tylko wsadzili bebechy 10mm i poskładali po staremu.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Wymiana uszczelek w pompie wtryskowej.
dziechu, ja pierniczę. Wreszcie odezwał się dziadek tego forum po kilku ładnych latach nieobecności
Jak cieknie Ci spod nastawnika dawki to wystarczy tylko sprawdzić na jakim obecnym poziomie dawka jest ustawiona - oczywiście vagiem i ustawić taką samą po wymianie jego uszczelki albo skorygować wg Twojej woli a jeśli ciekne tylko spod pokrywki nastawnika to niczego nie trzeba na nowo ustawiać - tylko wymienić samą uszczelkę i nie jest to operacja wymagająca sowitej opłaty ani podłączania Vaga - zrobisz to sam bez niczyjej pomocy. Słyszałem dobre opinie o warsztacie w Kobiórze - Śmietana ale jeśli regeneracja pompy wtruskowej ma kosztować 400 zł lub więcej to lepiej podjechać do Jasienicy k. Bielska-Białej i kupić używkę w dobrym stanie za cenę 400 zł i będzie bez kłopotu - jedynie ustawienie kąta wtrysku ale w 1Z robi się to na pracującym silniku więc bezproblemowo podglądając jego wartości vagiem po rozgrzaniu do temperatury roboczej - koszt tego to jedno piwo lub wypalenie jednego papierosa.
Jak cieknie Ci spod nastawnika dawki to wystarczy tylko sprawdzić na jakim obecnym poziomie dawka jest ustawiona - oczywiście vagiem i ustawić taką samą po wymianie jego uszczelki albo skorygować wg Twojej woli a jeśli ciekne tylko spod pokrywki nastawnika to niczego nie trzeba na nowo ustawiać - tylko wymienić samą uszczelkę i nie jest to operacja wymagająca sowitej opłaty ani podłączania Vaga - zrobisz to sam bez niczyjej pomocy. Słyszałem dobre opinie o warsztacie w Kobiórze - Śmietana ale jeśli regeneracja pompy wtruskowej ma kosztować 400 zł lub więcej to lepiej podjechać do Jasienicy k. Bielska-Białej i kupić używkę w dobrym stanie za cenę 400 zł i będzie bez kłopotu - jedynie ustawienie kąta wtrysku ale w 1Z robi się to na pracującym silniku więc bezproblemowo podglądając jego wartości vagiem po rozgrzaniu do temperatury roboczej - koszt tego to jedno piwo lub wypalenie jednego papierosa.
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Wymiana uszczelek w pompie wtryskowej.
Dzięki za odpowiedzi:) Pod górną pokrywką wymieniałem uszczelkę i nadal cieknie. Nie potrafię zlokalizować skąd, bo po wytarciu i wysuszeniu, po kilku godzinach i tak jest cała mokra - olej napędowy jak nafta sączy się we wszystkie strony. Ale - co dziwne - jest dużo paliwa (kilka mm) w otworze na górnej pokrywce, na tą specjalną śrubę, co sugeruje że jednaj cieknie gdzieś na górze. Jak pisałem - będę jeszcze raz próbował wymienić tamtą uszczelkę. Z drugiej strony, jak już mam ten komplet uszczelek, to przydałoby się rozkręcić pompę, wyczyścić, w tym przy okazji nastawnik i wymienić wszystkie uszczelki. Auto coraz starsze, myślałem kilka razy już o wymianie na jakieś nowsze, ale... lubię je. W zasadzie nic nie psuje się (poza normalnymi sprawami jak wymiany elementów wydechu, tarczy sprzęgła itp). Zapala przy pierwszym obrocie nawet w mrozy, ma niezłego kopa, parametry VAG bez zmian, np. dawki korekcyjne, ciśnienie doładowania, wszystko działa jak dawniej, normalnie szkoda sie pozbywać i kupować coś z czym może dopiero zaczną się problemy;) Znam ludzi którzy pozbyli się trójki, kupili np. Golfa V i bardzo tego żałują:).
Wymiana uszczelek w pompie wtryskowej.
Tu właśnie jest problem i niestety musisz ten wyciek zlokalizować. Zwłaszcza, ze cieknie od góry - tym lepiej niż miałoby cieknąć np. z głowicy tłokorozdzielacza. Podobnie jak Ty, nie zamienię swojego poczciwego ALH (90 KM VP) na jakiś nowy badziew typu 2.0 TDI z felerną głowicą czy też napędem pompy olejowej.dziechu pisze:Nie potrafię zlokalizować skąd,
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Wymiana uszczelek w pompie wtryskowej.
No będę próbował lokalizować. Może np. umyję i wysuszę pompę, a potem obmaluje ją np. kredą. Powyschnięciu powinno być widać gdzie zaczyna być mokro.
Wymiana uszczelek w pompie wtryskowej.
Podaj do pompy powietrze pod ciśnieniem . Tam gdzie jest nieszczelność to będzie pienić się.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Wymiana uszczelek w pompie wtryskowej.
Na 99.9 % cieknie ci z pod nastawnika ...uszczelki zaczynają przeciekać mniej więcej w tym samym czasie ,z tych samych powodów ...więc skoro wymieniłeś pod dekielkiem ,to pod nastawnikiem jest też do wymiany ...wymień i dopiero jak wtedy dalej będzie ciekło ,to będziesz się martwił z doświadczenia powiem ci że zdecydowana większość cieknie właśnie z pod nastawnika i dekielka ,rzadziej z oringu na głowiczce ,ale też się zdarza ,oring zwykle wtedy twardnieje i robi się jak z plastiku , po prostu odłamuje się go po kawałeczku z głowiczki ...dwa razy coś takiego widziałem ...Pompę masz całą mokrą ,bo nastawnik jest na górze pompy , to co puści u góry ,leci w dół po całej pompie i kończy pod n108 więc większość myśli że cieknie z tamtąd ...a z pod n108 nie cieknie nigdy ...przynajmniej ja się nie spotkałem.Po wyciągnięciu n108 starych oringów nie da się odróżnić od nowych ,zero wygniecenia ...Czego nie można powiedzieć o dużym oringu na głowiczce ,ten zawsze jest mocno wygniecionydziechu pisze:Pod górną pokrywką wymieniałem uszczelkę i nadal cieknie. Nie potrafię zlokalizować skąd,
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Wymiana uszczelek w pompie wtryskowej.
Ok, dzięki, mam VAGa to bedę wymieniał sam, zobaczymy czy pomoże. Wymienię obie, pokrywki i nastawnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 215 gości