Witam wszystkich. Zastanawiam sie nad kupnem Golfa II 18 GTI V16.
Wszystko było by ok ale nie rozgrzany strasznie dymi na wysokich obrotach, z dwóch wielkich rur wydechowych wydobywa sie wielki czarny dym. Zastanawiam się czy mogą to być uszczelniacze zaworów i czy może to być dym spalanego oleju. Nie wiem czy czarny dym sugeruje spalanie oleju czy bardziej złą mieszankę paliwa. A może to oznaki początków końca silnika? Jednak ten ostatni pracuje bardzo przyzwoicie, sprężanie ok., brak przedmuchów i niezbadany potencjał mocy nasuwają inny tok myslenia. Jezeli ktoś miał coś takiego, bardzo prosiłbym o radę i jakąkolwiek pomoc w podjęciu decyzji. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Dymi na czarno
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Kaczajazda
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: ndz gru 26, 2004 12:33
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
tak, miesanka paliwowa jest zbyt bogata, albo dostaje w jakis sposób za duzo palkiwa albo, co bardziej prawdopodobne, za malo powietrza, dymi na czarno tylko jak skład mieszanki paliwowej jest za bogaty, to nie uszczelka i olej, wtedy na szaro dymi.
moze być tak ze komp ma błąd, albo sada lambda padła, albo jakis przepływomierz, moze filtr powietrza zapchany.
Zdejmij filtr powietrza i wszystkie doloty, zopbacz jak bedzie pracował, jak dalej takbedzie to raczej sprawa układu komp-sonda, słaba iskra itp, moze też przebicia na kablach.
pozdro
moze być tak ze komp ma błąd, albo sada lambda padła, albo jakis przepływomierz, moze filtr powietrza zapchany.
Zdejmij filtr powietrza i wszystkie doloty, zopbacz jak bedzie pracował, jak dalej takbedzie to raczej sprawa układu komp-sonda, słaba iskra itp, moze też przebicia na kablach.
pozdro
Mk3 GTI 16V ABF
Odnowie temat gdyz wlasnie mam z tym problem
przy wysokich obratach kopci na czarno ( czarna sadza ) co jakis czas pojawia sie blad w kompie
na swiecach tez jest czarna sadza
po podlaczeniu pod kompa pojawiaja sie bledy
525 i jeszcze jeden teraz juz nie pamietam nr - oby dwa maja zwiazek z sonda lambda
jeden to zwarcie na masie - blad sporadyczny
drugi to zwarcie na plusie - blad sporadyczny
taki mialem opis w programie
gdy usune bledy i podczas pracy silnika pozniej juz nie ma zadnych bledow
nie wiem czy to moze przez LPG lapac te bledy ??
wspomne ze kable , kopulka i palec wymienialem jakies 8 tys temu na firmy BERU
swiece tez w tym czasie na NKG
filtr tez w tym czasie byl wymieniany powietrza na MANN
i to czarne dymienie ma zwiazek z tymi bledami czy przyczyny szukac w czym innym
przy wysokich obratach kopci na czarno ( czarna sadza ) co jakis czas pojawia sie blad w kompie
na swiecach tez jest czarna sadza
po podlaczeniu pod kompa pojawiaja sie bledy
525 i jeszcze jeden teraz juz nie pamietam nr - oby dwa maja zwiazek z sonda lambda
jeden to zwarcie na masie - blad sporadyczny
drugi to zwarcie na plusie - blad sporadyczny
taki mialem opis w programie
gdy usune bledy i podczas pracy silnika pozniej juz nie ma zadnych bledow
nie wiem czy to moze przez LPG lapac te bledy ??
wspomne ze kable , kopulka i palec wymienialem jakies 8 tys temu na firmy BERU
swiece tez w tym czasie na NKG
filtr tez w tym czasie byl wymieniany powietrza na MANN
i to czarne dymienie ma zwiazek z tymi bledami czy przyczyny szukac w czym innym
Ostatnio zmieniony pn gru 31, 2007 14:00 przez Dzaba83, łącznie zmieniany 3 razy.
posłużę Vagiem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: W3C [Validator] i 335 gości