Kontrolka oleju WARIUJE ( 1,8 ABS benz+lpg )

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kostektbg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 13:52
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Kontrolka oleju WARIUJE ( 1,8 ABS benz+lpg )

Post autor: kostektbg » pt lut 08, 2013 20:46

Dzień dobry!

Od jakiegoś czasu mam problem w swoim golfie, mianowicie, kiedy olej złapie temperaturę powyżej 80 st. C, a obroty silnika na jakimkolwiek biegu znajdują się w przedziale od 2000 do 2500 obr/ min. to wtedy kontrolka oleju miga na czerwono i piszczy. Jeżeli się przyspieszy lub zwolni, tak żeby wskazówka obrotomierza była poza zakresem obrotów 2000-2500 to wszystko wraca do normy.

Dodam iż silnik zalany jest olejem 5W40 Castrol Magnatec.

Wymieniłem czujniki ciśnienia oleju już 2 razy. Poradźcie co to może być?
Mechanicy mówią że nie wiedzą...


Ps. Jakiś czas temu byłem ustawiać intalację LPG i magik, który ustawiał instalację LPG na kompie powiedział, że za jakiś czas trzeba myśleć o wymianie sondy Lamba.
czy to może być przyczyną?



MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: wt sty 01, 2013 18:20

Kontrolka oleju WARIUJE ( 1,8 ABS benz+lpg )

Post autor: MK3speed » sob lut 09, 2013 12:28

Sonda lambda to inna bajka :) A co do usterki to w 90 % jest uszkodzony licznik :) dla pewności polecam zrobić próbę ciśnieniową przy 80* i przy 2000obr/min ciśnienie powinno wynosić 2 bary :) jeśli ciśnienie jest wzorowe to należy podłączyć czujnik na krótko przewody prosto do masy i się przejechać jeśli usterka będzie występować stale wina jest licznika :) w razie jakiś pytań pisz na PW :okej:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kontrolka oleju WARIUJE ( 1,8 ABS benz+lpg )

Post autor: Paweł Marek » sob lut 09, 2013 12:48

kostektbg, po pierwsze sprawdź czy nie ma pomyłki podpięcia kabli do obu czujników nisko i wysokociśnieniowego. Jesli nie to wszystko wskazuje nie na licznik tylko na niedostateczne ciśnienie oleju. Czyli kolejność taka: pomiar ciśnienia oleju, jeśli jest dobre bawimy się bez pośpiechu z czujnikami czy licznikiem. Jesli jest niskie można próbować zmienić filtr oleju - mała szansa że pomoże, następnie mieć nadzieję że pompa oleju jest winna więc ją zmienić a jeśli i to nie pomoże -silnik jest do remontu - albo jeździsz do upadłego i potem wymieniasz na lepszy ze szrotu. Z tego powodu że cena remontu silnika który ma niskie ciśnienie oleju z winy zużycia wału wałka panewek itd będzie bardzo droga, dużo droższa niż silnik używany


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kostektbg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 13:52
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Kontrolka oleju WARIUJE ( 1,8 ABS benz+lpg )

Post autor: kostektbg » sob lut 09, 2013 20:57

W poniedziałek stawiam na warsztat do innego mechanika i ma to wszystko sprawdzić. Zobaczymy co powie :)
Ps. dzięki za przedstawienie sytuacji i możliwych do poniesienia wydatkow...



Awatar użytkownika
Pedi1994
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt cze 19, 2012 22:30
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski - Wolsztyn

Kontrolka oleju WARIUJE ( 1,8 ABS benz+lpg )

Post autor: Pedi1994 » ndz lut 10, 2013 11:19

Koledzy posiadam mk3 też 1.8 ABS benz+lpg i jak silnik rozgrzany i jadę tak na 4 biegu 5 lub3 obroty tak 2tyś to wtedy mruga kontrolka oleju i brzęczyk piszczy wiem że smarowanie jest bo raz brzęczało i jechałem 20km i nic sie nie działo a gdy smarowania nie było to nie dał bym rady jechać przez 20km wracając do tematu to tylko przy obrotach 2tyś mruga i piszczy sprawdzałem czujniki w podstawce filtra
niebieski - silnik nieodpalony żarówka świeci - silnik odpalony nie świeci
biały - silnik nie odpalony żarówka nie świeci - silnik odpalony świeci
więc czujniki wyglądały by na sprawne tylko zauważyłem że z niebieskiego wycieka olej z środka gdzie wkłada się kabelek od instalacji czyli czeka go wymiana a i niebieski mam wkręcony przy chłodnicy a biały od strony silnika może ktoś powiedzieć czy tak powinny być czy odwrotnie


W najbliższym czasie pożyczę od kolegi z roboty zegar do ciśnienia oleju i sprawdzę sobie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości