[mk2] luzy na zawiasach drzwi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[mk2] luzy na zawiasach drzwi

Post autor: adam_franciszek » sob maja 27, 2006 17:58

Poszukalem sobie w temacie... czytalem tez porade Rydza... ale nic mi to nie daje...

Mam luzy na zawiasach (dolnym) w przednich drzwiach od kierowcy. Stuka mi i mnie wnerwia w czasie jazdy... Z tym, ze nie da sie tego dokrecic srubami, bo sa dokrecone, ani ustawic podkladkami bo tam luzow nie ma (czyli przy srubach). Luz znalazlem na stalym zawiascie, gdzie jest "wbity" 4 cm okragly kolek. Pomyslalem wybije, wstawie nowy i po klopocie, ale... luz jest nie na poziomie tego zawiasu od strony glownej konstrukcji golfa tylko od strony drzwi. Czyli (dumam), ze jak wtawie nowy kolek to i tak nic sie nie zmieni. No, chyba nie bede musial rozwiercac aby wyrownac...

Macie jakies pomysly na ten dynks? Prosze o podpowiedz ;-)


Czolem!

Wszystko jest trudne nim stanie się proste.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob maja 27, 2006 18:18

ja zeszlifowałem tę część zawiasu który jest przykreęcany do karoseri (w domu mam fotę z dokładnie pokazanym miejscem gdzie ti jest - ale teraz jestem w pracy więc nie mogę ci zapodać tej foty)


:-k ...

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » sob maja 27, 2006 19:53

buksowanie zawiasow czyli regeneracja.. robili mi ok 80zl drziw.. w mk2 .. rozwiercaja nowa tuleja i nowy trzpein i jak ta lala :D


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: adam_franciszek » sob maja 27, 2006 21:51

A ten trzpien da sie samemu jakos wyklepac-wybic? Czy caly demontaz drzwi mnie czeka u fachowcow?


Czolem!

Wszystko jest trudne nim stanie się proste.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob maja 27, 2006 22:06

ja wybijalem sam cierzko bylo ale poszlo(bez odkrecania drzwi mozna jeszcze podgrzac jak nie idzie ale wtedy lepiej zdjac drzwi) nowe sworznie po 6zl sztuka. i teraz jak talala,i sprawdz czy niemasz wytartych tych tulejek plastykowych gdzie zamek od drzwi przychodzi te na takim bolcu jak ich juz niemasz tez drzwi moga stukac.



adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: adam_franciszek » sob maja 27, 2006 22:11

Najpierw sprawdzilem tulejki na ryglach. Byly w oplakanym stanie... Na pewno nie oryginalne ;-) Poprawilem, zobaczymy jak dlugi wytrzymaja... Z tym, ze w pozostalych drzwiach tego problemu nie mam - na szczescie. Meczy mnie, ze to moze nie jest to... ale zanim pomysle o lozyskach na wahaczach czy innych... wole wyeliminowac "latwiejsze" sprawy. A te sworznie to w auto-moto mozna kupic czy na szrocie tylko?

Piotr2 a mozesz lopatologicznie napisac jak wybijac ten trzpien. Od dolu? Czy cos trzeba jeszcze zluzowac, zeby poszlo? Bo mi sie zdaje, ze ten trzpien tak jakosc zakonczony nitowano...


Czolem!

Wszystko jest trudne nim stanie się proste.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob maja 27, 2006 22:28

napewno bylo za pomoca dwoch mlodkow jednym przykladalem a drugim kumpel walil,ale wiem ze wazne bylo z ktorej strony walic bo z jednej strony jest szerszy(grzybek jak by)a kupilem go w zwyklym sklepie motoryzacyjnym tytlko wazna jest srednica w mk2 jest chyba 6mm(ale nie jestem juz na 100% pewien)



adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: adam_franciszek » sob maja 27, 2006 22:34

O to chodzi. Skoda prać w przeciwnym kierunku ;=) Mi sie zdawalo ze wlasnie cos jakby stozek... ala na chlopski rozum chyba od dolu do gory stukac? Wezme miarke sprawdze, zakupie sworznia w automoto i bede sie bawil...


Czolem!

Wszystko jest trudne nim stanie się proste.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob maja 27, 2006 22:41

niewiem czy to sie sprawdza miarka umnie kolega mechanik popatrzal i powiedzial kup 6mm(chyba)a czy to sowmiarka mierzyc niewiem.zawsze mozesz potem z sowmiarka isc i tam zmierzyc w sklepie



Awatar użytkownika
m4riusz_s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 21:33
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: [mk2] luzy na zawiasach drzwi

Post autor: m4riusz_s » pn maja 29, 2006 09:09

adam_franciszek pisze:Mam luzy na zawiasach (dolnym) w przednich drzwiach od kierowcy. Stuka mi i mnie wnerwia w czasie jazdy... Z tym, ze nie da sie tego dokrecic srubami, bo sa dokrecone
adam_franciszek czy te stukanie jest metaliczne? Ja niedawno miałem malowany lewy błotniki i po tym, może to tylko zbieg okoliczności, coś mi puka w drzwiach, jakby uderzał metal o metal, szczególnie da się to odczuć podczas ruszania i hamowania. Zauważyłem też, że drzwi sprawiają wrażenie troszkę opuszczonych, szczególnie czuć to przy zamykaniu/otwieraniu kiedy ocierają delikatnie o rygiel. Jak poruszam drzwiami góra dół to wyczuwalny jest jakiś luz czy u Ciebie jest tak samo?
Możliwe jest, że panowie blacharze mogli coś przeregulowac z drzwiami kiedy montowali błotnik?

Pozdrawiam
Mariusz


________________
brake for nobody

adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: adam_franciszek » pn maja 29, 2006 19:40

Stukanie mam gluche, nie meteliczne. Pojawia sie podczas jazdy na gorszej nawierzchni, wybojach i dziurach na jezdni. Jak dobra droga to nie slychac ;-) Zamkniete drzwi mam nieruchome i trzymaja "poziom" (listwy, krawedzie metalu). Jak otworzylem to poruszalem w pionie i sworzen zawiasu (dolny) pokazal sie "na luzach" od strony dzrwi. Kupilem wlasnie w auto-moto za 2 zety sworzen zawiasu do Golfa i bede gonil "starego" mlotem ;-) Zobaczymy czy jak wymienie stuki umilkna... Mi sie zdaje, ze musisz sprawdzic sworznie zawiasow w pierwszej kolejnosci... a potem tulejke plastikowa na ryglu zamka


Czolem!

Wszystko jest trudne nim stanie się proste.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości