Problem ze światłami VW Golf III
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem ze światłami VW Golf III
Witam,
mój problem wygląda następująco: w krótkich światłach mojego auta bardzo niewiele widać. Raczej nie chodzi o to, że światło jest słabe, a o to że źle rozproszone. Jadąc mam przed sobą kilka plam, w których zeby coś dojrzeć przy 90- 100 km/h trzeba nieźle uważać.
Początkowo myślałem, że to problem z ich ustawieniem, ale na stacji diagnostycznej stwierdzili, że jest ok. Mam małe wątpliwości co do poprawności tego sprawdzenia, bo robili to staro wyglądającym przyrządem (według mnie), ale nie widziałem innych tego typu przyrządów. Mam halogeny H4. Nie wiem czy to sprawa samych halogenów czy zwierciadeł czy jeszcze może czegoś innego. Ma ktoś jakieś pomysły?
Z góry dzięki.
mój problem wygląda następująco: w krótkich światłach mojego auta bardzo niewiele widać. Raczej nie chodzi o to, że światło jest słabe, a o to że źle rozproszone. Jadąc mam przed sobą kilka plam, w których zeby coś dojrzeć przy 90- 100 km/h trzeba nieźle uważać.
Początkowo myślałem, że to problem z ich ustawieniem, ale na stacji diagnostycznej stwierdzili, że jest ok. Mam małe wątpliwości co do poprawności tego sprawdzenia, bo robili to staro wyglądającym przyrządem (według mnie), ale nie widziałem innych tego typu przyrządów. Mam halogeny H4. Nie wiem czy to sprawa samych halogenów czy zwierciadeł czy jeszcze może czegoś innego. Ma ktoś jakieś pomysły?
Z góry dzięki.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Po pierwsze stare żarówki z nadtopionymi włóknami.
Po drugie brudny lub już zmatowiały odbłyśnik.
Po trzecie zaśniedziałe styki.
Podłącz reflektor na próbę na krótko do aku, zobaczysz czy jest różnica. Jeśli tak to trzeba zrobić porządek z elektryką, jeśli nie sprawdzaj zarówki i reflektory.
Po drugie brudny lub już zmatowiały odbłyśnik.
Po trzecie zaśniedziałe styki.
Podłącz reflektor na próbę na krótko do aku, zobaczysz czy jest różnica. Jeśli tak to trzeba zrobić porządek z elektryką, jeśli nie sprawdzaj zarówki i reflektory.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wystarczy obejrzeć włókno kilkuletniej żarówki żeby zobaczyć o co chodzi. Jest kompletnie zdeformowane. nawet dokładna regulacja świateł nie jest możliwa na takich żarówkach, bo brak ostrej granicy światło cień na mijania.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
z brudnym tak. Umyć wacikiem umoczonym w spirytusie umocowanym na drucie. Mocniejsze można ale bez dodatkowych przekaźników możesz styki przy stacyjce przepalić, i będą się lampy bardziej grzać, co jest szkodliwe szczególnie dla gorszej jakości podrabianych reflektorów. Ja zawsze używam 90/100. Co prawda nie wolno ale nikt tego nie sprawdzi. Dawniej w jetce II załozyłem przez przekaźniki bo zaraz styki szlag trafił. Teraz w Vento mam bez żadnych przekaźników. Chyba solidniejsza jest elektr4yka w trójkach.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Hm, teraz tak patrzę i muszę przeprosić. Źle sformułowałem problem. Pomyliło mi się i myśląc o światłach mijania napisałem o nie tych żarówkach. Widoczność przy włączonych halogenach jest ok. Zresztą jak teraz sprawdziłem mam dobre H4 (Osram Bilux). Problem jest przy zwykłych krótkich. Napiszcie proszę na ile to zmienia wasze diagnozy.
Gregal pisze:Napiszcie proszę na ile to zmienia wasze diagnozy.
Nic się nie zmienia
H4 jednocześnie świeci dla świateł mijani i drogowychGregal pisze:napisałem o nie tych żarówkach
Do tego wystarczy prosta ściana, więc obojętne czymkolwiek Ci sprawdzali - to jeżeli mieli o tym pojęcie to dobrze ustawili.Gregal pisze:Mam małe wątpliwości co do poprawności tego sprawdzenia, bo robili to staro wyglądającym przyrządem (według mnie), ale nie widziałem innych tego typu przyrządów.
Jest jeszcze jedna sprawa - co to są za lampy? Czy oryginalne, czy jakieś zamienniki bo auto miało dzwona? Bo jeżeli np Depo to niska cena powoduje tragiczna jakośc działania, którą mozna tylko poprawić przez zakup innych lamp....
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości