Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno
Witam
Gdy silnik jest zimny, w czasie manewrowania na parkingu przy najmniejszym nawet skręcie strasznie piszczy pasek. Nie wiem czy pompa wspomagania jest napędzana z tego paska wieloklinowego czy jest jeszcze jakiś osobny. Dodam, że bez względu na to jakie są mrozy obecnie na zewnątrz pasek nie piszczy, gdy silnik się zagrzeje, nawet jak dobije kierownicą do tzw oporu i ruszam delikatnie sprzęgłem.
Chciałbym wiedzieć czego się spodziewać? Szukać od razu nowej pompy? Wymienić pasek? Czy może po prostu można to olać, bo nie przeszkadza mi to, ale w sumie boję się, że pewnego razu zerwie się pasek i będę wracał na lawecie lub będę zmuszony jeździć jakiś czas bez wspomagania kierownicy po mieście.
Może wymiana oleju w pompie być coś pomogła? W sumie nie zaglądałem jeszcze do ilości płynu w tym układzie, bo nakrętka jest jakaś dziwna i wymaga narzędzia do jej odkręcenia, całkiem inaczej niż jest to na przykład zrealizowane w Oplu.
Z tego co widzę to pasek jest naciągnięty dobrze, ale w sumie mam jeszcze takie obawy co do napinacza. Co prawda napinacza nie słychać w czasie pracy silnika, ale strasznie tym napinaczem telepie? Czy tak powinno być, czy może ma on znajdować się statycznie w jednej pozycji?
Gdy silnik jest zimny, w czasie manewrowania na parkingu przy najmniejszym nawet skręcie strasznie piszczy pasek. Nie wiem czy pompa wspomagania jest napędzana z tego paska wieloklinowego czy jest jeszcze jakiś osobny. Dodam, że bez względu na to jakie są mrozy obecnie na zewnątrz pasek nie piszczy, gdy silnik się zagrzeje, nawet jak dobije kierownicą do tzw oporu i ruszam delikatnie sprzęgłem.
Chciałbym wiedzieć czego się spodziewać? Szukać od razu nowej pompy? Wymienić pasek? Czy może po prostu można to olać, bo nie przeszkadza mi to, ale w sumie boję się, że pewnego razu zerwie się pasek i będę wracał na lawecie lub będę zmuszony jeździć jakiś czas bez wspomagania kierownicy po mieście.
Może wymiana oleju w pompie być coś pomogła? W sumie nie zaglądałem jeszcze do ilości płynu w tym układzie, bo nakrętka jest jakaś dziwna i wymaga narzędzia do jej odkręcenia, całkiem inaczej niż jest to na przykład zrealizowane w Oplu.
Z tego co widzę to pasek jest naciągnięty dobrze, ale w sumie mam jeszcze takie obawy co do napinacza. Co prawda napinacza nie słychać w czasie pracy silnika, ale strasznie tym napinaczem telepie? Czy tak powinno być, czy może ma on znajdować się statycznie w jednej pozycji?
Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno
mosfet, mosfet, telepie napinaczem czy rolką ? Jeśli rolką to wymieniłbym samą rolkę i oblukał czy pomogło , u mnie przy takich objawach wymiana rolki rozwiązała problem
Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno
Rolki są wszystkie stabilne. Telepie napinaczem i to tylko w jednej płaszczyźnie czyli przód-tył, a na boki ani rusz.
A którą rolkę wymienić ewentualnie? I tak w zasadzie co ile powinno sie wymieniać ten pasek razem z kompletem rolek i napinaczem?
A którą rolkę wymienić ewentualnie? I tak w zasadzie co ile powinno sie wymieniać ten pasek razem z kompletem rolek i napinaczem?
- Szymon Jarosz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 804
- Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno
Sprzegielko alternatora do sprawdzenia.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=375469" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=375469" onclick="window.open(this.href);return false;
Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno
Sprzęgło jest w porządku. Na pasku nie ma żadnych mikropęknięć, które by sugerowały jego zużycie. Jednak nie jestem w stanie stwierdzić kiedy był wymieniany - wygląda na w miarę nowy. Żadne niepokojące dźwięki poza ślizganiem się tego paska po rolce w czasie jazdy nie występują.
Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno
Napinacz w dieslu nie ma drgac? Przeciez dlatego zastosowany jest na nim tłumik drgań w wielu wersjach.
Re: Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno
mosfet pisze: W sumie nie zaglądałem jeszcze do ilości płynu w tym układzie, bo nakrętka jest jakaś dziwna i wymaga narzędzia do jej odkręcenia
Wystarczy ogrągły pręt (np. śruborkęt), który wsadzisz częścią walcową w wyżłobienie w nakrętce i dociskając, by nie wyskoczył odkręcisz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości