Jak i gdzie podłączyć te wskażniki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Jak i gdzie podłączyć te wskażniki

Post autor: TUTENHAMON » pn maja 22, 2006 14:23

Pytanie do specjalistów od tuningu i elektryki. Mam takie oto wskażniki jak na fotkach. Jest to amperomierz i temperatura oleju.
Amperomierz przodem http://www.theupload.com/view.php?id=00035481
Amperomierz tyłem http://www.theupload.com/view.php?id=00035482
Temperatura przodem http://www.theupload.com/view.php?id=00035483
Temperatura tyłem http://www.theupload.com/view.php?id=00035484
Czujnik do temperatury http://www.theupload.com/view.php?id=00035485
Jak i gdzie to podpiąć. I co jest z tym serwerem że zdjęc mi nie przyjmuje. Jakieś limyty teraz macie.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pn maja 22, 2006 14:31

do temperatury oleju musisz podłączyć plus, minus i kabelek z czujnika, masz MFA w zegarach ?? bo jak masz to można wykorzystać czujnik oryginalny :)

amperomierz wpinasz w instalacje, plus i minus....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » pn maja 22, 2006 14:38

Nie mam MFA dlatego jest problem mam silniczek 1,4 rasowany dośc mocno i dlatego chciałbym mieć kontrole temp oleju. A z tym amperomierzem to chyba nie tak. Bo jeśli dobrze się orkientuję to przez amperomierz powinien przechodzić plus bez minusa minus tylko do podświetlenia. Czyli + wchodzi i plus wychodzi. Kwestia jest taka w który kabel się wpiąć czy może być plus po stacyjce?


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32782
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn maja 22, 2006 14:40

TUTENHAMON, a co tam podrasowałes w ABD? :chytry:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » pn maja 22, 2006 14:41

takiegi już kupułem i nie abd tylko aex wszysko ma rasowane nawet tłoki kute ale mniejsza z tym poszukaj wątek bo już kiedyś o tym pisałem temat to wskaźniki


TUTENHAMON

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn maja 22, 2006 14:48

micab pisze:amperomierz wpinasz w instalacje, plus i minus....

to nie takie proste, to nie woltomierz, amperomierz podłącza się szeregowo, a nie równolegle

Żeby założyć amperomierz i miałby działać poprawnie to musisz przeciąć kabel dochodzący od alternatora i stacyjki do akumulatora (nie ten od rozrusznika). Pamiętaj, że przekruj przewodu zasilający musi być słusznej średnicy, najlepiej taki jak są do stacyjki i alternatora.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » pn maja 22, 2006 14:51

el Kopyto pisze:
micab pisze:amperomierz wpinasz w instalacje, plus i minus....

to nie takie proste, to nie woltomierz, amperomierz podłącza się szeregowo, a nie równolegle

Żeby założyć amperomierz i miałby działać poprawnie to musisz przeciąć kabel dochodzący od alternatora i stacyjki do akumulatora (nie ten od rozrusznika). Pamiętaj, że przekruj przewodu zasilający musi być słusznej średnicy, najlepiej taki jak są do stacyjki i alternatora.
No własnie amperomierz podłancza się w szeregu ale teraz dokładnie mówisz że wpiąć się w przewód plusowy po stacujce (stały plus) przejść z nim przez amperomierz a alternator gdzie. ja stacyjkowy mam gdzieś około 4 mm 2 a alternator coś koło 20 mm 2 Napisz może dokładnie krok po kroku.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pn maja 22, 2006 18:54

rzeczywiście przepraszam mój błąd, miałem na myśli voltomierz a amperomierz to tak jak mówicie inna bajka ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » wt maja 23, 2006 07:08

Przy akumulatorze jest klema dodatnia, do niej dochodzą dwa przewody, jeden idzie bezpośrednio do rozrusznika, a drugi idzie do zasilania stacyjki. I teraz jest różnie: u mnie w golfie przewód z alternatora jest podłączony do tego przewodu który idzie do rozrusznika, jeśli masz tak samo to byś musiał go z tamtąd odłączyć i połączyć z przewodem który idzie do stacyjki, a następnie włączyć amperomierz między te dwa przewody a kleme do akumulatora. Nie pomyl tylko przewodów, bo jak się podłączysz do przewodu który idzie do rozrusznika do spalisz amperomierz bo ta może być ok 600A.
Mam nadzieje że jasno to napisałem, jeśli będziesz miał problem ze zrozumieniem, to daj znać to się postaram jakiś szkic zrobić


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » czw maja 25, 2006 11:59

A co się tyczy czujnika temperatury oleju to nikt nic na ten temat nie wie???


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » czw maja 25, 2006 13:24

TUTENHAMON pisze:A co się tyczy czujnika temperatury oleju to nikt nic na ten temat nie wie???
moze tutaj znajdziesz odpowiedz Instrukcje podłączenia dodatkowych zegarów VDO



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw maja 25, 2006 14:17

czujnik trzeba wmontować albo w głowice, jeżeli jest jakieś miejsce przewidziane, albo lepiej w chłodnice oleju, jeżeli taką masz, tam powinno być miejsce zaślepione, przewidziane na MFA. jak nie ma nic to można zrobić jakieś miejsce w magistrali olejowej, np zrobisz sobie pustą, małą puszeczke, wywiercisz dziure, wkręcisz czujnik wtedy podłączasz +,- i sygnał z czujnika.rozwiązań jest dużo


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » czw maja 25, 2006 22:30

Chłodnicy oleju nie mam ale z tą magistralą pomyslimy


TUTENHAMON

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt maja 26, 2006 07:11

TUTENHAMON pisze:Chłodnicy oleju nie mam ale z tą magistralą pomyslimy
Jak to nie masz chłodnicy oleju. Musisz mieć, jest ona między filtrem oleju i blokiem silnika. Taki prostokącik do którego wchodzą przewody od płynu chłodzącego.


pozdrowienia el Kopyto

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 343 gości