Witam, samochod to golf 3 GTI 2.0 16v (ABF) z tego co mi się wydaje to jeden z pierwszych abf’ow, zakladam tak z powodu budowy kolektora ssacego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d75a4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z tego co się orientuje w nowszych abf’ach przewod podcisnienia idzie za kolektora ssacego po lewej stronie, przy okazji orientuje się ktos co to za czujnik/przekaźnik ?
Silnik miał już od jakiegos czasu klopoty, typu ze po wlaczeniu i szybkim wciśnięciu pedalu gazu potrafil przygasnąć, a w najlepszym razie miał pauze.. takie zadławienie się. W koncu dotarl do mnie kabel diagnostyczny i postanowiłem spróbować co pokaze o to wynik:
Na podpieciu akumulatora:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 037 906 024 AB
Component: DIGIFANT 3.0 1463PMC
4 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-00 - Signal too Low
00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-00 - Please Register/Activate
00519 - Shareware Version. To Decode all DTCs
03-00 - Please Register/Activate
00540 - Knock Sensor 2 (G66)
03-00 - No Signal
Drugie skanowanie po oczyszczeniu z bledow:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 037 906 024 AB
Component: DIGIFANT 3.0 1463PMC
4 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-00 - Signal too Low
00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-00 - Please Register/Activate
00519 - Shareware Version. To Decode all DTCs
03-00 - Please Register/Activate
00540 - Knock Sensor 2 (G66)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
I wykonałem jeszcze 3 na wlaczony silniku:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 037 906 024 AB
Component: DIGIFANT 3.0 1463PMC
4 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-00 - Signal too Low
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to B+
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
03-00 - No Signal
00540 - Knock Sensor 2 (G66)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
Z tego co udalo mi się zdobyc rozpiske kodow bledow to :
kody bledow najczęściej wywalających :
00519 P0108 Czujnik MAP – wysokie napięcie – G71
00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62
00532 P1750 Napięcie (B+)
00540 Czujnik uderzenia 2 – G66
Czujnik G62, jeśli jest to ten wkręcany w blok silnika.. taki bialy to go jakies 6 miesiecy temu wymienilem.. niestety na zamiennik a z tego co ostatnio słyszałem, jedyna opcja jest na orginal.. i samochod faktycznie ma podwyzszone sam z siebie obroty co by wskazywalo na walniecie tego przekaźnika.
Pytanie gdzie się znajduja pozostale czujniki tzn G66, bo G71 to w chyba w komputerze tak ?
czy jest możliwe ze czujnik G71 tak naprawde nie jest uszkodzony lecz ma zle odczyty np. z powodu niedrożności lub jakiejs przerwy na przewodzie podcisnienia ?
i najgorsza sprawa „napiecie B+” … akumulator przed skanowaniem vagiem był swierzo naladowany, a tu takie cos jakby nie trzymal stalego plusa czy cos…
Co o tym myslicie ?
p.s. jeszcze dodatkowo filmik " onclick="window.open(this.href);return false; jak mniej wiecej ta pauza wyglada… przy spokojnym powolnym wciskaniu mniej wiecej się wkreca ale przy szybkim wciśnięciu pauza jest bardzo wyczuwalna… po dociskaniu na czuja przewodow podcisnienia obroty wskoczyly na 1,5 k i reakcja była troche lepsza ale wiadomo ze na tych obrotach nie powinien stac.
ABF - usterki wykryte przez vag-com
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- lunatyk1981
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
- Lokalizacja: Grudziądz
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
ABF - usterki wykryte przez vag-com
mógłbyś zrobić zdjęcie jak wygląda ten przekaźnik ? Natomiast jeśli chodzi o błędy to czy po skasowaniu wracają ?
G66 to czujnika spalania stukowego, jest przykręcony do głowicy w ABFie masz 2 takie czujniki
Nie potrafię Ci powiedzieć który jest 1 a który 2 - nigdy tego nie sprawdzałem, domyślam się, że ten od rozrządu jest 1. Możliwe, że jest uszkodzony albo ktoś kiedyś go odpinał na włączonym zapłonie, albo coś się dzieje w silniku.
G71 to MAP sensor i owszem błąd może być spowodowany złym odczytem, bądź też przerwą w przewodzie podciśnienia
Jeśli chodzi o czujnik temp to zobacz na VAGu czy pokazuje właściwą temperaturę na zimnym silniku i czy temp właściwie rośnie w momencie rozgrzewania silnika. Ogólnie czujniki polecam tylko oryginalne - nawet używka ori w dobrym stanie często jest lepsza niż zamiennik, który to potrafi pokazywać cuda...
Skasuj błędy, powiedz które pojawiają się ponownie wtedy będziemy myśleć co dalej.
napięcie ładowania jest ok ?? Ten błąd mógł też wyskoczyć jeśli odpinałeś aku np: na włączonym zapłonie, albo klema nie łączy, albo przewody na rozruszniku (przewód plusowy) są zaśniedziałe/luźne... jak napięcie ładowania jest ok i po skasowaniu błądlunatyk1981 pisze:i najgorsza sprawa „napiecie B+” … akumulator przed skanowaniem vagiem był swierzo naladowany, a tu takie cos jakby nie trzymal stalego plusa czy cos…
nie wraca to bym się nie przejmował.lunatyk1981 pisze:„napiecie B+”
G66 to czujnika spalania stukowego, jest przykręcony do głowicy w ABFie masz 2 takie czujniki
Nie potrafię Ci powiedzieć który jest 1 a który 2 - nigdy tego nie sprawdzałem, domyślam się, że ten od rozrządu jest 1. Możliwe, że jest uszkodzony albo ktoś kiedyś go odpinał na włączonym zapłonie, albo coś się dzieje w silniku.
G71 to MAP sensor i owszem błąd może być spowodowany złym odczytem, bądź też przerwą w przewodzie podciśnienia
Jeśli chodzi o czujnik temp to zobacz na VAGu czy pokazuje właściwą temperaturę na zimnym silniku i czy temp właściwie rośnie w momencie rozgrzewania silnika. Ogólnie czujniki polecam tylko oryginalne - nawet używka ori w dobrym stanie często jest lepsza niż zamiennik, który to potrafi pokazywać cuda...
Skasuj błędy, powiedz które pojawiają się ponownie wtedy będziemy myśleć co dalej.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- lunatyk1981
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
- Lokalizacja: Grudziądz
ABF - usterki wykryte przez vag-com
Wiesz co z tym przekaźnikiem/czujnikiem to troche wstyd się przyznac ale pare dni temu zeszlem wkoncu odczytałem numer z niego aby sprawdzic i się okazalo ze to od instalacji gazowej, ale mysle jeszcze ominąć go i podpiac przewod bezpośrednio pod kolektor i zobaczyc jak się będzie zachowywal samochod.
Ale fotke udalo mi się zrobic.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4a3fe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety bledy powracaly po kasacji ich i na dodatek możliwe jest ze tak jak mowisz bo klemy były wymieniane i dodatkowo przewody do nich były przedłużane co faktycznie może wpływać na to i od tego chyba będę musial wlasnie zaczac… ladowanie szczerze mówiąc nie wiem ale tak samo postaram się jak najszybciej sprawdzic.
Co do tego czujnika temperatury, wymienilem jakis czas temu ale wlasnie na zamienik i nie ma sily na dniach będę musial kupic orginal i wymienic bo faktycznie ostatnio wiele razy spotkalem się z opinia ze te zamieniki nic nie sa warte.
Na dniach zejde do auta i skasuje bledy zobacze czy teraz tez powracaja, dam znac ale za jakis czas bo wczoraj chorobsko mnie dorwalo i wezme się za auto jak dojde do siebie.
Dzieki wielkie za podpowiedzi
Ale fotke udalo mi się zrobic.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4a3fe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety bledy powracaly po kasacji ich i na dodatek możliwe jest ze tak jak mowisz bo klemy były wymieniane i dodatkowo przewody do nich były przedłużane co faktycznie może wpływać na to i od tego chyba będę musial wlasnie zaczac… ladowanie szczerze mówiąc nie wiem ale tak samo postaram się jak najszybciej sprawdzic.
Co do tego czujnika temperatury, wymienilem jakis czas temu ale wlasnie na zamienik i nie ma sily na dniach będę musial kupic orginal i wymienic bo faktycznie ostatnio wiele razy spotkalem się z opinia ze te zamieniki nic nie sa warte.
Na dniach zejde do auta i skasuje bledy zobacze czy teraz tez powracaja, dam znac ale za jakis czas bo wczoraj chorobsko mnie dorwalo i wezme się za auto jak dojde do siebie.
Dzieki wielkie za podpowiedzi
Słowa to słowa, a czyny to czyny.
- lunatyk1981
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
- Lokalizacja: Grudziądz
ABF - usterki wykryte przez vag-com
Z gory sorki ze dopiero teraz daje znac, grypsko mnie rozłożyło i wogule. W koncu udalo mi się dojechac do elektryka jakis VSCD czy cos tak .. i wywalilo mu identyczne bledy.. skasowal je i nie powróciły… obawiam się ze musialem się troche nie popisac i usuwałem bledy ale vaga miałem nie zarejestrowanego i widocznie nie do konca je usuwal mimo ze wskazywal ze tak.
Po kasacji bledow za wiele się nie zmienilo… zaczęliśmy grzebac przy skrzynce i się okzalo ze skrzynka bezpiecznikow nie dolega do konca, nie zamyka się .. jakos tam powalczyl bo od gornej strony troche kable chamuja ale jakos tam domknął i troche ułożył od tego czasu samochod jezdzi o wiele lepiej reakcja na gaz i wogule. Niestety nadal ma podwyższone obroty około 1,200 ale sadze ze to wina tego czujnika temperatury wkręcanego w blok silnika, mam zamienik lada dzien go wymienie na oryginalny i zobacze co to da.
Jeśli chodzi o skrzynke to podejrzewam ze jakas wtyczka albo kabel, jak nie odpowiednio się ja domknie to zle przylega albo wrecz przeciwnie odgina az strach tam zaglądać, ale prędzej czy pozniej czeka mnie to ze będę musial tam zajzec i zobaczyc gdzie dokladnie jest ten myk powodujacy to wszystko ;]
pozdrawiam
Po kasacji bledow za wiele się nie zmienilo… zaczęliśmy grzebac przy skrzynce i się okzalo ze skrzynka bezpiecznikow nie dolega do konca, nie zamyka się .. jakos tam powalczyl bo od gornej strony troche kable chamuja ale jakos tam domknął i troche ułożył od tego czasu samochod jezdzi o wiele lepiej reakcja na gaz i wogule. Niestety nadal ma podwyższone obroty około 1,200 ale sadze ze to wina tego czujnika temperatury wkręcanego w blok silnika, mam zamienik lada dzien go wymienie na oryginalny i zobacze co to da.
Jeśli chodzi o skrzynke to podejrzewam ze jakas wtyczka albo kabel, jak nie odpowiednio się ja domknie to zle przylega albo wrecz przeciwnie odgina az strach tam zaglądać, ale prędzej czy pozniej czeka mnie to ze będę musial tam zajzec i zobaczyc gdzie dokladnie jest ten myk powodujacy to wszystko ;]
pozdrawiam
Słowa to słowa, a czyny to czyny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości