jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

Post autor: jeryk10 » pt lis 02, 2012 17:00

od 9 do 12 tak pojada źródła


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

Post autor: ace-mati » pt lis 02, 2012 18:42

9 to już trochę mizernie powinien mieć ok 11-12... Ciężko stwierdzić ile możesz splanować głowicę, nie wiesz czy nie była już w przeszłości planowana...



Awatar użytkownika
ajvan
Ataman
Ataman
Posty: 445
Rejestracja: czw lip 07, 2011 22:29
Lokalizacja: Lublin

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

Post autor: ajvan » pt lis 02, 2012 21:12

mój Golf '90 RP miał 14 12 12 13 przelot ponad 230 kkm nie widząc gazu



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

Post autor: ADi997 » sob lis 03, 2012 01:59

Zrób test szczelności cylindrów. Będziesz wiedział wszystko o kondycji silnika.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
sivwyb
rare stuff fan
rare stuff fan
Posty: 301
Rejestracja: pn lip 04, 2011 10:31

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

Post autor: sivwyb » pn lis 05, 2012 21:59

test szczelności to próba olejowa?



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

Post autor: imperfectCell » wt lis 06, 2012 01:08

Bo pewnie bolączka Twojego motoru wcale nie polega na zużytych pierścieniach. Wydaje mi się że najpewniej wina będzie leżeć po stronie głowicy (być może powypalane gniazda zaworowe itp.) w takim układzie silnik nie musi wcale pobierać oleju a kompresji jak nie było tak nie będzie. Próba olejowa od razu wykazałaby gdzie mniej więcej szukać przyczyny



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

Post autor: ADi997 » wt lis 06, 2012 01:59

Do testu szczelności cylindrów jest specjalne urządzenie do którego podłącza się sprężone powietrze z kompresora a następnie przez wkręcaną złączkę w miejsce świecy zapłonowej do cylindra. Dmuchamy w cylinder a sprzęt pokazuje nam w % stan silnika. Można przy tym nasłuchiwać gdzie dmucha, czy przez pierścienie (przez bagnet dobrze słychać) czy zawory (słychać w dolocie albo po odkręceniu korka wlewu oleju). Później można też zrobić próbę olejową i jak sprawność znacznie skoczy w % to wiemy, że pierścionki.

Chyba nic nie pokręciłem bo ostatnio widziałem jak to się robi kilka lat temu.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
sivwyb
rare stuff fan
rare stuff fan
Posty: 301
Rejestracja: pn lip 04, 2011 10:31

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

Post autor: sivwyb » śr lis 07, 2012 01:46

To jednak i tak najprościej jest sprawdzić dół mierząc kompresje, wlać trochę oleju na denko i kompresję zmierzyć jeszcze raz - dostępne dla każdego, bez specjalistycznych narzędzi [=
@wolsky - Więcej koni dmuchniesz z dłubniętego 16V (chyba że ze względu na porę dostałem pomieszania zmysłów, i RP wcale nie jest 8v) niż zakopresorowanego 8v. Lepiej założyć głowicę np. z KR i (chyba) zmienić tłoki, bo RP nie ma natrysku na denko. A i tak wyjdzie to taniej niż dmuchanie więcej w RP [=



Awatar użytkownika
sivwyb
rare stuff fan
rare stuff fan
Posty: 301
Rejestracja: pn lip 04, 2011 10:31

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

Post autor: sivwyb » śr lis 07, 2012 15:16

Zawsze możesz próbować. I nie chodzi tyle o wtrysk mechaniczny, co o mechaniczny przepływomierz. Można na tym jeździć, jeśli jest eksploatowane z głową (czyli WN i świece w bdb stanie to podstawa) - bo jak nie strzela to spisuje się dobrze. Zawsze możesz też wtryski założyć z czegoś nowszego - hulaj dusza, w końcu wcześniej chciałeś urzeźbiać kompresor - skoro efekty falowe w dolocie nie są dla Ciebie tajemnicą, to zmiana układu zasilania to, że tak powiem, pikuś ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości