1.6 napęd pompy oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

eddth
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr paź 24, 2012 21:33

1.6 napęd pompy oleju

Post autor: eddth » śr paź 24, 2012 22:37

Witam !
Zakupiłem pewien dłuższy czas temu silnik wymontowany z VW Golfa 1 1.6 D, niedawno zabraliśmy się za zamontowanie go w samochodzie i okazało się że silnik nie ma smarowania, po różnych "kombinacjach" okazało się że brakuje jednej zębatki która przekazuje napęd na pompe oleju z wałka pośredniego.
Panowie, może temat jest założony nie tu gdzie potrzeba, ale proszę, pomóżcie - szukam tego elementu na wszystkich złomach, sklepach itp - nigdzie nie ma - nie wiem, nie mam już pomysłów gdzie i jak szukać....może podsuniecie mi jakieś pomysły?

Na załączonym screenie część ta ma nr 22
http://w983.wrzuta.pl/obraz/4XJGNLBcsCl/bez_tytulu1" onclick="window.open(this.href);return false;



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

1.6 napęd pompy oleju

Post autor: lukasz.gtd » śr paź 24, 2012 23:29

Mam cały silnik JP na części jak jeszcze tego szukasz.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14294
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 napęd pompy oleju

Post autor: Michał_1977 » czw paź 25, 2012 06:57

eddth pisze:szukam tego elementu na wszystkich złomach, sklepach itp - nigdzie nie ma
I nie będzie.
Ten rysunek jest błędny,tak samo jak w Etce.
To koło zębate jest zespolone z pompą vacum,a wałek pompy olejowej wsuwa się w nią od spodu i z niej otrzymuje napęd.
Zauważ,że koniec wałka pompy oleju jest charakterystyczne wycięcie,tzw. płetwę.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

1.6 napęd pompy oleju

Post autor: lukasz.gtd » czw paź 25, 2012 09:57

Michał_1977 pisze:I nie będzie.
Ten rysunek jest błędny,tak samo jak w Etce.
To koło zębate jest zespolone z pompą vacum,a wałek pompy olejowej wsuwa się w nią od spodu i z niej otrzymuje napęd.
Zauważ,że koniec wałka pompy oleju jest charakterystyczne wycięcie,tzw. płetwę.
No właśnie też mi coś nie pasowało, ale wyszedłem z założenia, ze ETKA wie lepiej:)


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

1.6 napęd pompy oleju

Post autor: twromek » czw paź 25, 2012 16:37

Ogólnie macie rację, jednak był taki przypadek w jedynkach, że były 1,5/1,6D, nie miały w ogóle serwa hamulcowego i wtedy miały w tym miejscu taką dziwną zębatkę.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14294
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 napęd pompy oleju

Post autor: Michał_1977 » czw paź 25, 2012 19:55

twromek z ciekawości zerknąłem w Etkę i Autodatę.W mk1 diesle montowane były w latach 80-83.W roku 80 był silnik 1,5 CK i miał pompę podciśnienia z zębatką,tylko ta pompa inaczej wyglądała niż te co były później,a w latach 81-83 były silniki 1,6 CR i JK.Te 2 ostatnie miały pompę vacum taką jak w mk2.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

eddth
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr paź 24, 2012 21:33

1.6 napęd pompy oleju

Post autor: eddth » czw paź 25, 2012 21:47

Jesli mogę spytać, bo szczerze nie mam pojęcia co dalej - co Panowie proponujecie zrobić?

PS - i jak przymocować, zamontować pompe vaacum jeśli jest ona potrzebna w tym przypadku?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14294
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 napęd pompy oleju

Post autor: Michał_1977 » pt paź 26, 2012 06:52

eddth pisze: jak przymocować, zamontować pompe vaacum jeśli jest ona potrzebna w tym przypadku?
Skoro faktycznie nie masz vacum,to z pewnością jest zaślepka.Nr.10 na rysunku
Obrazek
Trzeba ją wyjąć i założyć vacum.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

eddth
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr paź 24, 2012 21:33

1.6 napęd pompy oleju

Post autor: eddth » pt paź 26, 2012 21:35

Znalazłem pompe vacum - na szrocie panowie mówili ze to własnie do tego silnika - jednak zębatka nie chce przejśc przez otwór pod zaślepką, otwor ma mniej więcej średnice 34,3mm a zębatka ponad 37mm, różniły się one jakoś średnicą? czy po prostu to pompa od innego silnika?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14294
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 napęd pompy oleju

Post autor: Michał_1977 » sob paź 27, 2012 06:06

eddth pisze:otwor ma mniej więcej średnice 34,3mm a zębatka ponad 37mm, różniły się one jakoś średnicą? czy po prostu to pompa od innego silnika?
Daj fotkę tej pompy i podaj symbol silnika.Znajdziesz go pod 3 i 4 wtryskiem na bloku.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

1.6 napęd pompy oleju

Post autor: edzio » ndz paź 28, 2012 12:57

Różniły się średnicą 1.9,a 1.6



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

1.6 napęd pompy oleju

Post autor: anaba255 » ndz paź 28, 2012 16:21

Etka nie kłamie, przynajmniej 1.5D CK miały taki element w wersji bez serwa, nawet mam taki silnik z ta zebatką.
W 1.5D były inne pompy waku, z membrana, pompa z 1.6D, własnie taka jak w mk2 nie bedzie pasowac, przymierzałem.
Wydaje mi sie, że mozna wymienic pompe olejową z 1.6D i wteda zakładasz waku tez pod tą pompę, ale nie sprawdzałem tej opcji.
Jeszcze inna opcja, choć juz pachnie druciarstwem, benzyny w tym miejscu miały rozdzielacz, to bliźniacze bloki, mozna spasowac własnie rozdzielacz, lub samą zębatkę z niego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości