
szyby mk3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- grzechu2410nn
- Gadatliwa bestia
- Posty: 506
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
szyby mk3
Witam mam dylemat ma około 300 zł i tak sie zastanawiam czy przyciemnic tylne czybki czy zrobć je elektryczne ?? bo przyd elektryka i troche mnie wkurza krecenie kolbka z tyłu co myślicie pomużcie wybrać i jeszcze jedno moje elektryczne lusterka nagle przestały działąć otuż najpierw działąo prawe we wszystkich kierunkach a lewe tylko na boki (prawo lewo) a teraz nie działa wogule sprawdziłem styki przy przełącznikach wyczyściłem i nic a to niemożliwe ze wszstkie silniczki sie spaliły gdzie mam szukać przyczyny bo jakoś do elektryka mi nie spieszno z braku kasy
a z tym sie da żyć tylko sam fakt ze nie działąją dzięki za rady narazie

- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Też mam z przodu elektryczne szyby, a z tyłu korbki - i jakoś sobie radzę... jednak gdybym miał wybierać między przyciemnianiem, a elektryką z tyłu - wybrałbym elektrykę (tylko nie jestem pewien, czy 300 zł starczy na przeróbkę
). Jednak decyzja należy do CIEBIE, bo autko jest TWOJE - więc to TY musisz wiedzieć, co jest dla CIEBIE ważniejsze 
Co do lusterek - zobacz, czy się po prostu nie blokują. Być może pod wkład dostało się "ciało obce", albo blaszki o coś zaczepiły - demontaż zajmuje naprawdę chwilkę. Jeśli nie działa wcale - może bezpiecznik?


Co do lusterek - zobacz, czy się po prostu nie blokują. Być może pod wkład dostało się "ciało obce", albo blaszki o coś zaczepiły - demontaż zajmuje naprawdę chwilkę. Jeśli nie działa wcale - może bezpiecznik?
- felicjator
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Ja bym się tak nie rozpędzał z tym przyciemnianiem przednich szyb - muszą przepuszczać 70% światła, a tego nie jesteś w stanie zrobić folią tak, żeby się policja nie czepiała. Może i na przeglądzie to przejdzie, ale w trakcie "rutynowej kontroli" jesteś zdany za łaskę (albo raczej: niełaskę) "niebieskich" - i czesto kończy się to rwaniem folii. Chyba, że przyciemniasz piecowo - ale wtedy musisz się liczyć z wydatkiem sporo większym, niż 300 zł.

A co z pasażerami wożonymi z tyłu? Żałujesz im felicjator luksusu?Po co Ci z tyłu elektryka jak Ty siedzisz z przodu?

- felicjator
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
- felicjator
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
oto odpowiedz na zagadke :::
Przyciemnianie szyb samochodowych
W ostatnim okresie coraz częściej zgłaszają się do Policji osoby, którym gwarantowano przy zakładaniu folii na szyby, że mają one wymagany atest i nie będzie problemu przy przeglądzie rejestracyjnym pojazdu. Rzeczywistość jest jednak inna. Diagnosta nie dopuści do ruchu pojazdu, który ma oklejone przednie szyby.
Zanim zdecydujemy się okleić szyby folią należy zapoznać się z przepisami oraz zastanowić się nad celowością tego przedsięwzięcia. Należy pamiętać, że każde przyciemnienie szyb powoduje pogorszenie widoczności co sprzyja powstaniu realnego zagrożenia w ruchu drogowym. W Szczecinie około 50% wypadków drogowych to potrącenie pieszego. W znacznej większości wypadki te zdarzają się przy zmniejszonej przejrzystości powietrza ( opady atmosferyczne, mgła, zamglenia czy pora wieczorowo nocna). Dlatego ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego bardzo ważna jest widoczność z miejsca kierowcy.
Przepisy bezwzględnie zabraniają przyciemniania szyby przedniej czołowej oraz bocznych przednich wprowadzając minimalną przepuszczalność światła ( szyba czołowa przepuszczalność nie mniejsza niż 75% potwierdzona homologacją, szyby boczne przednie przepuszczalność nie mniejsza niż 70 % potwierdzona homologacją). Szyby te mogą być przyciemniane jedynie przez producenta, gdyż nie ma możliwości przeprowadzenia badań na zgodność z wymaganiami Regulaminu R43 ECE na próbkach jednostkowych. Przepisy zezwalają natomiast przyciemniać pozostałe szyby lecz tylko pod warunkiem iż pojazd wyposażony jest w dwa lusterka zewnętrzne (prawe i lewe). Należy również pamiętać, iż w przypadku oklejenia ww. szyb należy posiadać przy sobie i okazać przy kontroli drogowej „Zaświadczenie o instalacji folii samochodowej”, w którym znajdować się powinny następujące dane:
- data instalacji,
- nazwa/nazwisko właściciela pojazdu,
- marka pojazdu,
- nr nadwozia/rejestracji pojazdu,
- typ folii,
- nr oznakowania (zgodny z oznakowaniem na szybach i z numerem Świadectwa z badań),
- pieczęć i podpis zakładu wykonującego usługę.
Format tego zaświadczenia powinien być wielkości nadającej się do przechowania z innymi dokumentami samochodu (dowód rejestracyjny itp.)
Policjanci w czasie codziennej służby kontrolując pojazdy zwracają uwagę na wszystkie czynniki mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Do rozważnych kierowców zwracamy się z apelem aby poodklejali folię z szyb przednich bocznych i czołowych co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i pozwoli uniknąć niepotrzebnych kosztów po kontroli policyjnej. Za przyciemnianie szyb przednich bocznych i czołowej policjant zatrzyma dowód rejestracyjny oraz może nałożyć grzywnę w wysokości do 500 zł.
Podstawy prawne:
Rozporządzenie MTiGM z 1 kwietnia 1999 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. nr 44, poz. 432)
Regulamin Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ nr 43 i 46
Pismo BW/720/2002 z dnia 22.04.2002 roku Instytut Szkła i Ceramiki Oddział Zamiejscowy w Krakowie.
W przypadku jakichkolwiek niejasności proszę przedzwonić pod nr 82-13-092
Podkom. Grzegorz Sudakow
Zastępca Naczelnika SRD KMP w Szczecinie
Przyciemnianie szyb samochodowych
W ostatnim okresie coraz częściej zgłaszają się do Policji osoby, którym gwarantowano przy zakładaniu folii na szyby, że mają one wymagany atest i nie będzie problemu przy przeglądzie rejestracyjnym pojazdu. Rzeczywistość jest jednak inna. Diagnosta nie dopuści do ruchu pojazdu, który ma oklejone przednie szyby.
Zanim zdecydujemy się okleić szyby folią należy zapoznać się z przepisami oraz zastanowić się nad celowością tego przedsięwzięcia. Należy pamiętać, że każde przyciemnienie szyb powoduje pogorszenie widoczności co sprzyja powstaniu realnego zagrożenia w ruchu drogowym. W Szczecinie około 50% wypadków drogowych to potrącenie pieszego. W znacznej większości wypadki te zdarzają się przy zmniejszonej przejrzystości powietrza ( opady atmosferyczne, mgła, zamglenia czy pora wieczorowo nocna). Dlatego ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego bardzo ważna jest widoczność z miejsca kierowcy.
Przepisy bezwzględnie zabraniają przyciemniania szyby przedniej czołowej oraz bocznych przednich wprowadzając minimalną przepuszczalność światła ( szyba czołowa przepuszczalność nie mniejsza niż 75% potwierdzona homologacją, szyby boczne przednie przepuszczalność nie mniejsza niż 70 % potwierdzona homologacją). Szyby te mogą być przyciemniane jedynie przez producenta, gdyż nie ma możliwości przeprowadzenia badań na zgodność z wymaganiami Regulaminu R43 ECE na próbkach jednostkowych. Przepisy zezwalają natomiast przyciemniać pozostałe szyby lecz tylko pod warunkiem iż pojazd wyposażony jest w dwa lusterka zewnętrzne (prawe i lewe). Należy również pamiętać, iż w przypadku oklejenia ww. szyb należy posiadać przy sobie i okazać przy kontroli drogowej „Zaświadczenie o instalacji folii samochodowej”, w którym znajdować się powinny następujące dane:
- data instalacji,
- nazwa/nazwisko właściciela pojazdu,
- marka pojazdu,
- nr nadwozia/rejestracji pojazdu,
- typ folii,
- nr oznakowania (zgodny z oznakowaniem na szybach i z numerem Świadectwa z badań),
- pieczęć i podpis zakładu wykonującego usługę.
Format tego zaświadczenia powinien być wielkości nadającej się do przechowania z innymi dokumentami samochodu (dowód rejestracyjny itp.)
Policjanci w czasie codziennej służby kontrolując pojazdy zwracają uwagę na wszystkie czynniki mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Do rozważnych kierowców zwracamy się z apelem aby poodklejali folię z szyb przednich bocznych i czołowych co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i pozwoli uniknąć niepotrzebnych kosztów po kontroli policyjnej. Za przyciemnianie szyb przednich bocznych i czołowej policjant zatrzyma dowód rejestracyjny oraz może nałożyć grzywnę w wysokości do 500 zł.
Podstawy prawne:
Rozporządzenie MTiGM z 1 kwietnia 1999 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. nr 44, poz. 432)
Regulamin Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ nr 43 i 46
Pismo BW/720/2002 z dnia 22.04.2002 roku Instytut Szkła i Ceramiki Oddział Zamiejscowy w Krakowie.
W przypadku jakichkolwiek niejasności proszę przedzwonić pod nr 82-13-092
Podkom. Grzegorz Sudakow
Zastępca Naczelnika SRD KMP w Szczecinie
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Zrobił się mały OT, ale przynajmniej sytuacja przyciemniania przednich szyb się wyjaśniła
Jednak wróćmy do tego, o co grzechu2410nn zapytał w pierwszym poście: przyciemnienie tylnych szyb można zrobić niewielkim kosztem za pomocą folii - koszt rzędu kilkudziesięciu złotych i kilku godzin wolnego czasu. Przy dobrych wiatrach za 300 zł można więc spokojnie zrobić i przyciemnienie i elektrykę z tyłu - wszystko zależy od tego, za ile uda się zdobyć osprzęt do elektrycznych szyb. Myślę, że warto zrobić obie rzeczy za jednym zamachem, żeby oszczędzić sobie podwójnego rozbierania drzwi. 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości