Jak zmierzyc kompresje?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Jak zmierzyc kompresje?

Post autor: sekol » pt maja 12, 2006 11:55

Witam,

Mam przyrzad do pomiaru ale nie wiem jak sie do tego zabrac. Dyskusje o temperaturze silnika podczas pomiaru przeczytalem w archiwum ale mam watpliwosci co do elektryki.

Wypiac wszystkie swiece przed pomiarem czy pojedynczo? Co z napieciem z cewki - odlaczyc ja calkiem? Cos gdzies czytalem ze tak sie nie robi ale nie umie znalezc nic na ten temat. Obilo mi sie o uszy, zeby swiece zostawic w fajkach i zmasowac je i dopiero krecic rozrusznikiem.
Moze ktos mi podpowie co zrobic z cewka/swiecami/kablami wn podczas pomiaru?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pt maja 12, 2006 13:04

wykrec wszystkie swiece

odlacz czujniik halla przy aparacie zaplonowym

przy mierzeniu kompresji jedna osoba niech kreci rozrusznikiem a druga mierzy kompresji
nalezy pamietc aby gaz byl wcisniety do konca przy tej probie.



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » pn maja 15, 2006 16:20

A co z kablami WN? Z kopułki i cewki ich nie sciagam?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn maja 15, 2006 16:44

sekol pisze:A co z kablami WN? Z kopułki i cewki ich nie sciagam?
nie musisz. Jeśli odepn iesz czujnik halla to iskry nie będzie. Pomiar zrób na ciepłym silniku, zrób też próbę olejową. Po pierwszym pomiarze wlewasz do cylindra ok 100ml oleju i powtarzasz pomiar. Duża różnica między tymi próbamik świadczy o zużytych pierścieniach.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 15, 2006 17:08

można wyjąć środkowy kabel WN z kopułki i przyłożyć go do masy, oraz wyjąć wtyki od wtrysków.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Paulo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 14:48
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Paulo » czw maja 18, 2006 21:55

witam
ja sprawdzalem u siebie w ten sposob:
-wypielem przewody ze swiec
-wykrecilem swiece
-wkrecilem manometr i tak jak wczesniej pisal bodzio_j z tym ze nie lalem tak duzo oleju :bajer:



robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » czw maja 18, 2006 22:26

bodzio_j pisze:Duża różnica między tymi próbamik świadczy o zużytych pierścieniach.
A ja dodam ze jak nie ma roznicy po dodaniu oleju (tzn dalej jest slaba kompresja) to swiadczy o zuzytych zaworach i gniazdach zaworowych.



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » czw maja 18, 2006 22:32

Paweł Marek pisze:można wyjąć środkowy kabel WN z kopułki i przyłożyć go do masy, oraz wyjąć wtyki od wtrysków.
Nie radzilbym przykladac kabla do masy bez swiec zaplonowych w samochodzie z komputerem. Moze to bardzo zle wplynac na komputer. W modelach bez komputera mozna tak zrobic bez przeszkod ale z komopem bym nie radzil stykac kabli do masy bez swiec


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości