Zawory

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zbudi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 16:55
Lokalizacja: Rawa Mazoiecka
Kontakt:

Zawory

Post autor: zbudi » śr wrz 05, 2012 12:20

Witam !

Mam pytanie jakie konsekwencje mogą być przy rozregulowanych zaworach. Dodam, że zawory nie dzwonią przy małym obciążeniu najbardziej przy dużym obciążeniu na małych obrotach gdy silnik ze wszystkich sił próbuje się wkręcić na obroty. Np: drugi bieg 10km/h gaz w podłogę wtedy bardzo słychać. Trochę mniej na rozgrzanym silniku.

1. Konsekwencje....?
2. Cena regulacji....?
3. Ewentualnie czy to może nie zawory....?

silnik 1.6 16v (AZD) 105KM Przebieg 150tys.
bez gazu



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Zawory

Post autor: waski1 » śr wrz 05, 2012 12:36

zbudi pisze:silnik 1.6 16v (AZD) 105KM Przebieg 150tys.
bez gazu
Ten silnik nie posiada regulacji zaworów.Są w nim hydro-popychacze.
Spróbuj zalać paliwo o większej liczbie oktanowej.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Zawory

Post autor: jhosef » śr wrz 05, 2012 12:50

Nie słysząc ciężko powiedzieć co Ci dzwoni.
Możesz zmierzyć ciśnienie oleju. Jeśli będzie niskie to i popychacze mogą dzwonić. Albo same popychacze są zużyte.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Zawory

Post autor: waski1 » śr wrz 05, 2012 13:32

jhosef pisze:Nie słysząc ciężko powiedzieć co Ci dzwoni.
Moim zdaniem pojawia się spalanie stukowe. 10 na godz. 2 bieg i wciska gaz do piwnicy.Wystarczy zmienić trochę technikę jazdy i po problemie.



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Zawory

Post autor: Fafik258 » śr wrz 05, 2012 17:53

Powiem Ci z mojego doświadczenia. Auto jest z klimatyzacją. Jakiś czas jeździłem na benzynie z obwodu kaliningradzkiego. W gorące dni na gorącym silniku z włączona klima nawet na jedynce przy ruszaniu występowało stukowe. Na naszej 95 było lepiej ale stukowe dalej występowało ale juz tylko przy nagłym bucie. Zalalem i leje do tej pory 98 i cisza. W ten sposób nauczyłem Sie co to spalanie stukowe. Trójka but odcinka i 120:D Pozdrawiam



borowy jarek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: śr lut 22, 2012 14:27

Zawory

Post autor: borowy jarek » czw wrz 06, 2012 08:37

Mam podobnie kolego zbudi. Zastanawiałem się czy to aby nie panewki tak dzwonią pod obciążeniem, ale na razie nic niepokojącego się nie dzieje, po prostu wkręcam go na wyższe obroty.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Zawory

Post autor: marcin7x5 » śr wrz 12, 2012 14:13

Taki jest urok silników 1,6 16V. Dzwoniące zawory/spalanie stukowe przy nagłym przyspieszaniu to normalne zjawisko w tym silniku. Gorzej jeżeli po chwili nie ustaje tylko dzwoni cały czas. U mnie też zagrają zawory przez ok 1 sek a potem cisza.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości